Kao što iskusniji Limundovci već sigurno znaju, rok za ocenjivanje je 30 dana od završetka aukcije i nakon toga ocenjivanje nije moguće. Stoga nam se svakodnevno javljaju Limundovci sa pitanjem da li Limundo tim može u njihovo ime da da potrebnu ocenu. Važno je znati da Limundo tim nikada ne daje ocene u ime drugog člana, ali ono što možemo da uradimo jeste da postojeću ocenu poništimo ili izmenimo.
Kod ocenjivanja je bitno da vodimo računa o dva roka:
- za ocenjivanje – 30 dana od kraja aukcije
- za reklamaciju ocene Limundo timu – 15 dana od dobijanja ocene
Kada Limundo tim menja ocene?
Ocene menjamo na zahtev Limundovaca. Dešava se da prodavac prevremeno oceni kupca negativnom ocenom, nakon čega dođe do uspešne saradnje, pa je ocenu potrebno promeniti u pozitivnu. Slična je situacija i sa prevremeno datim pozitivnim ocenama. Nekada Limundovci pogreše prilikom odabira ocene, pa slučajno umesto jedne daju drugu ocenu. Ocena koju ste dali nekom članu može biti izmenjena. Limundo timu šaljete poruku putem Kontakt strane, koja treba da sadrži:
- korisničko ime člana kome je ocena data,
- vrstu nove ocene (pozitivna, neutralna ili negativna),
- komentar koji će ići uz novu ocenu,
- razlog izmene i kratko obrazloženje.
Ako je zahtev u skladu sa pravilima Limunda, ocenu ćemo promeniti.
Kada Limundo tim poništava ocene?
Kako bi Limundovcima pomogli da što pravilnije daju ocene, definisali smo pravila za ocenjivanje kupaca i prodavaca. Ocenjivanjem smo se detaljnije bavili u blog postovima “Kako da ocenim prodavca (a da to bude ispravno)?” i “Kako pravilno oceniti kupca“. Ali dešava se da Limundovci razmene ocene koje nisu u skladu sa pravilima. Takve ocene poništavamo. Neki od primera kada poništavamo ocene su:
- kupac je ocenio negativnom ocenom prodavca jer nije dobio predmet u opisanom stanju, a prodavca nije kontaktirao u vezi sa reklamacijom. Samo ako prodavac odbije reklamaciju, daje se negativna ocena za predmet koji nije u opisanom stanju.
- prodavac negativnom ili neutralnom ocenom oceni kupca koji je predmet platio i preuzeo u roku. Ako je kupac ispunio svoje obaveze prema prodavcu, odnosno platio i preuzeo je predmet, onda on može da dobije samo pozitivnu ocenu. Pozitivna ocena kupcu se u tom slučaju daje bez obzira na to kako je kupac ocenio prodavca, da li je predmetom zadovoljan ili ne i kakva je komunikacija sa kupcem bila.
- član je dobio “osvetničku” ocenu. Kupac je odustao od kupovine ili je probio rokove za kontakt i plaćanje predmeta pa je dobio negativnu ocenu od prodavca te on prodavcu uzvrati negativnom ili neutralnom ocenom. Nekada prodavac odustane od prodaje predmeta, ali kupca oceni negativnom ocenom da bi vratio proviziju. Dešava se i da saradnja bude obavljena u skladu sa rokovima i da obe strane ispoštuju dogovor, ali zbog loše komunikacije se međusobno ocene neadekvatnim ocenama.
- ocena je data sa neadekvatnim komentarom. Na primer, data je pozitivna ocena, ali komentar odgovara negativnoj oceni ili obrnuto.
- ocena je rezultat lažne kupoprodaje, odnosno pobednik aukcije je bio član koji je veštački podizao cenu na aukciji prodavca.
Ako imate bilo kakve nedoumice u vezi sa ocenjivanjem članova, možete slobodno da nas kontaktirate kako bismo vas posavetovali kako je najbolje oceniti člana u vašem konkretnom slučaju. Takođe, ako smatrate da ste neku ocenu dobili potpuno neopravdano, kontaktirajte nas kako bismo razmotrili da li je poništavanje te ocene moguće.
Podelite sa nama vaša iskustva sa menjanjem ili poništavanjem ocena od strane Limundo tima.
