Prošlo je skoro godinu dana od poslednje promene pravilnika LimundoGrad d.o.o.
Za tih godinu dana smo naučili i uočili mnogo toga što bi u pravilniku trebalo bolje definisati, razjasniti, zategnuti. U tome su nam mnogo pomogli i naši članovi sa slanjem najrazličitijih primedbi i sugestija. Pažljivo smo ih čitali i sistematizovali sa željom da se primeni sve što se pokaže da je funkcionalno u praksi za sve učesnike procesa eletronske trgovine i LimundoGrada d.o.o., kao nekog ko uspostavlja tržište.
Šta se suštinski promenilo u pravilima?
1. Određeno je ko prvi uspostavlja kontakt.
2. Skraćeni su i precizirani rokovi za kupoprodaju.
3. U pravilniku su jasno naznačena ograničenja i za prodavca i za kupca.
4. Jasno je definisano kada LimundoGrad d.o.o. ne razmatra transakcije.
5. Smanjen je vremenski period za povratak statusa.
6. Za grube prekršaje – trenutna suspenzija.
7. Uvedene prve edukativne poruke za one koji su kliknuli da su pročitali pravila i složili se sa istim a nisu ih pročitali.
1. Određeno je ko prvi treba da uspostavi kontakt – kupac.
Zašto? Pa kada kupujete npr. na Kupindu i najvećim delom i na Limundu vi kao kupac ste već online. Kada ste kupili predmet, treba i da se obratite prodavcu i da izaberete načine slanja i plaćanja od onih koji su ponuđeni na aukciji.
2. Skraćeni su i precizirani rokovi za kupoprodaju – 2+4+4
2 dana za kontakt između prodavca i kupca, 4 dana za plaćanje predmeta i 4 dana za slanje predmeta. Skraćenje rokova važi i za plaćanje putem Limundo Cash* sistema.
3. U pravilniku su jasno navedena ograničenja i za prodavca i za kupca u smislu postavljanja aukcija ili predmeta kao i bidovanja i kupovina u zavisnosti od broja pozitivnih ocena i statusa.
4. Ukoliko ne postupate u skladu sa pravilima Limunda – ne razmatramo transakcije.
5. Smanjen je rok sa 6 na 5 meseci za povratak statusa ukoliko u tom periodu član nije napravio prekršaj i uvedeno je da se status vraća nazad ukoliko je osvojio 100 jedinstvenih pozitivnih ocena bez prekršaja.
6. Kod sabiranja negativnih ocena kod sankcionisanja više se ne gledaju jedinstvene negativne ocene – već sve negativne ocene.
Zašto? Jer nije fer da jedan npr. kupac uništi 50 aukcija jednom prodavcu i da se to broji samo kao jedna negativna ocena.
7. Za grube prekršaje (svesna obmana člana i veštačko nuđenje) sledi trenutna i trajna suspenzija.
8. Za prekršaje iz grupe 1 smo uveli prvu edukativnu poruku koja ne povlači za sobom sistem sankcionisanja već ima za cilj da edukuje članove – pogotovo one koji nisu pročitali pravila iako su kliknuli da jesu.
Od danas u podne za sve novoregistrovane korisnike važe nova pravila. Ranije registrovani korisnici će dobili mail sa novim pravilima i mogućnost da se izjasne da li žele ili ne da ih prihvate. Ukoliko ne žele njihovi nalozi će biti zatvoreni.
Nadamo se da će ova pravila doprineti lakšem i ugodnijem korišćenju Limundo.com i Kupindo.com. Njihov cilj je da podrže rast i obezbede okvire za dalji razvoj elektronske trgovine u okviru LimundoGrad d.o.o.
*Limundo Cash od 21. maja 2018. godine više nije dostupan kao način plaćanja u LimundoGradu.
Korak na bolje.
1. Pretpostavljam da to nije strogo pravilo već preporuka. Jer ovako ispada da ako se ja kao prodavac prvi javim kupcu – daću kupcu negativan poen? Ili ću mu reći “Aj’ zdravo” pošto mi se nije prvi javio? Ponekad kao prodavac pratim aukciju do kraja, pa se javim kupcu i pre nego što mi stigne mail od Limunda, neću sigurno zameriti kupcu što je “sporiji” od mene.
2. Da li su i rokovi okvirni? Jer je opet stvar dogovora: ponekad se to oduži malo više, ali još nisam sreo nekoga da nema razumevanja, bitno je ostati u stalnom kontaktu. Ako je i drugoj strani i meni stalo da se obavi trgovina, nećemo odustati i slati negativne ocene ako sve ne bude za 2+4+4 dana.
Za sve drugo imate samo pluseve.
Pozdrav
Bravo za nov pravilnik ! Najviše za negativne ocene. Hvala što brinete i o kupcima a i prodavcima ! 🙂
@Igi:
1. Kontakt je svakako preporuka. Naravno da prodavac može prvi da kontaktira kupca.
2. I prodavac i kupac mogu ukoliko se slože da produže rokove. U tom slučaju ukoliko dođe do spora Limundo neće učestvovati u njegovom rešavanju.
Šta će biti sa članovima koji retko čitaju mailove, evo samo zbog ovog bloga sam ga otvorio,
ali mi nikakav mail od Limunda nije ni stigao?
Kako da potvrdim ili da ne potvrdim kad nema maila?
Pozdrav, korrado
Svim članovima Limunda koji nisu suspendovani će stići e-mail u toku dana. Baza broji preko 300.000 članova te ne mogu svi mailovi stići u isto vreme.
Ukoliko se u roku od 8 dana člantsvo ne odbije smatra se da je član prihvatio uslove.
4+4+2 je sasvim ok.
Pitanje :
Da li se u 4 dana za placanje računaju samo radni dani ?
Glupo bi bilo da za predmet kupljen u subotu moram juriti u banku samo zbog tog predmeta u utorak najkasnije ili sam nadrljao.
U POTPUNOSTI PODRZAVAM NOVE USLOVE KORISCENJA LIMUNDO !!!
Da li to znaci ako kupac u roku od 6 dana od zavrsetka aukcije ne upalti novac da po pravilima limunda moze da mu sledi negativna ocena?
Pooštravanje kaznene politike je ok , ali uslovlavanje da se za 5 meseci dobije 100 pozitivnih ocena bez negativnih ili neutralnih da bi se povratio status je (po mom skromnom mišljenju) grubo i nesvrsishodno . Lično (kao kupc) se osećam nepoštovanim ako mi je nametnuta obaveza da kupim (ili prodam) 20 artikla mesečno zarad povratka nekog nivoa statusa . Smatram da samo vremensko ograničenje od 5 meseci je dovoljna snkcija bez obzira na količinu dobivenih (pozitivnih) ocena sa internet kuporodaje . Porazmislite malo o tome !
ovo je super pravilo i naravno ne smatram da je strogo vec jasno da ovo nije skola vec biznis…..nekome zivot zavisi u ovome..samo ja mislim da ste pogresili malo u tekstu ste stavili da kupac prodavca kontaktira a u slideshow stavili ste da treba prodavac kupca da kontaktira, i ako ste naveli da fer da kupac treba prodavca kontaktirati…pozzz
Manje vise sve je ok,sto se tice novog pravilnika.
Konkretno zanima me vezano za suspenziju i sankcionisanje.
Kako prodavac moze da dokaze da nema veze sa vestackim dizanjem cene.
Ako imamo prodavca koji ima 20-30 aukcija,a na drugoj strani par kupaca sa 0 ocena.
I oni licitiraju i izlicitiraju par aukcija,po nekim normalnim ili malo vecim cenama.
Prodavac nema nikakve veze sa njima,ni ti zna ko su oni,a bude sankcionisan ili iskljucen.
Znam par ljudi koji su sankcionisani,neki su i iskljuceni zbog takvih aukcija.
Kako prodavac da dokaze da nema veze sa tim?
Pa ovo mi deluje veoma korektno… A koliki je rok za ocenjivanje?? I ko treba prvi da oceni, prodavac ili kupac?? Jer se desava, da prodavci cekaju da ih prvo kupac oceni, iako je kupac ispostovao sve rokove i uplatio novac na racunu prodavca u roku, a recimo predmet koji je kupio (neka budu na primer patike) koje su u opisanom stanju, ali su toliko prljave, da kupac treba da pere patike koje je kupio… zar tu ne sleduje bar neutralna ocena? Pozdrav za sve Limundovce i Limundovke!!!
Svaka cast za pravila, pogotovo oko prvog javljanja i rokova. Ja u 99 posto slucajeva odmah saljem po zavrsetku aukcije poruku pa se neretko desi da moram da zovem osobu koja je kupila od mene nesto sto realno predstavlja i dodatni trosak. Valjda je logicno da kad nesto kupis to i zelis i zelis da sto pre to i platis i nosis kuci ili sta vec. A najveca pohvala za skracene rokove, u duhu prethodne recenice, ako nesto kupujes moras imati i pare za to, imao sam cak i jednu situaciju u kojoj sam morao da cekam kupca citavih 10 dana da bi mu dao negativnu i vratio predmet u promet jer mi je 4 dana posle kraja aukcije kad se konacno javio porukom na limunu na moje pitanje hocemo li realizovati kupoprodaju rekao, moraces da sacekas 10 dana i da vidis (naravno nije se posle javljao uopste, upropastio mi licitaciju itd) Jos jednu stvar koju sam vec predlozio a voleo bih da vidim i kako radi je automatizovan sistem ocenjivanja. Trenutno cekam oko 20-30 ocena za neke od prodaja koje datiraju od pre 6 meseci do danas. Video sam na nekim stranim sajtovima da ukoliko ne ostavis ocenu (feedback) posle recimo mesec dana od realizovane kupoprodaje prodavac automatski dobija pozitivnu po defultu. Ove ocene koje cekam, poslao sam nebrojeno poruka korisnicima, nekima i po neki sms, ali ne vredi, ljude jednostavno boli briga, ili se cak pojave na limundu/kupindu samo taj put i kupe nesto i posle ih vise nikad nema online, tako da smatram da bi auto pozitivna sa nekim defult tekstom bila sasvim korektno resenje jer onih 18 dana rok niko ne sljivi, ako ce se bilo ko iscimati da oceni onda ce to uraditi odmah i nece ostavljati nezavrsene racune. Veliki pozdrav i jos jednom sve pohvale za novi set pravila 🙂
Potkrala se greška u drugom slajdu: Ko koga prvi kontaktira? Odgovor piše: Prodavac kupca!