Dopuna: 27.11.2013. godine je na Limundu ukinuta neutralna ocena. Više o tome na: http://www.limundo.com/Vest/Izmene-u-ocenjivanju/1698
Uvedeno je i automatsko ocenjivanje nakon 30 dana, te se nakon tog roka dobija automatska pozitivna ocena
Dešava se da neko da/dobije negatinu jer druga strana nije ispoštovala Pravilnikom određena rokove, i to je po Pravilniku jasno i čisto kao suza. Ali, Srbija ne bi bila to što jeste da nema ali … posle nekog vremena ocena je prepravljena u pozitivnu a komentar čitava oda, jer je (navodno) došlo do realizacije trgovine. Čemu to? Zašto LT krši svoj Pravilnik ?????
“ocena je rezultat lažne kupoprodaje, odnosno pobednik aukcije je bio član koji je veštački podizao cenu na aukciji prodavca.”
Zašto u takvim slučajevima ne zatvorite nalog prodavca isve naloge koji su veštački dizali cenu ???
@eto – kao što je u samom tekstu navedeno, ocene menjamo na zahtev članova. Ako se saradnja naknadno obavi, članovi nas mogu kontaktirati radi izmene ocene. Često se dešava da saradnja ne bude obavljena zbog nesporazuma članova. Limundo tim uvek podržava dogovor članova i rado menjamo ocene ako se saradnja obavi.
Svi članovi za koje se ustanovi da veštački podižu cene se sankcionišu u skladu sa pravilima Limunda.
Ja nisam ni znao da mogu da se promene date ocene!
Da,ocene se mogu menjati,ali samo ako je zahtev po pravilniku limunda,tj ako ste 100% u pravu,a ne jer vam se hoće 🙂
Sve sam to iskusio ,i,često kritikujem limundo,jer sve u zivotu da bi valjalo treba sto vise kritike 🙂 ,ali sto se dela ocenjivanja tice,tu su besprekorni,često sam dobijo neopravdane ocene koje nemaju veze sa pravilnikom,osvetničke,desavalo se čak i meni da pogresno oznacim u poljima 🙁 ,ali administracija limunda odradjuje svoj posao.
I VARA SE SVAKI ONAJ koji misli DA SE SA ocenama moze nešto MUĆKATI !!!
Par puta su mi jedva obrisali neke negativne,jer sam morao milion dokaza i obrazlozenja da im posaljem,da bih dokazao da sam u pravu i da je ocena “falš” 🙂
Dakle na ovom polju ,bar je moje takvo misljenje,limundo administracija NEPOGREŠIVA
a šteta sto je tako 🙂 🙂 🙂 jer bih voleo da ih kritikujem i na ovu temu ,ali neide 🙂 treba biti realan ,tako je kako je ….
Ovo nece proci cenzuru, ali cemo ratovati oko toga ako treba i godinama. A posebna prica je sto LT ne dozvoljava da se objavi ono sto su meni pisali. Zamislite samo, odgovori korisnickog servisa koji ne mogu da prodju cenzuru?! Zasto? Zato sto su besmisleni i diskreditovani. Da ne budem grub.
LT tvrdi da je moguce reklamirati robu “kao novu”, poslati neki krš i ukoliko kupac dodeli negativnu ocenu pre nego robu reklamira, negativna ce biti uklonjena kao neopravdano data!
To se meni desilo. Osvedoceni lažov (sa dve negativne i jednom neutralnom zbog lažnog predstavljanja robe) koji je od mene dobio negativnu istog sekunda kad sam video šta mi je poslao pod reklamom “kao novo” je amnestiran i ukinuta mu je TRECA negativna za isti prekršaj! Kažu neopravdano data 🙂 Mora da se reklamira !!!
Lepo im kazem da nije dobio negativnu samo zbog toga, nego sto me je namerno lagao, obmanuo, naneo mi stetu i sve to uradio sa umisljajem (sto bih i adekvatno obrazlozio da u komentaru za ocenu ima dovoljno mesta). Dao bih mu negativnu i da sam reklamirao i da je prihvatio reklamacaiju.
Proizilazi da je negativnu moguce dobiti SAMO ako posaljete robu i ne uvazite reklamaciju. Iz drugih razloga ocigledno ne mozete dobiti negativnu.
Mozete da lazete do mile volje, obmanjujete, reklamirate sve kao “novo” i ne mozete dobiti negativnu ukoliko kupac ne ulozi reklamaciju. Ukoliko vam je kupac ipak da, bice skinuta kao neopravdana.
Drugim recima, možete prodavati sta hocete, kako hocete i dok god uvažavate reklamacije, ne može vam niko ništa!
Pokusaj prevare je po LT-u nesporazum.
Dobio sam poruku ovakve sadržine, kupac je kupio predmet na Kupindu i onda odustao, šta da radim?
“postovani greskom sa kliknuo na kupovinu knjige.”
Rekao sam mu da mu moram dati negativnu radi povraćaja provizije, ali javio se i rekao da sačekam para dana moža i kupi knjigu.
“ne znam kako to ide sto se tice otkazivanja. Sacejkajte koji dan mozda i uzmem knjigu.
Pozdrav”
Eto, lepa je bila komunikacija, kulturna, ali šta ja mogu kad je on kupio knjigu na Kupindu, dokle da čekam i ako odustane, da li da mu dam negativnu ocenu?
I da napravimo LT-u malo posla 🙂
Po njima svaka negativna koju je prodavac dobio od kupca koji nije ulozio reklamaciju je neopravdana i bice obrisana.
Kome god bude potrebna pomoc za to, moze da mi se obrati. Imam sve napismeno.
Neki prodavci su mi se i obracali i pozivali se na to i skidane su im ocene. Nema reklamacije, nema ni negativne.
Kupac nema pravo da zadrzi “ciglu” (imam crno na belo, jedino je problem sto mi ne daju da objavim ono sto su oni meni sami pisali) koju je dobio od prevaranta umesto reklamiranog predmeta i oceni prodavca negativno, ako pre toga ne ulozi reklamaciju. A ako da negativnu pre nego reklamira predmet, po tom njihovom tumacenju sopstvenog pravilnika, ista je neopravdana i bice izbrisana.
@Ljube79 – hvala na pohvalama, potrudićemo se da budemo “nepogrešivi” i na drugim poljima 🙂
@Darko – predlažem vam da pročitate naš tekst o ocenjivanju prodavca:
http://blog.limundo.com/2013/03/kako-da-ocenim-prodavca-a-da-to-bude-ispravno/
Prodavcu se daje negativna ako ne uvaži reklamaciju za određeni predmet. Odnosno, ako dobijete predmet koji ne odgovara opisu a niste tražili reklamaciju od prodavca i dali ste negativnu ocenu, onda se ta ocena poništava. Naravno, uvek skrećemo prodavcima pažnju da je poništavanje te ocene privremeno dok ne uvaže reklamaciju kupcu, odnosno dok mu ne vrate novac. Ako ne uvaže reklamaciju, ocena se reaktivira. Ako uvaže, treba izmeniti ocenu.
@dragandj – ako je kupac odustao od kupovine, možete ga oceniti negativnom ocenom. Predlažem vam da ipak kontaktirate korisnički podršku Kupinda kako bi dobili preciznije informacije u vezi sa vašom prodajom:
http://www.kupindo.com/Kontakt
@dragandj
6 dana ako je uslov plaćanje pre slanja(2 dana za kontakt +4 za uplatu),ako je pouzećem onda 10,jer ako ste naveli pouzeće onda moze i deveti dan da Vam trazi slanje.
@Darko – kao što sam već napisala, ako se prodavcu poništi negativna jer kupac nije tražio reklamaciju, ali prodavac naknadno ne želi da kupcu izađe u susret i reklamaciju uvaži, ocena će biti reaktivirana. Takođe, kod slanja “cigle” uopšte ne razmatramo reklamacije već prodavcu sledi trajna suspenzija naloga.
….i tako ja prodam taj sokovnik, on ode za Kovin kad – poziv. Zove kupac da sokovnik baš eto neće da cedi. Ja jadna ubih se objašnjavajući kako da ga sastavi, sklopi, isecka voće itd. Traje to par dana i ja ludača pristanem da joj uplatim novac a ona da mi vrati sokovnik. Stigne sokovnik, ali….PREGOREO. Kako sad ja da to dokažem? Naravno – nikako, složićete se svi samnom. Iz principa, iz besa, iz nemoći neću da je ocenim dok se ne obratim LT. Eeeee, ali….. Traži se od mene da dokumentujem sve. I da ne dužim neocenim ja nju, neoceni ona mene, ona šteti za jednu poštarinu, a ja i poštarinu i sokovnik. Kad bi ovde moglo da se psuje rekla bih J….. ocenu izgubila sam sokovnik, BRE. Svašta bih mogla još da napišem, ali kome – pitam se!? Govori se da nas ima par stotina hiljada na Limundu i moje je viđenje da ako i nekoliko pritužbi ima na ocenjivanje, pa možda bi trebalo nešto da se poradi na tome. Zar nije logično da se teži savršenstvu iako svi znamo da ono ne postoji!!! Verujte mi da je nezadovoljstvo veliko, ali mnogi shvataju da bi uzalud pisali o ovome i da je uzaludna borba oko pravog načina ocenjivanja.