Fino, nije lose. Mada ja, kao prodavac, vise volim da se prva javim kupcu, cesto su to novi clanovi, sa nekoliko, ili ni jednom ocenom, pa su zbunjeni i ne znaju sta bi zapravo hteli i na koji nacin, ali nije lose da znaju da i oni treba da odgovore prodavcu…
Rokovi su vam odlicni, obicno se to razvlaci kao zvaka… ovako ce ipak transakcije biti obavljene malo brze.
Sto se tice edukativnih poruka, podrzavam, jedino, ko ce ga znati da li je clan procitao poruku ili ne…? 🙂
Vidite..moja jedina zamerka odnosi se na prodavce, koji dobiju novac, recimo danas, 24.12. i onda kažu POSLAĆU DO KRAJA NEDELJE?!??!?!?
Šta to znači? Ako si dobio pare u ponedeljak, jel to znači;
1. Samovolja i nepoštovanje Pravilnika?
2. Da UOPŠTE nemaš predmet, već ćeš ga nabaviti tu i tu, tako i onda i onda ćeš mi ga poslati??? Uredno sam uplatio recimo 5000 dinara, prihvatio je prodavac i potvrdio da je novac ”legao” na račun, a predmet????
Pa nema veze, poslaće ga za 5 dana?!?!??!?!
Malo li je čudno????
I, da…nisam dobio mail, bolje da se podrazueva da ko JE prihvatio , ne mora ni da odgovori na mail, a ko NE prihvata novi pravilnik, neka to i napiše, obično je ćutanje znak odobravanja, pa da ćutim par dana, pa onda da kukam da nisam dobio mail 🙂
IMAM JOŠ JEDAN PREDLOG!
Provalim olako ko kupuje iz Niša jedan od drugog pa posle prodaju, ili ovi što pitaju za predmet koji je 300 dinara, da u prodam za 250 ili 200….. i slični primeri…. možete li da uvedete BLOCK člana koga ne želim da pustim da licituje na mojih aukcijama ili da mi postavlja bezvezna pitanja???
HVALA UNAPRED NA ODGOVORU!!!!!!!!!!
pomagaj te klilnuo sam na ne prihvatam nalog stim da nisam ni citao jer mi stizu dnevno oko 50 raznih poruka. Sta treba da uradim jer pratim uakcijekoje su mi bitne.
“1. Određeno je ko prvi treba da uspostavi kontakt – kupac.
Zašto? Pa kada kupujete npr. na Kupindu i najvećim delom i na Limundu vi kao kupac ste već online. ”
A šta ako sam ja kao kupac aktivirao limundo agenta, recimo ponudio sam 1000 din a trenutna cena je 20 din i aukcija se završava u 2h posle ponoći, neću čekati kraj aukcije da bi bio online samo da bi se javio prvi prodavcu!!!
Zar ne piše da je svrha limunda agenta upravo u tome da kupac ne bi morao da visi non stop na kompu do kraja aukcije!!!
Pozitivner promene nabolje svakako.
Zanima me jedno,4 dana recimo rok za plaćanje dali se racuna od datuma zavrsetka aukcije ili od datuma kontakta sa kupcem?
Skraćeni su i precizirani rokovi za kupoprodaju – 2+4+4
Ova tacka se uglavnom ne odnosi na kupce artikala koje prodajem i ja se naravno ne ljutim…
Jednostavno ljudi kupe veceras jednu knjigu a svidja im se druga koja istice za sest dana…nema razloga da placaju dve postarine vec mogu da sacekaju sve naslove koji im se dopadaju i da se posle toga jave oko dogovora za transakciju.
Tako radim mesecima i pozitivnija stvar od bilo kakvog sankcionisanja je posten odnos prema svakom clanu ovog sajta.
postovanje slažem se sa vasim novim pravilima ali mislim ako se kupac i prodavac dogovoreda produže rok zbog jos neke licitacije koja izlazi za 3 4 dana to je njihova stvar i dogovorvažno je da bude sve u redu na obostrano zadovovoljstvo ne treba nekog odmah sankcionisati ako je ispala neka greska nepažnjom nego ga prvo opomenuti pa ako nastavi i dalje tako onda preduzeti odgovarajuće mere veliki pozdrav od BLAŽE11
Pozdravljam promenu pravilnika,Slazem se u potpunosti sa svim tackama.
Dodao bih da svi registrovani ostavljaju tacne adrese (ukoliko neko neko zeli da se doda i adresa na poslu ) kao i tacne broj telefona,Ili nakon kupovine da sami potvrde podatke i da se izjasne na koji nacin zele da se obavi slanje i placanje.
Svi skraceni rokovi su u redu,a poruka svim clanovima je najvaznije je sam kontakt sa clanom,a ostalo je stvar dogovora.
Postavio sam tri aukcije na limundu, molm Vas da mi kazete koliko predmeta mogu da postaim na kupindu. Ne bih zeleo da napravim neku gresku iz neznanja.
Srdacan pozdrav, Aleksandar
Kao i do sada slazem se sa Limundo timom!!
Pozdrav,
ja sam u sred nekakvog cudnog spora i sve ovo mi bas odgovara! 🙂
Kupac me prvo vozao oko placanja (pozivao se na rok od 10 dana),pa me na kraju (kada je dobio predmet ) optuzio da je opis bio lazan i netacan..
Za skoro 200 kupoprodaja nisam dozivela nista slicno.Uvek su to bili posteni,brzi ljudi,pravi profesionalci..pritom doticni ima PET negativnih ocena,a i pozitivne su klimave,uvek se spominje neko odugovlacenje,tako da ce ove izmene u pravilniku bar nauciti neupucene kako se kupoprodaja obavlja i sta znaci postovanje tudjeg vremena.
Smatram da ce ove promene dosta toga promeniti na bolje!
Svaka cast!
Limundovcima-srecno u kupoprodajama ,a Limundo timu srecan rad!
Srdacan pozdrav!
Nova pravila su odlična,samo što još nije precizno naznačeno ko koga prvi ocenjuje i u kom vremenskom periodu posle obavljanja transakcije.Poruke su dokaz kako se odvijala transakcija,a pošto mnogi kupci ne ocenjuju 2-3 nedelje,moram da ih čuvam(gomilam),ako slučajno ili namerno dobijem negativnu,da ispravim grešku-prilažući poruke kao dokaz.
Svaka čast kupcima koji u roku od dan-dva daju ocenu posle kupoprodaje.I ja sam kupac i lično ne volim da me prodavac ocenjuje prvi dok se ne uveri da je sve ok,t.j.dok mu ne dam ocenu(pozitivnu naravno-jer da nisam zadovoljan ljudski bih ga kontaktirao i probao da rešim problem pre davanja ocene).
MADA??!!!!-ovde može i kupac i prodavac da da ocenu izgleda i posle 2 meseca nakon kupoprodaje,a ti čuvaj poruke,arhiviraj,žali se ,šalji mejlove,…
Zato molim limundo tim reguliše vreme za ocenjivanje n.pr. nedelju dana(onda nije bitno ko će koga prvi oceniti),i ako se ne ocene kupac-prodavac da se automatski mogućnost ocenjivanja poništi,pa ako ne trebaju drugoj strani ocene ne trebaju ni meni.
p.s.znam dosta njih koji se žale na isti problem i koji bi voleli da limundo do tančina precizira sve što se tiče ocenjivanja posle obavljanja transakcije,a ne ostavlja dvema stranama da se svadjaju,šalju poruke,zovu na mobilni,…mesecima!
Eto toliko.
Здраво,
Ја веома ретко проверавам е-mail, сад сам случајно дошао до ове странице (из радозналости, да видим шта се променило, пошто управо имам мали неспоразум са једним чланом око оцењивања), не знајући да је обавезно да се потврде и прихвате ова ново-прописана правила. Још ми није стигао е-mail, не знам кад ће, али ја сам упућен па ћу проверити. Шта да ради неко ко уопште не гледа е-mail ( сигуран сам да има таквих), а има дневно 5-20 аукција, и рецимо да му је изузетно битан налог који има- 500+ позитивних???
Право решење би, по мом мишљењу било:
1. Да се мала напомена постави у прозору који се отвара након што притиснемо Нуди (када се обавезујемо о куповини предмета пред лицитацију)Нпр: Pritiskom na dugme potvrdi,
obavezuješ se da kupiš predmet ako je tvoja ponuda najveća po novo-vazecim pravilima.;
Или када потврдђујемо отварање нове аукције (као продавац)
Сви они профили са којих се није лицитирало ни продавло, бивају привремено угашени.
Рок за ово обавештење би требао да буде око 60 дана, и на тај начин би се видело који су профили активни а који запостављени. Ако неко после 60 дана покуша да се улогује (притом му је профил привремено угашен), треба да му се, одмах након укуцавања регистарских података, проследи линк са правилима које мора прихватити уколико жели да настави са коришћењем свог профила.
2. У наредних 60 дана би приликом пријаве чланова требао да буде постављен услов:
Нпр.
– Да бисте се пријавили, неопходно је да прихватите нова правила! Одбијањем, аутоматски Вам се неповратно гаси профил.
Ја сам само 1 од 300.000 чланова ове интернет заједнице, дао сам своје мишљење, неки ће га делити самном, неки не…
Правила ми се јако допадају, све похвале!
Поздрав, толико од мене 😉
Ima li rokova za ocenjivanje? Mnogi prodavci su tu vrlo lagodni, pa mesecima ne ocenjuju (šatro nemaju vremena), a od nekih i nikad ne dobijete ocenu!
Odbijate clanove novim pravilima. Ja razmisljam da vas napustim.
Imate kontradikciju. U tekstu piše da kupac prvi kontaktira a u prezentaciji obrnuto.
Moje misljenje je da treba poraditi jos malo na stavci 5 za povratak statusa. I 5 meseci je predugacak rok. Ja sam sankcionisana 3 puta…prvi put kada sam se registrovala,nisam bas najbolje razumela pravila pa sam “navodila” prodavca na prodaju van limunda. Druga kazna je sto sam imala nesrecu da od mene kupi stvar neko ko zivi u istoj ulici i istom malom gradu, a treci put sam ZAISTA kaznjena bezveze zbog jedne pogresno formulisane recenice koja je MOMENTALNO PROTUMACENA kao navodjenje na ne znam ni ja sta. Elem, dosla sam u situaciju da me je zbog tih silnih upozorenja i pored 900 pozitivnih ocena i nijedne negativne, strah kada se ulogujem ovde. A da, ogranicenje u vezi nacina placanja i slanja su surova. Konkretno meni 50% kupaca trazi preporuceno slanje ( nije problem), ali ako sam ogranicena samo placanjem putem LC onda cao prodaja….nece ljudi da se mlate sa uplacivanjem tacnog iznosa za kupljen predmet, pa da ponovo na isti racun doplacuju za troskove postarine…..nisam pametna, samo znam da mi je svaki dan sve nelagodnije…da ne budem i za ovo pogresno shvacena 🙂
Prvo ste napisali da KUPAC treba da se javi ,a na ovom slikovitom delu ste nacrtali da PRODAVAC treba….
Nije mi sad jasno ko koga treba da kontaktira prvi 🙂
pa ja bas i ne vidim zasto se insistira na kracim rokovima, ima puno aukcija sa niskim cenama i naravno da se onda postigne dogovor da se nadoveze jos neka kupovina da ne bi placali postarine od 150 i 240 za dobijene stvari od 10 ili 50, 100 din… a pogotovo to uvazavaju prodavci kojima se neki kupci vise puta vracaju, s poverenjem. i naravno uvek ima slucajeva da iskrsnu neke objektivne okolnosti koje mogu da sprece uplatu u roku, pa se naravno javi i dogovori da se saceka, tu nema spora…
Promene su vam pozitivne,
pretpostavljam da imate podrsku svakog ozbiljnog limundovca za ovako dobre promene.Zelim vam uspesnu novu godinu,uz dobar posao i dobro zdravlje.
Drugarski pozdrav Nikola.
Pametan korak ka boljoj buducnosti.
Pomoć molim! Moje korisničko ime je tekla i imala sam 22 pozitivnih, bez ijedne negativne. Na mejl mi je stiglo obaveštenje o kupovini 3 predmeta sa liste koje nisam uopšte kupila a nakon pola sata mi je nalog suspendovan. Ne razumem uopšte o čemu se radi! Niti sam to kupila, niti sam napravila ikakvu grešku da bi mi nalog bio suspendovan. Molim vas da mi dozvolite da se ulogujem i da vidite o čemu se radi.
Ja sam stari član Limunda i nikad nisam imala nikakvih problema.
Uglavnom dosta dobrih promena, naravno uvek moze bolje, sem rednog broja 4. Ponekad se desava da kupac bude neko ko ima 500 pozitivnih i zamoli da mu se salje pouzecem, jer mu tako mnogo vise odgovara, a ja inace ne koristim tu opciju… i sta uciniti. Ako ga odbijem, mislice da mu ne verujem (iako ima ocene koje ima) i nikad mi se vise nece vratiti ponovo, a ako mu ucinim i desi se neka nepredvidjena situacija…opet ja na gubitku, jer nema ko da me zastiti. Mislim da bi LT trebao da razmatra i da uzima u obzir sve ono sto se pre i posle zavrsetka aukcije dogovore kupac i prodavac. Mislim da je to normalno u poslovnom svetu – mogucnost dogovora obe strane, a i realno. A i mislim da ima jos mnogo stvari koje bi se mogle uvesti u Pravilnik, a koje nam svima stvaraju dosta problema u radu. Pozz 🙂
Mislim da je ok,da se kupac javi u roku od dva dana (sto je naravno u realnosti redak primer),jer 99% novih clanova ne procitaju pravilnik,jer su novi na sajtu neznaju kako da stupe u kontakt sa prodavcem
Uveo bih jos jednu veoma bitnu stavku,a to je da kupci iskljucivo komuniciraju limundo/kupindo porukama
Ovo kazem iz iskustva jer mi se vecinom clanova javljaju porukama na mob.telefon,kao na primer:
“Posalji mi sutra …” Nemoj da saljes dolazim kod tebe …”
Naravno,niko se ne predstavlja,niti objasnjavaju o kojem predmetu se radi
Predlozio bih da se poruke na mob. telefon uopste ne racunaju
Dobio sam negativnu ocenu jednom prilikom,posto mi je clan poslao poruku bukvalno sa naredjenjem da predmet koji je kupio,odnesem na neku adresu (a nisam postar i nisam kurirska sluzba),narvno poruku nisam ni procitao,a nisam ni odgovorio
Smatram da poruke na mob.nisu merodavne vec iskljucivo limundo/kupindo poruke
“Veliki” prodavci znaju ocemu ja pricam
postovana gospodo uvazeni prijatelji
obradovala me je cinjenica da i vi naravno kao i svi ostali elektronski portali za kupo prodaju rastete i sazrevate ili sa godinama ili osluskujuci impresije i zelje vasih clanova
molio bih zbog licnog negativnog iskustva da eto uvedete i sledece pravilo
clan ukoliko prodaje predmet u ovom mom negativnom slucaju kompijuter za debele pare u obavezi je da isti i uslika dakle ne i nikakvu satro sliku sa deskt topa na kojem nazovi njegov kompijuer na win u 8 bije ko sveti ilija i jos pride sliku sa interneta neke zver masine dok njegova proja od kompijutera ne izgleda ni priblizno tako pokusa da proda uz obrazlozenje eto nemam kameru pa ne mogu da slikam unutrasnjost kompijutera niti kuciste ali sve jedno iskesirajte vi meni 15,20 hiljada pa ce te videti kakav je jer ja kao ubi boze sirotinja nemam kameru da slikam ali imam komp koji vredi 58 hiljada dinara os ga kupis nes pa nista onda ne moras
dakle prevaranti koji na kontu slike pitaj boga cijeg desktopa i slike sa interneta prodaju pitaj boga koj komp iz paleolita al za masne pare a mi kao kupci nemamo prilike da vidimo robu samo zato sto su lenji i nemogu da od komsije makar pozajme tel sa kamerom ili kupe kamericu kad su vec izbekeljili 58 hiljki za komp
poenta je da taj komp predmet niti vredi 15,20 hiljada niti je placen 58 a svakako nije njegova slika desk topa slikaj brate to sto prodajes kao covek i nemoj mi kaciti slike sa interneta nego realnu sliku i da platim to sto vidim i tacka eto tako od mene a vi vidite ko je razumeo razumeo je ko nije platice nesto sto uopste ne izgleda kao predmet koji je licitirao
Previše stroga pravila.
Ukoliko neko iz mnoštva mogućih razloga nije u mogućnosti da stupi u kontakt snosi stroge posledice.
U situaciji koju sam ja doživeo,a to je dobijanje negativne ocene od kupca bez realnog razloga,odnosno zbog manjeg oštećenja predmeta,koje se odlično vidi na slici,a u ponudi stanja predmeta imam Samo “Bez oštećenja” i “Vidljivi znaci korišćenja” ja biram “Bez oštećenja” jer postoje manje ogrebotine na predmetu,što ne smatram vidljivim znacima korišćenja.
Našli ste rešenje za neke manje bitne probleme,na prestrog način,a niste našli rešenje za po meni veće probleme.
Srdačan pozdrav
Prihvatam nova pravila na Limundu.
О којим ограничењима се ради (тачка 3)?
Na prvo isčitavanje…
(+) za jasnije i preciznije definisanje rokova i sistem sankcionisanja
(-) limundo koliko vidim za nista nije odgovoran (3.1-3.8) – osim za prikupljanje podataka (6.1) i sardzaj na kome ima autorska prava (7.4)
(-) ostala je nepreciznost vezana za obavezu ocenjivanja
? obzirom da je uvedeno sankcionisanje za zloupotrebu sistema ocenjivanja (37.)konkretno za: ne davanje ocene, intresuje me, kako ce to funkcionisati u praksi:
da li će to sistem pratiti automatski (ko nije ocenio) i automatski sankcionisati, ili je potrebno prijaviti člana LT koji nije ocenio?????