E ovo je tema za mene.Ja sam kao prodavac dala 03.08.negativnu kupcu zbog nejavljanja….zena se danas javi i da mi objasnjenje (morala je hitno zbog posla na put). Ja sam vec pokrenula aukcije za te dve majice….
Posaljem poruku LT sa molbom da izbrisu moje negativne jer razumem zenu i da ako treba skinu sa mog racuna proviziju koju su mi vratili zbog negativne ocene.Mozda ce zena ponovo licitirati a mozda i ne ali je meni sada zao sto sam je negativno ocenila….samo da mi je pustila poruku da ide na put i ne bi bio problem.Iskreno se nadam da ce LT ispraviti te ocene (izbrisati).Znam ja da se rokovi moraju postovati i uvek insistiram na tome ali nekad iskrsne i nesto neplanski. Zato cenim ljude koji posteno kazu nije bila plata ako mogu da sacekam,licitiraju jos neke stvari,moraju hitno na put pa kad dodju preuzece….Ljudi treba samo da su malo vise iskreni i tolerantniji…..
E ja se i dalje grizem sto sam joj dala negativne ocene……..
a sta je sa neutralnim ocenama? Zasto one ne mogu da se obrisu. Primer: ja clanu dam negativnu ocenu a on me iz “osvete” oceni neutralnom ocenom. Sta onda?
Pozdrav limundu, jel može neko iz uprave da objasni zbog čega limundo ne želi da organizuje sistem tako da sam daje pozitivnu ocenu ako ona nije data u predviđenom roku?
Takođe, zbog čega je predviđeni rok samo 30 dana, dosta članova je na taj način izgubilo mogućnost da bude ikad ocenjeno.
Uvedite opciju ” blokada” Prakticno to znaci da neki clan ne moze da licitira kod prodavca koji mu je stavio zabranu . Nakon Vise blokada vi ga gasite .Svi ” veliki ” imaju tu opciju
Pozdrav
nema tu price ako ti kao prodavac ili kupac ne ispostujes dati rok i ne javis mi se ja ti automatski dajem negativnu.ali evo kako sam ja jednog clana s njim resio ajmo reci nesporazum vidi covek mi se ne javlja ja uporno pisem.i na kraju ga nazovem na moblni covek se javi objasni mi kako mu sivru ne prima nalog.i putem poruka sms resimo problem on meni uplati ja njemu posaljem.i zato ja zovem zasto da mu dajem tek tako negativnu ocenu.sta da meni ode maticna ploca.da idem kod druga na net.a on meni ocenu ne moze dati prezivecu radi jedne ocene.i reko nadam se da cete resiti lozinku s limundo timom.i prodavac prvi ocenjuje jer prvi prima pare pa i ocenjuja a ne ceka da ga kupac oceni.pa i ja sam prodavac i kupac.
Imao sam nekoliko puta problem sa ocenama,ali mogu da kazem da je svaki put LT to resio besprekorno.Normalno da treba prvo reklamirati prodavcu ukoliko predmet nije kao sto je opisan,jer svakom moze da se desi da pogresi.Meni se desilo kada sam za jedan dan imao bas puno paketa za slanje,da pomesam dva paketa,posaljem ih na razlicite adrese.Covek me zove i kaze ja ovo nisam narucio,pa me posle zove onaj drugi,i ja ukapiram da sam zamenio njihove pakete.Ali sve se to resi,ja sam normalno snosio troskove kurirske sluzbe,pakete su mi vratili,ja njima nakon toga poslao ono sto su narucili,i svi zadovoljni.Ja sam imao nepotrebne troskove,ali to je moja greska,oni sacekali koji dan vise,ali sve se resilo.E sada,da mi je neko od njih dao odmah negativnu,sta on dobija time?Dobija nesto sto mu ne treba,dao je pare za to,a ja negativnu.Normalno da bih se zalio LT,i da bih trazio da mi uklone negativnu.Normalno je da sam coveku poslao ciglu ili neku glupost,da je tu moja namera jasna,tu nema reklamacija.Tu odmah sledi suspenzija,i to se podrazumeva,nema potrebe da se to dovodi u pitanje.Ovde se radi o stvarima koje ne odgovaraju opisu,osecenja,neke skrivene mane,ili greske koje se dese prilikom slanja.Zato i sluze reklamacije,a na prodavcima je da ih uvaze.Ovde ima svakakvih clanova,ima zaista korektnih sa kojima mozes da se dogovoris sve,a ima i bezobraznih,i onih koji ne citaju pravila,niti ih to interesuje.Zato uvek mora da se saslusa i druga strana,da se uzmu u obzir sve cinjenice i dokazi,pa da se ocena brise ili ne.A LT to radi bez greske,i veoma brzo,sto drugi sajtovi i ne mogu da se pohvale time.