Prihvatam nova pravila Limunda.
@da li: da, ukoliko se nije drugačije dogovorio sa prodavcem.
@savindan: molim te da pogledaš pravila na adresi: http://www.limundo.com/fajlovi/Uslovi-koriscenja.pdf, strana 6 , postoji tabela da ograničenjima gde je sve jasno navedeno.
@mateja: originalna fotografija je svakako prednost na aukciji. Ukoliko kupac nije sasvim siguran u originalnost predmeta i fotografije ne treba da učestvuje na aukciji. U svakom slučaju, postoji opcija projavi aukciju putem koje možete da prijavite sve vrste nepravilnosti koje se javljaju.
@bestvlada: Pravilo glasi da za vraćanje statusa postoje dve opcije: ili 5 meseci bez prekršaja ili 100 pozitivnih ocena. Dakle, ne treba da za 5 meseci dobiješ 100 pozitivnih ocena. Možeš za 5 meseci da nemaš ocena i ako ne načiniš prekršaj status će ti biti vraćen nazad.
@tekla: uradićemo proveru šta se desilo na tvom nalogu i kontaktiraće te kolege iz korisničkog sektora.
@maca_ko: prodavac i kupac su slobodni da se dogovore šta žele izvan ovig rokova ukoliko imaju poverenja jedni i druge. U tom slučaju ukoliko dođe do spora Limundo neće biti u mogućnosti da im pomogne.
@villma – Limundo Cash kao način slanja je tu da zaštiti i prodavca i kupca. Praksa nam je pokazala da najrizičnije transakcije mogu biti između novijih članova i članova koji su na 3. ili 4. nivou sankcionisanja. Iz tog razloga su takvi članovi uslovljeni korišćenjem sistema Limundo Cash ili ličnim peuzimanjem. Nažalost, ovakve transakcije nisu moguće uz preporučeno slanje, odnosno, jer zahtevaju naknadno plaćanje poštrine. U tom slučaju vam je mnogo jednostavnije da predmet pošaljete kupcu sa naznačenom poštarinom i da na taj način obavite kupoprodaju. Prema našem dosadašnjem iskustvu mišljenja većine članova koji su koristili LC su se značajno promenila nakon prvog korišćenja.
? mislim da je ostalo nejasno: da li će doći i do promena u
Uputstva za korišćenje platformi Limunda i Kupinda, obzirom da se ˝novi pravilni˝˝ poziva i na njih???
@koki Napisite poruku Limundo timu putem kontakt strane o svojoj gresci i oni ce je uvaziti.
Sto se tice rokova za ocenjivanje, u potpunosti se slazem sa svim predlozima clanova, kao i sa blokiranjem clanova sa kojima ne zelite da saradjujete. Mora se i to definisati i to sto pre, kao i mnoge druge stvari koje predlazu sami clanovi. Jer svi mi odvojimo malo vremena kako bi ucestvovali na blogu, a na kraju nista od toga. Mislim da bi predloge i promene ubuduce trebalo brze sagledavati od strane LT i brze ih realizovati. Jer glas clanova je glas razuma i tu se najbolje vide glavni problemi u radu.
LC je preskup za predmete nizih iznosa, tako da dok se ne poradi nesto na tom sistemu, ostaje neiskoriscen do kraja. Znam da ce se sloziti vecina iskusnih prodavaca. Pozz
Dobro je sto je definisano cija je obaveza prvog kontakta, ali rokovi su prekratki(osim za kontakt) jer stvarno sta ako vas uhvati vikend, bilo za uplatu, bilo za slanje. Znaci da cim vam neko uplati treba da trcite do poste,(koja uzgred meni nije bas blizu). Takodje ima veliku zamerku zasto svako moze da vidi sta ste kupovali ili prodavali i to je razlog zasto nikome dosada nisam preporucila limundo. Naime iako prodajem svoje licne stvari veoma bih se neprijatno osecala da moja tetka vidi da prodajem bluzu koju mi je poklonila za rodjendan a meni se uopste ne svidja ili da moja drugarica vidi koliko sam platila sliku koju sam joj odnela za slavu a koja je dosta skuplja nego pokloni koje ona meni moze da kupi. To je isto kao da sam joj odnela sliku iz galerije na kojoj sam ostavila cenu. Bas neukusno, zar ne? Zasto predmeti ne budu aktivni samo za kupca i prodavca i to dok jedan drugog ne ocene??? Pozdrav, maja
PRIHVATAM NOVA PRAVILA, JER NISAM JOŠ DOBIO MAIL 🙂
pozdravljam svako poboljsanje ali ucinite nesto da se ne ponavljaju bezsmislene aukcije u nedogled.Moj predlog je bio da se kod svake ponovljene aukcije automatski smanjuje pocetna cena (npr 10procenta) tako bi ponudjac posle par aukcija izgubio dalje interesovanje.Smesna je aukcija za neispravni transformator (10din) koja se povlaci otkako sam prisao Limundu.To je kao kad bih ponudio polovnu cetkicu za zube bez dlaka !Ponovicu ponovo :izgubicete interesovanje zbog takvih oglasa.
pravila nista posebno,problem previsoke provizije pogotovu u rubrukama ostalo ( 10 % pa ko da placamo porez a ne proviziju – a dao bog podela kategorija takva da pola stvari ide tamo )
Jos niste dali odgovor na moje prethodno pitanje, u vezi ocenjivanja… ko koga prvi ocenjuje i vremenski rok ocenjivanja… A takodje sam i primetio da mnogi clanovi imaju isto ili slicno pitanje kao i ja! Hvala vam u napred na odgovoru!!!
Zorane-Plavi, mislim da to sto vi zahtevate je malo teze izvodljivo… pa hajde razmislite i sami? Dovoljno je da prodavac postavi noviju sliku istog predmeta i za nijansu drugaciji opis, pa eto i nove aukcije… Srdacan pozdrav!!!
Ili sam ja slabovid ili glup……ili nepismen….
1. Određeno je ko prvi treba da uspostavi kontakt – kupac.
A na slajdu je text….”Ko koga prvi kontaktira Prodavac kupca”
Pa dragi moji. Kupac prvi zove prodavca ili prodavac prvi zove kupca??????
Kupac treba da kontaktira prodavca – napravljena je greška na slajdu.
Što se tiče ocenjivanja nije određeno ko treba prvi koga da oceni. Rok za ocenjivanje je produžen i iznosi 30 dana. nakon toga će sistemski biti rešeno da nestane mogućnost ocenjivanja.
Znaci neko moze da proda ili kupi, recimo 500 predmeta i da ima samo 10 pozitivnih ocena?? Da li to zelite da kazete? Pa zar nije logicnije da kupac koji posteno plati predmet, odmah dobije pozitivnu ocenu, pa ako je predmet u opisanom stanju i prodavac takodje dobije isto tako pozitivnu ocenu… u slucaju da neko zaboravi da da ocenu, sistem automatski da pozitivnu ocenu!!! Nadam se, da bi se i ostali Limundovci slozili sa mnom!!!
Ja sam početkom prošle nedelje još platio izlicitirani predmet i dobio ga poštom i odmah čim sam ga dobio ocenio prodavca ali on mene još nije!!!
Može da se desi da neko ima 500 transakcija i samo 10 ocena. Razlog toge je Limundo d.o.o zakonski nema pravo da daje ocene umesto članova. Čak i kada menjamo ocene za to mora da postoji pismeni nalog onoga ko menja ocene. Dakle, automatizovano davanje ocena nije moguće. Kao što sam ranije navela radićemo na sistemima koji podstiču proces ocenjivanja.
Potrebno je da se neocenjivanje ili kašnjenje u ocenjivanju nekako sankcioniše. Trideset dana je ekstremno preterano dugačak period. Time dajete do znanja da odobravate neocenjivanje, čak da ga favorizujete. Bezobrazluk rekla bih.
prihvatam pravila i nadam se jos boljoj saradnji
@Olga
pristupom:
Limundo zakonski nema pravo da daje ocene umesto članova i radićemo na sistemima koji podstiču proces ocenjivanja (ovo drugo pozdravljam-donekle)
se, mislim, neće uvesti red u ocenjivanje, osim ukoliko nakon tih 30 dana clan koji nije ocenio – automatski bude i sankcionisan!, sto bas i nije sasvim jasno da će tako biti.
Siguran sam da ste svesni da sve trgovine – treba na neki način obeleziti u sistemu, da se vide, pa ukoliko nemaju clanovi obavezu ocenjivanja, ni sankciju za to – nece ni ocenjivati – pa ce tako i cuveni dizaci cene – ostajati i dalje u svom poslu.
Predlog je dodavanje statistike NEOCENJEN (od kupca od prodavca) – ukoliko, kao sto rekoh, nije predvidjeno automatsko sankcionisanje-za neocenjivanje.
Opet ostaju oni zaboravni, neodgovorni…
ja sam i do sada kao kupac prva uspostavljala kontakt,a kao prodavac cekala da me kontaktiraju,to mi je nekako bilo logicno da bude tako,a sto se tice roka za kupoprodaju on mi je bio ok i kad sam kupac i kad sam prodavac,tako da ne vidim razlog skracivanja i neznam da li ce to moci da funkcionise,kao sto sam vec procitala da neko rece bude vikend ili tako nesto ili recimo ja imam malo dete pa nemam stalno nekog da ga pricuva,a zivim na periferiji pa mi posta i banke nisu blizu…za ocenjivanje se potpuno slazem,jer sam izgubila nekoliko ocena a mnogima sam morala da saljem poruke da ih podsetim,tako da bih volela da se uradi nesto po tom pitanju.