Prosle ili cak pretprosle godine sam od istog prodavca kupio 8 predmeta za koje sam posle predvidjenog roka za kontakt u vezi realizacije a na moje svakodnevne poruke dao negativne ocene i sve do jedne su bile obrisane. I dan danas znam ime tog “limundovca” koji je trenutno suspendovan. Kontaktirali su me iz LT-a i molili da promenim misljenje na sta nisam pristao. Naravno ko sisa postene clanove poput mene u ovom slucaju te ocene su obrisane bez ikakvog obrazlozenja. GDE JE TU PRAVDA??? Vise puta sam pisao u nekim temema u vezi toga ali moj komentar nikada nije bio objavljen! Znaci odobravate samo komentare koji se vama svidjaju!?
Ogorcen sam vasim ponasanjem!
To ne mogu da zaboravim nikada!
sta se desava kada ja kao kupac ocenim prodavca, i sacekam da on mene oceni, a to izostane? U mom slucaju dao sam pozitivnu ocenu, sacekao nedelju dana, kontaktirao podavca i pitao da li je sve ok. Receno mi jke da je sve ok, ali da sacekam jer jos ima vremena. Mesec dana (30) je isteklo i nista. Iz razgovora sa prodavcem stekao sam utisak da mu nije ni stalo do toga da da neku ocenu. Sta u tom slucaju jer je rok istekao?
Skrenuo bih pažnju na (po meni) veliku anomaliju pravilnika o dodeljivanju ocene a to je slučaj kada prodavac ne naznači opciju slanja ali ipak pošalje predmet koji ne odgovara opisu i ako mu date negativnu ocenu ista se briše
jer saradnja nije obavljena po pravilima. Lično sam imao takvu situaciju:
prodavac nije naznačio ni jednu opciju slanja (već samo lično preuzimanje) da bi samo 2min posle pokretanja aukcije dodao kroz izmenu aukcije da će poslati predmet (i naveo način). Predmet je bio neispravan i nije odgovarao opisu, reklamaciju (naravno) nije uvažio a kada sam mu dao negativnu ocenu LT je istu poništio jer transakcija nije obavljena kako je naznačeno.
Obratite pažnju na to jer ne samo da nećete biti zaštićeni od LT-a već ni negativnu ocenu ne možete dati prevarantu koji to namerno koristi.
@Dragan015
Da je samo jedna anomalija… Sve im je puno rupa i anomalija. Preuzeli su ulogu da arbitriraju, a to rade mehanicki i genericki kao roboti.
Pravila se kose sa zdravim razumom. Ja treba da se pozitivno osecam ako sam uhvatio nekog u nameri da me obmane i isti je pod pretnjom “prihvatio reklamaciju”. A moje vreme, moji zivci, izgubljena potencijalna dobit itd?, Ne Darko, ti se ne osecas negativno, mi (LT) znamo sta je ispravno. Da, superpozitivna je ocena.
Tako i policija kad uhvati kriminalce, oni “uvaze reklamaciju”, vrate pare u menjacnicu i opet su divni momci. Mogu da idu kuci. Pogresili decaci. U dosije im ide pohvalnica. Pozitivna ocena. Bili u “nesporazumu”.
Ja sam prodavac ovde, cisto da se zna.
I 2 moja komentara od juce jos cekaju da prodju cenzuru. Zasto? Zato sto sadrze poruke korisnickog tima. Sramota ih svoje “bisere” da objave”. I mene bi bilo.
Kad se osetim negativno, negativno cu i da ocenim! Negativno cu da ocenim neljubaznost, negativno cu da ocenim kad shvatim da me je neko slagao i necu dalje nikad i nista sa njim da imam. I moje je pravo da u bilo kom trenutku prekinem dalju saradnju. Pa vi skidajte koliko hocete.
Trazio sam da mi se vrati jedna osvetnicka negativna. Neka postoji trag o toj odredjenoj transakciji, pa makar na moju stetu, kad su njemu vec krisom izbrisali ocenu. Ne, ne moze 🙂
Mislim da Vas nacin mesanja u ocenjivanje nije korektan
Moje licno iskustvo to dokazuje . Primera radi imam 2 negativne ( koje me ne doticu aposebno od ljudi od kojih sam ih dobio) . Obrisali ste njima ocene koje sam dao kao prodavac i potukli svoje prvo pravilo po pravilniku koji ste sami napisali . U mom slucaju NIJE PLACENO U PREDVIDJENOM ROKU Ktaj price
Guteime
@Sneža – ako niste dobili predmet u opisanom stanju možete uvek da tražite reklamaciju od prodavca, Kako bi mogli da rešimo vašu konkretnu reklamaciju, molimo vas da nam se obratite preko Kontakt strane. Ako želite da kontaktiramo prodavca, moramo da znamo koja su tačno oštećenja predmeta pa stoga vam tražimo fotografije predmeta.