PRIHVATAM NOVA PRAVILA, JER NISAM JOŠ DOBIO MAIL 🙂
PRIHVATAM NOVA PRAVILA IAKO NISAM DOBIO OBAVESTENJE.mISLIM DA JE OVO KOREK NAPRED U UNAPREDJENJU RADA LIMUNDA I KUPINDA.KAO I OLAKSANJE ZA ISTI,KONKRETNO MISLIM NA SKRAĆENJE ROKOVA.JEDINI TREBATE NEKAKO REGULISATI SISTEM OCENJIVANJA.ROK BIH SKRATIO NA 15 DANA,30 JE PREVISE. POSLE 15 DANA SISTEMSKI UKINITE MOGUĆNOST OCENJIVANJA.PODRZAVAM GOSPODINA GORANA I NJEGOVU DISKUSIJU.
Hipotetički primer:Kupac kupi DVD film,isporučiš mu najjeftinijom varijantom a on ga posle 2 dana pošto ga je odgledao i presnimio po novom Zakonu o potrošačima vrati jer mu se ne sviđa,ili jednostavno želi vratiti bez objašnjenja.O svom trošku naravno,ali tu nije kraj pošto si ti tad dužan sa svog računa na njegov prebaciti novac i platiti proviziju.Napisao hipotetički,ali ako se nađe takav kupac željan zabave a ja se oglušim o “reklamaciju” dobijam suspenziju do završetka transakcije.To je jedna od novina koju ste usaglasili sa novim zakonom,ili grešim!?
Zdravo,
za sada, citajuci pravilnik, imam nekoliko nejasnoca,mozda ce ih biti jos ali otom-potom…
1.Da li u slucaju da je istekao rok za kontakt,odnosno kupoprodaju ja kao prodavac mogu da ocenim aukciju negativno bez slanja prijave situacije putem kontakt formulara,ili sam u obavezi da obavestim LT i cekam odobrenje od njih?
2.Nisam naisao na deo gde je ocenjivanje produzeno na 30 dana,ali sam nasao da je neocenjivanje u predvidjenom roku,podlozno sankcionisanju.Molim za objasnjenje da li se sankcionise i pod kojim uslovima.
3.Ukoliko aukcija nema ponuda,a putem Limundo poruka,potencijalni kupac zbog recimo hitnosti kupovine ponudi da prekinem aukciju , postavim predmet na Kupindo i on ga tako kupi,da li je to prodaja van Limunda koja je zabranjena ili je to sve OK?
Evo da razjasnimo i nejasnoće:
1. Prodavac može kupca da oceni negativno bez kontakta Limundo tima ukoliko je prošao rok za kontakt.
2. Neocenjivanje trenutno neće biti sankcionisano, jer se najveći broj transakcija oceni i sistem funkcioniše za najveći broj članova. Sisitem ocenjivanja ćemo svakako dalje unapređivati u 2012. godini.
3. To možete da uradite ako na aukciji nema ponuda i to se ne tretira kao kupovina van Limunda.
Što se tiče reklamacija @onaj koji jesam: upravo tako ali ne u slučaju DVD-ja i CD-ova, takva roba ne podleže takvoj vrsti reklamacije.
Posto vidim da ste danas raspolozeni za odgovore,da iskoristim guzvu pa da pitam jos nesto…
U Pravilniku stoji da Limundo nece ucestvovati u resavanju spornih situacija ,ukoliko se clanovi ne pridrzavaju svih parametara ponude na samoj aukciji.
Situacija 1:
Prodavac nije ponudio opciju slanja pouzecem,ali u dogovoru sa kupcem pristane na to, posto mu ocene kupca deluju u redu.Kupac ne preuzme paket,prodavac placa dvostruku postarinu, i da bar proviziju povrati, ocenjuje kupca negativnom ocenom.Da li kupac moze da uzvrati osvetnickom negativnom ocenom koju LT nece obrisati posto slanje pouzecem nije bilo ponudjeno ?
Situcija 2:
Kupac zeli da mu se posalje placeni predmet na adresu, na primer na radnom mestu, posto je retko kod kuce.Prodavac posalje predmet na adresu koju je dobio od clana i kupac vise nema pravo na reklamaciju?Ili prodavac ne moze da se zali na neosnovanu negativnu ili neutralnu ocenu,zato sto paket nije poslat na adresu koja je na Limundu?
Ako vec to ne moze da se pojasni u samom pravilniku,molio bih Vas da bar ovde tako nesto bude objasnjeno.
Ja zelim da izadjem kupcima u susret zaista kad kod i koliko god je to moguce,ali ne zelim da sebi stvorim bespotreban problem.
Hvala,
Emil
Emile, mi smo uvek raspoloženi da dajemo odgovore 🙂
1. Ukoliko u tom slučaju i prodavac dobije negativnu Limundo tim je neće brisati.
2. Upravo tako. U svakom slučaju je potrebno da adresa koja se nalazi u nalogu bude adresa na kojoj kupac i preuzima pakete.
Da sumiram, možete prodavcima izaći u susret i dogovoriti se sa njima šta god želite no tada to radite na sopstvenu odgovornost.
Nisam dobila mail. Zato Vas ovde obavestavam da prihvatam novi pravilnik. Nadam se da moze i ovako.
nisam dobio mejl ali prihvatam pravilnik
”1. Ukoliko u tom slučaju i prodavac dobije negativnu Limundo tim je neće brisati.”
Koliko sam ja razumela, i negde procitala ranije, takve ocene se brisu????
Odnosno, kupac nema pravo na reklamaciju.
Sa druge strane, prodavac nema pravo da daje negativnu, ukoliko mu se paket vrati, poslat pouzecem, a nema cekiranu tu opciju.
Sad mi nista nije jasno!
”1. Ukoliko u tom slučaju i prodavac dobije negativnu Limundo tim je neće brisati.”
Zanima me, da li onda ovo vazi i ako se sa kupcem dogovorim da posaljem posle 10og dana od isteka prve aukcije?
Prihvatam pravila a ne znam hoće li mi stići poruka jer mi mail ne funkcioniše….
Slažem se i sa komentarom da je rok prekratak za one kojima pošta nije blizu, kao i za one sa dosta obaveza
Što se tiče ocena i tu se slažem sa članom, ako sam ja nekoga ocenila red je da i on mene oceni.Ako vi to ne možete da uradite, postoji li mogućnost da se limundovac koji to nije uradio opomene-podseti ili uvede pravilo obaveznog ocenjinjivanja?
Sta se desava ui ovoj situaciji:
1. Prodavac me kontaktira nakon aukcije “Robu saljemo brzom postom nakon uplate na racun”
2. Sutra uplacujem novac na taj racun i saljem poruku prodavcu da je novac uplacen i da sada moze da posalje predmet.
3. Dva dana ni traga ni glasa od prodavca,udjem na njegov “profil” i tu pise “(ime prodavca) nije limundovac,zabranjen pristup”
Sada se pitam:Moze li prodavac da udje da vidi adresu na koju treba da posalje robu,pritom poslednja aktivnost mu je bila kada mi je poslao poruku.
Sta da radim ja sada kao kupac,zna li neko?
Skracivanje rokova za obavljanje kupoprodaje je potpuno los potez i zbog toga cinite da svaka transakcija za kupca i prodavca predstavlja svojevrstan STRES. Dakle, ni kupcu, ni prodavcu nece u svakom momentu biti lako ispostovati ovaj rok iz sasvim objektivnih razloga. Prosto je rok PREKRATAK. Mozete biti bolesni, mozete biti odsutni, mozete imati malu bebu, poledicu ili sneg, poplavu i zemljotres!
Da li jedino ja imam utisak da sa svakim novim “poboljsanjem” vi u stvari samo namestate pravila koja vise odgovaraju VAMA, nego KORISNICIMA? Kao da stalno zaboravljate da ste VI tu zahvaljujuci NAMA?..
Olga,
zahvaljujem se na brzom i konkretnom odgovoru.Sa ovim delom oko pouzeca se delimicno slazem,mozda u daljini i ima nekog smisla.
Ovaj deo sa adresom mi je kontraproduktivan.Ako je kupac platio predmet,on je fakticki vec u njegovom vlasnistvu,zbog cega ne moze da bira adresu za slanje a da to bude u skladu sa pravilima.U ovo vreme besparice je steta odbijati kupce postovanjem nekih besmislenih pravila,verujte mi da se bar 30%aukcija zavrsi sa slanjem placene robe na neku drugu adresu.Ako su i kupac i prodavac saglasni,mislim da bi to trebalo da bude izuzeto iz nepostovanja pravila,i da se sporovi u vezi takvih aukcija ipak razmatraju od strane LT.
Evo jedan primer koji je Vama verovatno poznat:
Gospodja sa prebivalistem u Crnoj Gori je pobedila na aukciji za merac krvnog pritiska.Njena cerka koja zivi i radi u Beogradu mi je uplatila iznos na racun i ja sam poslao kcerci na adresu radnog mesta gde je zaposlena(u Beogradu,poznata firma koja se bavi internet trgovinom)…Sve je proslo u redu,ona je vec to svojoj majci nekako dostavila.
Postujuci novi pravilnik ,takva aukcija bi bila ocenjena negativno,sve bi moralo da ide iz pocetka,gospodja iz Crne Gore bi ostala bez meraca za krvni pritisak ali bi zato dobila negativnu ocenu,i verovatno vise nikada ne bi nista kupovala preko Limunda…jedan po jedan clan(kupac)manje…to nikako nije dobro ni za kupce,ni prodavce a Boga mi ni za Limundo.
Ne bih voleo da me neko shvati pogresno,ne zelim da pametujem i da solim pamet,samo konstatujem iz mog ugla kao prodavca da je to losa inovacija.
Pozdrav
Emil
”1. Ukoliko u tom slučaju i prodavac dobije negativnu Limundo tim je neće brisati.”
Дозволити неправедну осветничку оцену ни у једном случају не може бити исправно, јер се на тај начин морал извргава руглу и пропагирају се и одобравају нечасни и подли поступци. Сви се закони и правилници базирају на принципима моралности, праведности, то јест теже ка томе.
Опширније о овоме и још неким стварима ускоро у кафеу, када ми поново дозволите писање. Генерално Правилник је прилично добар, и већина замерки је на контрадикторностима у спровођењу, као и неким техничким детаљима.
@Emil: upravo zbog toga ćemo i uvesti mogućnost izbora ispostavne pošte ili adrese za primanje i sl., kako bi i prodavac i kupac imali veću fleksibilnost.
@sale: prodavac je putem e-maila dobio tvoju adresu. Molim te da odmah kontaktiraš korisničku službu Limunda i objasniš im šta se desilo.
Olga,
a kada cete to da uvedete?Bitno je da se zna,koliko sam shvatio nova pravila vaze od 01.01.2013.Da li ce od tog datuma biti uvedena i mogućnost izbora ispostavne pošte ili adrese za primanje i sl., kako bi i prodavac i kupac imali veću fleksibilnost.
Hvala
Emil
Po tom principu, ja, kao prodavac bih trebala u periodu od nedelju dana da “podelim” pa… manje-vise 10-20 negativnih ocena, i ostetim i Kupca, i Limundo, i naravno sebe.
Kupoprodaja ce svakako biti obavljena, a deo vezan za adresu, kao i licni dogovor izmedju kupca i prodavca bi trebao da bude mnogo fleksibilniji, da bi do toga i doslo.
Bas iz razloga, sto zelim da izadjem u susret kupcu i da mu posaljem na adresu, na koju on zeli, da bi do kupoprodaje doslo, ja rizikujem svoje ocene i svoj status…?
A sta, da npr. kupac, posto ne zelim da krsim pravila i da mu recimo posaljem paket na adresu na poslu, on trazi da mu onda posaljem paket u petak, da mu stigne u subotu, kada je kuci, pa onda ja “izadjem” iz roka kupoprodaje (2+4+4), teoretski ja treba da dobijem negativnu ocenu, jer nisam ispostovala Limundov rok za kupoprodaju.
Da li to onda znaci, da treba da posaljem kada mi se hoce, i da me bude briga da li ce kupac primiti paket, nego da ga prosto negativno ocenim, ako mi se isti vrati?
Zar ne mozete prosto, na osnovu medjusobnih poruka da utvrdite dogovor i to ispostujete kao regularno?
Hvala na odgovoru,
Olga Mirković-Maksimović | 27.12.2012. – 09:22
@sale: prodavac je putem e-maila dobio tvoju adresu. Molim te da odmah kontaktiraš korisničku službu Limunda i objasniš im šta se desilo.
Ne znam kako bi oni mogli da mu pomognu, kada se meni dogodila slicna situacija, prodavac je tako prosao gotovo u minut po mojoj uplati. Obaveze njegove su istovremeno nestale prema kupcima, a Limundo nije uzimao u obzir da clan ima otvorene prodaje, tj. tekuce obaveze prema kupcima. Isti ti clanovi/ kupci nisu bili upoznati sa njegovim statusom i naivo su svoje obaveze izvrsili, bez upozorenja od strane Limunda ili zastite. Poslao je predmet OPASAN za koriscenje, ali nije se imalo kome zaliti i reklamirati slucaj. On se ne moze pozvati na odgovornost, a po Limundu je to OK.
@marijagb: slobodni ste da se dogovorite sa vašim kupcem šta god želite i naravno ako je ispoštovano sve što je dogovoreno da sasvim zasluženo i jedan i drugi dobijete pozitivne ocene. Pravila služe kao okvir i maksimalna zaštita. na osnovu analize preko 9.000 transakcija u toku dana jasni su podaci u kom roku se najčešće izvrše transakcije i dogovori i šta zadovoljava najveći deo tržišta. Na osnovu toga su i napravljeni novi rokovi.
@miki: njegove obaveze prema kupcima nisu nestale. Vi i dalje imate pravo i na jednostrani raskid ugovora i na reklamaciju, a Limundo će u skladu sa time da organizuje i pokrene akcije u saradnji sa Policijom.
@emil: u toku su pregovori sa Poštom koji bi omogućili takvu opciju. Verujemo da će ubrzo i biti finiširani.
Ivana | 25.12.2012. – 16:26
Potrebno je da se neocenjivanje ili kašnjenje u ocenjivanju nekako sankcioniše. Trideset dana je ekstremno preterano dugačak period. Time dajete do znanja da odobravate neocenjivanje, čak da ga favorizujete. Bezobrazluk rekla bih.
Ивана, да Вас питам:
Да ли ви мислите да сви овде купују крпице па чим стигне пошиљка виде све што је битно и могу одмах да оцене?
Купио сам, на пример од неколико продаваца семе или саднице.
Оценио сам их како је лимундо прописао а кад сам посејао семе па чекао, чекао…пала ми на памет реченица из народне приче “Дај боже да никне варени боб”.
Неке делове које сам купио из области “техника” сам могао да пробам тек после месец-два.
А Ви Ивана тражите да као купац оценим као да сам гаће купио.
Не иде то тако лако.
Више би лимундо требало да утиче на продавце да оцене чим добију уплату.
Уплатом је купац испунио своју обавезу и продавац нема разлог да га не оцени одмах. Или има, па чека да би макар покушао да узврати негативном за бофл који је послао
Olga, sve mi je to jasno, i u 99% slucajeva, limundovci su divni ljudi, sa kojima vaoma lako napravim bilo kakav dogovor, na obostrano zadovoljstvo, ali zbog tog 1%, ako bilo sta krane po zlu, rizikujem da dobijem nepopularnu ocenu ili neku od opomena, jer necu biti u mogucnosti da opravdam kod LT-a, zasto sam uradila nesto, i ako je to “nesto” bilo po zajednickom dogovoru, jer uvek i iskljucivo posaljem paket na drugu adresu ili u drugom roku, ako me to kupac zamoli.
Npr.: “Mozete li mi poslati tog i tog datuma, do tada sam na putu…”, a onda me npr. negativno oceni, jer sam prekoracila rok, ili postoji neki drugi razlog, a ja ne budem u mogucnosti da opravdam situaciju, jer sam poslala na adresu, koja nije ona iz podataka, ili nije u kupoprodajnom roku… da li u tom slucaju medjusobne poruke mogu mene da opravdaju kod Vas?
Hvala, Marija
слоба | 28.12.2012. – 10:32
‘Више би лимундо требало да утиче на продавце да оцене чим добију уплату.
Уплатом је купац испунио своју обавезу и продавац нема разлог да га не оцени одмах’.
Ocenjuje se kompletna saradnja, a ne samo izvršena uplata.
Šta ako kupac ne primi pošiljku i ona se vrati prodavcu?
I šta ako si poželjan prodavac ( u prevodu budala) pa šalješ preporučene pošiljke, kupac kaže : Nisam primio. Ti tad juriš i po mesec dana da nahvataš pošiljku i dobiješ dokaz da je KUPAC preuzeo pošiljku.
Naravno, platio je unapred, ali samim tim : Nisam primio…traži povraćaj novca.
Desilo mi se više puta.
Pozitivna kupcu?
Malo sutra!!!
pravila su tu da urede stvari i olaksaju komunikaciju ali umeju itekako da budu kontraproduktivana… kako prepiska sa korisnickom sluzbom i spajalica@limundo nije dala nikakave rezultate (klin-ploca varijanta) evo ovako javno: korisnik prodaje predmet, tehnicku robu, napise da nema pravo na reklamaciju i prodaje se kao neispitano, jer toboze nije imao mogucnosti da ga proba, ali je novo i u kutiji i sve ostalo sto napise navodi na zakljucak da je verovatno ispravno. Kupujem predmet, utvrdjujem da je neispravan, fabricki felerican, i pronalazim jos nekoliko korisnika koji su isto prevareni ali su im ocene obrisane na zalbu prodavca, jer nije obavljeno po pravilima.. a pravila su bila licno preuzimanje (sto cesto nije moguce)… po meni to je PREVARA i jos gore svesna ZLOUPOTREBA pravila.. i covek i dalje ima samo pozitivne, a gore navedeni kupci su na moj upit prihvatili ako treba da se i pismeno izjasne o tome.
Drugo… rokovi.. smatram da su prekratki i da treba ostaviti prostora da – u dogovoru kupca i prodavca – budu mnogo fleksibilniji.. ili bar postaviti neki limit vrednosti.. meni se vise puta desilo da ako sam kupio neki predmet za 10 ili 100 din ne zelim da placam postarinu/dostavu, ili trosim vreme ili benzin da odem po njega jer onda ispdne visestruko vise… jer su vecinom to neke sitnice koje nisu neophodne ali smo ih ipak kupili iz nekog razloga.. tako da tu praktikujem da obavestim prodavca da cu ga kontaktirati kad mi bude usput i onda obaviti kupoprodaju.. i skoro pa uvek je funkcionisalo uz obostrano razumevanje. Ukoliko prodavac insistira, uvek postoji mogucnost uplate na racun i kasnijeg preuzimanja.. jer mislim da je apsurdno slati post expresom za 200 din nesto sto je placeno 50 ili 100..