@bron – ako kupac ispuni svoje obaveze prema vama kao prodavcu i želite da mu poništite ocene, svakako ćemo to učiniti.
@Gdin – naravno, menjamo i poništavamo sve vrste ocena, pa tako i neutralne
@komentator – mi ne možemo da dajemo ocene u ime naših članova, jer mi ne znamo kako je obavljena kupoprodaja. Ocene možemo da menjamo ili poništavamo.
Kako je rok za saradnju 10 dana od kraja aukcije, mislimo da je dodatnih 20 dana za ocenjivanje sasvim dovoljno i postoje objektivni razlozi zbog kojih ne možemo da razmatramo ocene date van tog roka. Uveli smo i slanje poruke kao podsetnik za ocenjivanje 10 dana pre kraja roka za ocenjivanje. Ako vas neko ne oceni, a prođe rok od 30 dana, možete nas kontaktirati sa korisničkim imenima članova koji vas nisu ocenili.
@Aleksandra Jovanovic – hvala na predlogu, videćemo da li je moguće implementirati tako nešto na Limundu.
@boki – drago nam je da je ta saradnja ipak uspela. Što se tiče ocenjivanja, kupcu dajete pozitivnu ne samo kada plati već i kada preuzme predmet. Ne postoji pravilo po kom neko nekog prvi ocenjuje, o čemu smo pisali u sledećem tekstu:
http://blog.limundo.com/2013/05/ko-prvi-ocenjuje/
@Slavko – hvala na pohvalama. Odlično ste se snašli u toj situaciji, i upravo zato što se prodavcima, naročito onima koji prodaju veće količine predmeta, može desiti nenamerna greška, uvek savetujemo kupcima da ne ocenjuju odmah negativno nego da vide sa prodavcem o čemu je reč, a mnogi prodavci slične situacije uspešno rešavaju bez naše pomoći a na obostrano zadovoljstvo.
@Lankosvil – ako su predmeti bili u opisanom stanju i ako su ocene date van roka za ocenjivanje, onda je to verovatno razlog zbog kog su ocene poništene. Kažem verovatno, jer ovde nemamo uvid u vašu konkretnu situaciju. Ako smo vas kontatkirali radi izmene ocena, onda smo vam sigurno i dali pojašnjenje što su ocene poništene. Naravno, uvek ako vam neko poništavanje ocene nije jasno, možete da nam se obratite preko kontakt strane a mi ćemo odgovoriti na vaše pitanje jer odgovaramo na sve poslate poruke.
@zoki966 – ako vas neko ne oceni u roku od 30 dana, pošaljite nam njegovo korisničko ime preko kontakt strane kako bismo proverili o čemu je reč i kako bi uputili sankciju za neocenjivanje člana.
@Drana015 – razmatramo nesporazume ako je saradnja obavljena u skladu sa pravilima aukcija. Ograničenja kod načina plaćanja predmeta prodavcima upravo i služe za zaštitu kupaca. Ako je prodavac odabrao samo lično preuzimanje, onda je potrebno da se saradnja obavlja na taj način. Zato kupcima uvek predlažemo da saradnju obavljaju u okviru tih načina slanja i plaćanja, i naravno – što više predmete plaćajte Limundo cashom.
@Darko – ocene je potrebno dati u skladu sa pravilima Limunda. Uvek napominjemo da se ocene ne daju na osnovu toga kakav je način komunikacije bio, da li je neko bio ljubazan, neljubazan, ličnih osećanja i slično. Ako vam je prodavac vratio novac za predmet koji nije bio u opisanom stanju, negativna ocena njemu nije opravdana jer je prodavac ispunio svoju obavezu prema vama.
@Aleksandra Jovanovic – ako smo obrisali negativne ocene kupcima u tom slučaju onda je to najverovatnije zbog toga što su kupci tražili da predmet plate na drugi način koji je na aukciji bio naznačen (plaćanje pouzećem ili lično preuzimanje). Kupci mogu da biraju jedan od načina plaćanja i slanja predmeta od ponuđenih opcija. Ako ste poudili lično preuzimanje a odbili da kupcu izađete u susret, onda negativna ocena jer vam kupac nije platio novac na račun, nije opravdana i poništava se a oni vama mogu da daju negativne ocene. Ako je neka druga situacija u pitanju, obratite nam se preko kontakt strane kako bismo vam dali detaljno pojašnjenje brisanja konkretne ocene.