Trece… da li je pravilima obuhvaceno da li Limundo ima pravo da cita prepisku izmedju clanova? Ako ima, to bi trebalo JASNO naznaciti.. kao kad udete u prostoriju i pise “objekat je pod video nadzorom”… Jer mi se desilo da posle duze vremena naletim na poznanika, prepoznam da je to on po specificnom predmetu koji samo on proizvodi, kontaktiram ga, razmenimo telefon-email i “popijem” opomenu.. svaki pokusaj komunikacije sa LT takodje bez rezulatat, samo cut paste poruke “razmena podataka pre kupovine nije dozvoljena hvala na razumevanju”…
kao sto neko rece.. u 99% slucajeva Limundo/Kupindo je super stavr i vredi svaki procenat koji naplati. ali u onaj 1% ume bas da iznervira.. kako pojednini korisnici tako i automatizoana komunikacija sa na slici eoma slatkim Limundo timom 😉
Toliko od mene. za sada.
@miki: njegove obaveze prema kupcima nisu nestale. Vi i dalje imate pravo i na jednostrani raskid ugovora i na reklamaciju, a Limundo će u skladu sa time da organizuje i pokrene akcije u saradnji sa Policijom.
Vi i sami znate da to nije resenje za kradju u iznosu od 2600 dinara. Ali kupci u tim slucajevima ostaju bez Limundo platforme, i okvira u kome bi eventualno nasli resenje. Vi ste tim jednostranim cinom izmakli osnovu koja je cinila deo ugovora i predstavlja osnov za resenje, i time smo mi kao kupci vise IZNEVERENI OD LIMUNDA, koji nije vodio racuna da nas upozori na prodavca ili nam pruzi rok od 30 dana za NASA POTRAZIVANJA kao poverilaca. On je sve do zadnjeg trena imao aktivne aukcije, pitam se zasto.
Do tog trena nije bilo negativnih komentara, da bi se nanizali njih pedeset.
Ako se oslanjate na ZPP, imajte na umu da smo mi Vasi korisnici koje ste zanemarili, dok ste prema skidanju provizije imali uvid u tekuce obaveze samog prodavca. Da li je postojala suma sa racuna prodavca koja je njemu vracena ili zadrzana?
Krajnje nekorektno, i vidim da se ponavlja, kako za slucajeve gde su sume do 100dinara tako i za vise. Da li treba da kazem da sam naknadno saznala da je taj clan imao vec ukinute profile? U tome je Vas propust jer je zbir ostecenih time uvecan, a da je neko obratio paznju na tako nesto SIGURNO ne bih bila u prilici da pazarim kod vec potvrdjenog kradljivca. Dakle vazio je za proverenog.
@slobo
ja sam i mislila na prodavce i njihovo ocenjivanje, ja sam prvesntveno kupac na Limundu.
Inače, mnogo se retko sreće prodavac koji svog kupca oceni onda kad završi sve svoje obaveze prema njemu, a to je uplata. Prodavci su uglavnom ti koji ocenjuju posle mesec, dva…
Slazem se sa novim pravilnikom
Imao bih i ja jedno pitanje u vezi sa ocenjivanjem.Naime,izlicitirao sam knjigu na limundu od prodavca iz Sremcice,koje malo malo pa nagomila negativne ocene,i onda odjednom nestanu.Secam se da je imala 17 negativnih,ali nalog je i dalje bio funkcionalan.Misllim da to nije uredu,jer u slucaju samnom,gospodja je (inace iz Sremcice)svesno odugovlacila preuzimanje knjige,te navodno ne dolazi u grad,te doci ce njen suprug,i tako preko mesec i po dana.Da bih sasvim slucajno primetio da je istu knjigu postavila na kupindo po ceni od 250din. a ja sam je izlicitirao za 99din.Dao sam joj negativni ocenu,ali je ista ozbrisana jer je “proslo vise od 17 dana o zavrsetka aukcije”i u tom roku sam je trebao oceniti.To sto se razvlacila preko mesec dana,nema veze.Moje pitanje sad jeste,zasto je gospodji izbrisana moja zasluzeno dodeljena negativna,a recimo meni nije kad me je jedan clan negativno ocenio iako je proslo mesec dana,dakle vise od 17 dana.Zasto onda i meni nije izbrisana negativna.Radi istine da kazem da sam te negativne od jednog clana dobio zasluzeno,jer nisam uplatio za kupljene knjige,posto nisam bio mesec dana u Bg.Ali opet mi nije jasno zasto je gospodji izbrisana moja negativna i jos mnoge od drugih clanova,a meni nije???
Limundo ima jednu ogromnu manu kao i Kupindo. Svako moze da udje u ocene nekog prodavca i da vidi sta je i po kojoj ceni prodavao. I odmah se ako je isplativo baci na to. Zar nije dovoljno da vidi samo ocene a ne i sta je prodavao. Zato nije moguce izgraditi neki svoj sistem i semu rada jer te drugi odmah iskopiraju. Zasto odmah nakon ocenjivanja predmet ne bude zakljucan?
mislim da je skracivanje rokova los potez
ja sam na limundu u funkciji kupca
cesto mi se desi da sam u Bosni kod babe i dede koji su stari i bolesni i koji zahtevaju negu,kada vidim neki predmet koji bih kupila ja kontaktiram prodavca,kazem do kada sam van zemlje,pitam da li mogu da ucestvujem u licitaciji i da platim kada doputujem…ni jednom do sada nisam ni sa kim imala problem,svi su mi izasli u susret….ako je u pitanju sporazum izmedju prodavca i kupca zasto bi to bilo krsenje pravila???????????
isto tako ,cesto kod nekog kupca kupim neki artikal i cekam kraj jos neke aukcije,koji moze da bude i za 9 dana,zar nije logicno da sacekamo kraj i te licitacije pa da mi prodavac posalje oba predmeta zajedno??????????????????????????zasto bi to bilo probijanje roka???????????????????????????????
slazem se sa novim pravilnikom.
mejl nisam dobila.
prihvatam pravila limunda
svidjaju mi se nova pravila, i samo jos bih dodala, neka ovo bude moja mala sugestija, za clanove koji jos uvek neozbiljno shvataju limundo, da budu automatski sankcionisani, i da nemaju pravo da se vrate nazad. Slozicete se, ima jos uvek puno takvih.
S’ postovanjem, Husein Salihovic.
Postovanje,pozdrav !
Novi pravilnik je bio neophodan i apsolutno sam saglasna.
Promene koje su uspostavljene pozdravljam, sigurna sam da ce se pozitivno odraziti na celokupno poslovanje . Nama ,kao clanovima Limunda ,i Limundu je u interesu da radimo kvalitetno ,ozbiljno i u skladu sa zakonskim propisima,jer jedino tako mozemo da napredujemo .
Srdacan pozdrav Limundo clanovima i Limundo timu.
Prihvatam pravila. Dopada mi se novina sa skraćenjem roka za javljanje i realizaciju. Mislim da nije važno ko će kome prvi da se javi. Jer prodavac nekad nema vremena da “čuči” pored kompa i čeka da mi kupac, koji možda “dežura” nad novom licitacijom pošalje poruku. Važno je da mu se javi u kraćem roku. Niste mi odgovorili kako ćete znati da neko diže “veštački” cene…. što je masovna pojava i uobičajena za predmete koji, realno koštaju više, a postavljeni su za 10-99 dinara da bi se izbegla provizija postavljanja. ne pominje se, takođe, ni slanje sa, ili na, dugu adresu ( različitu od one iz podataka). O tome mislim ovako: mnogi limundovci su u putu, ili žive na 2, 3 mesta i nisu u stanju ( a naročito sada, kada je rok za realizaciju skračen), da “trknu iz jednog grada u dugi da bi poslali predmet ( ili primili,svejedno). Većina ljudi ne poštuje to pravilo i imam razumevanja zaa to. Takav slučaj se otkrije samo ako te neko prijavi limundo-timu ili dođe do spora. Mislim da nije realno razmišljati da limundovci samo sede u svojoj kući i prodaju i kupuju. Mnogi od nas nisu profesionalni prodavci i zaludni kupci. Mnogi rade u dugom gradu, ili studiraju… ili…. limundo im je “usput” u životu, ne zanimanje. Predlažem da razmislite o tome ( možda da omogućite da se unesu 2 ili 3 adrese kao moguće, pored one koja je iz dokumenata) Hvala na pažnji.
PRIHVATAM PRAVILA LIMUNDA
Saglasna sam sa novim pravilnikom ,dobila sam e-mail sa opstim uslovima ali ne i delom gde se mogu nova pravila prihvatiti….
Srdacan pozdrav i punu uspeha u daljem radu
Ok, slažem se.
Slažem se i prihvatam nova pravila na Limundu i Kupindu.
Slazem se sa pravilnikom
Slazem se sa novim pravilima, samo treba navesti kao rok za kupoprodaju samo radne dane, ovako moze da dodje do velikih problema.
Pozdrav,
Potpuno se slažem sa novim pravilima. Pošto veoma često koristim L.C opciju prilikom kupovine, odlična je promena koju ste uveli u tom pravcu.
Tačnije, ukoliko u transakciji iskrsne neki problem. Prethodni rokovi su bili predugi i u tim situacijama, kupac i do 10 dana nije mogao da koristi novac kojim je platio predmet. U svakom slučaju vas podržavam u nastojanju da vidno poboljšavate uslove korišćenja.