Evo, modifikovacu ovaj post bez onog “papagajske”. Verovatno vas je to naljutilo.
Ako nekog eksplicitno pitam “da li predmet ima ostecenja i ogrebotine na spojevima od nestrucnog otvaranja?”, dobijem odgovor da nema, a isti mi stigne ne sa ogrebotinama, nego “razvaljivan” od strane nekog seoskog servisera, moja je odluka da prezalim sve potrosene pare i vreme do tad samo da bih mu dao negativnu. Ako nekog pitam ima li monitor lose tacke, dobijem odgovor da nema, a premet mi stigne sa crnom tackom u sred ekrana, tu ne postoji nikakav “nesporazum”. Imam apsolutno pravo da kaznim laz i nameru da me isti obmane. Bez obzira na vase pravilnike i “uputstva”. U “nesporazumu”?!
Ako niste u stanju da arbitrirate, niste nikad tu ulogu ni trebali da preuzimate.
A znate kad cu ja prestati oko toga da pravim slucaj? Kad mu vratite onu ocenu koju sam mu dao i izvinite mi se za sve ovo maltretiranje koje prolazim piskarajuci se sa vama.
@Darko – kao što smo vam već napisali, ako vam je prodavac vratio novac za predmet koji nije bio u opisanom stanju tj ako vam je uvažio reklamaciju, ne možete ga oceniti negativnom ocenom. Ako je ocena data van pravila, ne možemo da je reaktiviramo.
Ne, ja sam odlucio da prekinem ikakvo dalje maltretiranje, da prezalim i vreme i novac i da dam negativnu istog momenta kad sam video “ciglu” koju mi je poslao. Negativnu zato sto me je SLAGAO vise puta, negativnu zato sto je to uradio sa umisljajem, negativnu zato sto mu to nije bio prvi put! Nisam zeleo da “reklamiram” predmet. Vracanje novca nije dovoljna kompenzacija za to.
Onda je ta ocena volsebno nestala nakon nekog vremena. Niko mi se nije obratio za fotografije koje sam posedovao, niko nije pominjao nikakvo aktiviranje i reaktiviranje.
Nisam ja bio ni u kakvom “nesporazumu” sa tim prodavcem.
Motivi su mi vrlo dobro jasni. Posle moje ocene, taj ne bi prodao nikom i nista vise.
Mozete ponavljati cas da jesam u obavezi, cas da nisam u obavezi da “reklamiram”. NE ZELIM. Hocu da mu dam negativnu zato sto je LAZOV i PREVARANT. I nemojte vise da tvrdite da je to “nesporazum”!
@Anja Divković Molim Vas da pročitate reč po reč kako sam napisala. Elem, ja sam prodavac, a ne kupac. Kakve fotografije spominjete!?! Kako da Vam dokumentujem da sam poslala nov novcijat sokovnik, a da mi je “loša žena” (čitaj – kupac) vratila pregoreo uz objašnjenje da: “eto nešto slabo cedi”. To što tražite od mene ili nas nije logično i samo je teoretski moguće. Pa, ako bih svaki artikal slikala i za prodaju i za slanje i …. Ne, na to ne pristajem. Čak i Vi shvatate šta to znači, ali iz samo Vama znanih razloga napišete takav odgovor. Ako Vam neko naloži kakve odgovore treba da pišete i tad bi trebalo da razmislite da li je to OK ili ne. Zar ne?
Jako mi je zao i mislim da nije pravedno sto ja kao prodavac ne smem da dam ni jednu drugu ocenu osim pozitivne ako je doslo do kupoprodaje ,a kupcu su sva vrata otvorena. Nekada pozelim da dam komentar na saradnju i ponasanje kupca koji svakako nije pozitivan kako bi ostali clanovi znali sa kim imaju posla,ali ako bih takav komentar upisao ispod pozitivne ocene ja bih bio taj kojeg bi sankcionisali. Saradnja je cesto vaznija od novca. Tu se moze videti karakter ljudi…Slazem se sa clanom koji je predlozio opciju ~blokada~ jer bih ja rado blokirao neke clanove.
@Darko – Ako nećete da reklamirate predmet, možete prodavcu dati neutralnu ocenu i predmet zadržati. Ako želite da date negativnu ocenu, onda to možete uraditi samo ako vam prodavac odbije reklamaciju za taj predmet.