Odlicno,sem ovog da mora kupac da se javi,inace imam vec problema sa novi clanovima koji kao da se igraju i potpuno neozbiljno shvataju Limundo i Kupindo aukcije,slazem se sa novim pravilnikom
SLAŽEM SE SA NOVIM PRAVILIMA, TJ. PRAVILNKOM!
Slazem se sa novim pravilima i podrzavam LImundo tim koji cini sve da ovo ne bude igra kao sto neki smatraju vec ono za sta je i napravljeno,kupoprodaja i lepo druzenje.
mislim da je bilo krajnje vreme za ovakve promene.
krajnje vreme za radikalne promene tj stati prevarantima na put kojih se bas namnozilo.
Nova pravila su sasvim u redu, posebno sto su rezultal iskustva i potreba limundovaca.
Mada, nekome ko ima licna pravila i moral, nije potrebno objasnjavati sta nije u redu.
Svakako cu podrzati i licno predloziti svako unapredjenje u radu Limunda.
Pozdrav,
Mirjana
Sjajna ideja, podržavam 100%
A)) Isporuka:
1) Cityexpress
2) Postexpress
3) Lično preuzimanje
B)) Plaćanje:
1) Limundo Cash
2) Plaćanje pre slanja
3) Plaćanje posle slanja
4) Plaćanje pouzećem
5) Lično
Gornje opcije slanja i plaćawa je čekirao prodavac po svom nahođenju od onih opcija koje mu je ponudio Limundo/Kupindo.
Kupac bira od ponuđenog, i izabere:
A)) Isporuka: 2) Postexpress B)) Plaćanje: 3) Plaćanje posle slanja
i o tome obavesti prodavca
Kako Pravilnik nije predvideo ovakvu situaciju, a u vezi rokova 2+4+4 pitam:
Po isteku 2 dana, za koliko dana prodavac MORA poslati robu ?
Po prijemu robe, za koliko dana kupac MORA uplatiti robu ?
Naravno, očekujem da odgovor mora biti u skladu sa Pravilnikom 🙂
@Zuki: sve mora da se završi u roku od 10 dana i slanje paketa i plaćanje.
Svakako da se slazem sa novim pravilnikom jer ce nam svima biti bolje!
Olga Mirković-Maksimović | 27.12.2012. – 09:22
@Emil: upravo zbog toga ćemo i uvesti mogućnost izbora ispostavne pošte ili adrese za primanje i sl., kako bi i prodavac i kupac imali veću fleksibilnost.
Sta se desava sa izborom ispostavne poste?
Problemi su uveliko poceli primenom novog pravilnika,ne mogu svakom pojedinacno da objasnjavam da izmenom adrese za prijem posiljke krsimo pravilnik…
Hvala na odgovoru,
Emil
@Emil: taj deo nažalost ne zavisi samo od kompanije Limundo, već i od dinamike rada jedne ogromne organizacije kakva je Pošta. U svakom slučaju radimo na sređivanju adresa i pripremi terena za uvođenje takvih opcija.
Slazem se,ali isto tako smatram da nije bilo potrebno uvoditi izmene u pravilniku “na vrat,na nos”zureci bez potrebe, dok se nisu stvorili uslovi za takve izmene.
Omogucite takvu opciju pa onda menjajte pravila,ovako samo stvarate neprijatnu situaciju i kupcima i prodavcima,na kraju krajeva i sebi…
Pozdrav i sve najbolje,
Emil
pravilnik je ok,kao nov član ga pročitah pa iako nisam napravila ni jedan prekršaj (po Vama “grub”) danas sam suspendovana bez reči…imam 0 ocena i samo 3 aukcije koje su bile u toku pa mi sve ovo nije baš najjasnije,po kom principu se vrši ta Vaša suspenzija????
Zaboravih da napomenem da sam pre pokretanja aukcija pitala da li je dozvoljeno da nas više koristi istu ip adresu,naravno bez zloupotrebe i dobila sam potvrdan odgovor da može? Šta sada? Kome da se žalim što sam ostala bez naloga bez objašnjenja?
Postovani ,
s obzirom da sam suspendovana pre par dana , a do sada nisam dobila odgovor zbog cega, tj. receno mi je da sam dizala vestacki aukcije , sto nije tacno , jer bih volela da znam kome sam dizala sem sto sam licitirala istovremeno par slicnih aukcija , od svojih sugradjana …a vec nekoliko puta pokusavam da stupim u kontakt sa nekim iz limundo tima i ne mogu ni preko vaseg broja, ni putem maila interesuje me ko moze da mi pojasni moju suspenziju i da li mogu da se odbranim ,a i u cemu je trenutna a u cemu trajna suspenzija s obzirom da sam za vise od manje od godinu dana dobila preko 100 pozitivnih ocena sto kao kupac sto kao prodavac … mislim da nisam napravila nikakav prekrsaj a ako i jesam zelela bih da mi se to pojasni i da vidim da li imam pravo da i dalje da se druzim sa Vama ili ne , takodje me interesuje sta se desava sa mojim limundo kreditom koji je ostao …nije uredu iskljuciti nekoga a da mu se to ne obrazlozi … ja sam sama bila prevarena sa kupovinom plagijata sa limunda ,a pisalo je original i solidno dobro je placeno , tu ste se ogradili i niste iskljucili tog clana a videli ste i sami po aukciji ,a mene sada iskljuciste , a stvarno ne znam zbog cega … Nadam se u vasu profesionalnost i odgovor kakav god da je …
hvala i pozdrav Vesna
@vesna: možete da napišete mail i pošaljete ga na spajalica limundo.com sa naznakom za supervizora. On će vam odgovoriti na taj email. Što se tiče kredita on se naravno vraća. Potrebno je da putem maila dostavite svoj broj tekućeg računa na koji se izvrši isplata. Ukoliko nemate tekući račun isplata se vrši putem PostNet-a.
Evo komentara mog “prezadovoljnog” kupca,novim pravinlikom i njegovim delom oko adrese za slanje,placene robe…
“ne mogu da primim na datu adresu, izdao sam svoj stan i ne zelim da menjam profile,menjam licne podatke i opise zbog limundo tima, a kamoli da maltretiram svoje stanare sa mojim kriglama i busolama ruskim.
Sam snosim odgovornost za krsenje biblijskog pravilnika i vas to ne treba da brine, tako da vas molim da mi ipak posaljete na majcinu adresu, pa pobogu Emili, vide i oni da mi je to majka, a zvacu ih sada da ih pitam za toleranciju krsenja pravilnika, mada sam do sada sve primio bez problema, a u buduce cu otvoriti neki sanducic u posti pa ce valjda onda svi biti zadovoljni
unapred zahvalan,
Uros ”
Mogu Vam reci da mi ni malo nije prijatno kao prodavcu da se izvinjavam kupcima zbog stvari koje nemaju veze sa mnom…
Pozdrav
Emil
SVIDJAJU MI SE NOVA PRAVILA.MADA MI BAS NIJE JASNO TO DA LI JEDAN NALOG MOGU DA KORISTE SUPRUZNICI, JER JE MOJ MUZ TRAJNO SANKCIONISAN ZBOG TOGA STO SAM JA ODGOVARALA NA NJEGOVOM NALOGU KAD JE ON BIO VAN ZEMLJE.A vidim da mnogi to rade.iI nije mi jasno kako cete znati kad neko vestacki podize cenu, jer ja konkretno volim da pogledam aukcije limundovaca kod kojih sam vec kupovala i da ponovo uzimam nesto od njih.A vidim da se i kod mene pojavljuju cesto isti ljudi, koji licitiraju vise puta.I ako je neko dobio trajnu suspenziju bez nekog jasnog objasnjenja da li ipak posle nekog vremena moze nalog da mu bude obnovljen?Sve u svemu pravila su ok.Pozdrav za sve clanove Limundo tima
1.Neke stvari mi bas i nisu jasne povodom novih pravila,objasnite mi kako neko ko vestacki podize cenu (sto se radi u 80% aukcija sa niskom pocetnom cenom) bude trajno suspendovan a sa druge strane neko ko prevari nekog (dosta cesti slucajevi) prodavajuci nesto sto nije onako kakvo je bilo uopisu aukcije ili jos gore podigne novac za nesto a ne posalje,dobija negativnu ali i daje ostalje clan i ceka nove ovce za sisanje.
2.Rekli ste da ce te na leto ponovo pokrenuti CAFFE????????????
3.I napokon da postavim pitanje tj.predlog zbog kojeg sam i pocela da pisem ovde:Dosta cesto mi se desilo da neko ko se upravo uclanio a uclanio se samo zbog kupovine tog predmeta,kupi nesto uopste neznajuci da treba da se javi ili nesto drugo nego ocekuje da mu stigne kupljeni predmet,i zbog toga mislim da bi prilikom registracije trebali nekako da objasnite novim clanovima sistem funkcionisanja LIMUNDA/KUPINDA ali u kratkim crtama posto cisto sumnjam da neko ko je dosao samo zbog kupovine odredjenog predmeta ima zelju da procita pravilnik.
@svetlana: po pitanju edukacije novih kupaca i prodavaca se mnogo radi. Vi to naravno ne vidite – jer niste novi a takve komunikacije su ciljane. Uskoro nas očekuje i lepo video uputstvo u vezi sa time – i biće dostupno i sa naslovne strane sajta i naravno deo svih poruka koje idu ka novim kupcima.
U toku je rad na analizi softvera koji se biti korišćen za novi Caffe koji će verujem biti mnogo bolji i funkcionalniji od prethodnog. Članovi će o tome biti blagovremeno obavešteni.