@Sneža – izvinjavam se na ovom previdu. Ako vam je kupac predmet vratio oštećen, možete da nas kontaktirate kako bismo videli kako je moguće dalje postupiti u tom slučaju. Ako nam reklamirate predmet, da li koji ste kupili ili predmet koji vam je kupac vratio, onda su nam potrebne fotografije na kojima se vidi da predmet nije u opisanom stanju. Ako fotografije ne mogu da opišu stanje predmeta, možete nas kontaktirati radi kako bismo sa vama videli na koji drugi način možete da pošaljete dokaze da predmet kupac nije vratio u opisanom stanju.
@Dalibor – ako je kupac predmet platio i preuzeo u roku, treba da dobije pozitivnu ocenu bez obzira na njegov način komunikacije. Potrebno je da sve ocene date u skladu sa tokovima i načinima kupoprodaje a ne u skladu sa tim kakav je karakter osobe sa kojom ste sarađivali. Naravno, ako dođe to toga da vas neki član vređa ili da vam preti preko Limundo poruka, slobodno nam se obratite kako bismo ga sankcionisali zbog takvog ponašanja.
“Ako želite da date negativnu ocenu, onda to možete uraditi samo ako vam prodavac odbije reklamaciju za taj predmet.”
Samo jos jednom, “za zapisnik” 🙂 ovo je zvanican stav Limunda?
Dalje sledi:
Kupac nema pravo da zadrzi predmet i negativno oceni prodavca, cak i ako je prodavac SLAGAO na konkretna pitanja o stanju predmeta. Ako oceni negativnom ocenom prodavca a da prethodno nije ulozio reklamaciju, ocena ce biti izbrisana i kupac kaznjen po sistemu sankcionisanja.
Molim Vas dobro ramislite sta cete odgovoriti. Sve vreme ovo tvrdite, pa sam vam ovo lepo formulisao. Samo mi to potvrdite.
@Darko – ako predmet nije u opisanom stanju, kupac može da da neutralnu ocenu bez traženja reklamacije. Ako želi reklamaciju, može prodavca da oceni negativnom ukoliko mu prodavac reklamaciju odbije. U tom slučaju kupac zadržava predmet i negativno ocenjuje prodavca. Ako je prodavac uvažio reklamaciju, kupac ne može da da negativnu ocenu. Ako nije tražio reklamaciju a oceni prodavca negativnom, ocena se poništava. Naravno, u tom slučaju se prodavac upućuje na reklamaciju i ako kupcu ne vrati novac, negativna ocena se reaktivira. Nadamo se da smo vam pojasnili vaše nedoumice.
Ako meni clan proda neispravan predmet koji kosta 100 din. i posalje mi ga, a naravno sve vreme je bio svestan da je predmet pokvaren, ja ulozim prigovor i onda prevarant kaze predmet mozes vratiti, nornalno ja mogu ali sada treba platiti postarinu u oba pravca po pravilima limunda ,koja ce verovatno iznositi oko 500 din.
I tako ja budem prevren ,a predmet necu vracati da ne pravim sebi jos vecu stetu a prevrant mora biti pozitivno ocenjen jer cu ja biti kaznjen ako ga ocenim negativno ili ga ne ocenim .
Sta reci , a ne zaplakati.
Mi ocigledno govorimo razlicitim jezicima.
Kad ste vec “seli u stolicu” samo odgovorite jednostavno na moje pitanje.
Da li je to tacno ili ne?
Kazete da, tako je. Kupac nema pravo da zadrzi predmet i negativno oceni prodavca, cak i ako je prodavac SLAGAO (dao lazne informacije) na konkretna pitanja o stanju predmeta.
Ili kazete: Ne nije tacno. Kupac ima pravo da zadrzi predmet i negativno oceni prodavca, ako je prodavac SLAGAO (dao lazne informacije) na konkretna pitanja o stanju predmeta.
Ima jos ljudi koji su u nedoumici siguran sam. Nema dve istine. Sta je od ove dve tvrdnje tacno?
Ili to sa laganjem, obmanom vec ulazi u onaj “subjektivan”” osecaj koji ste pominjali?
Plasticni primer:
Kupac: “Da ugao onog stola koji prodajete nije malo udaren? Ne vidi se dobro na fotografiji? I nogara mu nesto deluje malo krivo?”
Prodavac: “Ne, nije. A za nogaru mora da vam se cini.”
LT: “Pa niste smeli da date negativnu. Morali ste da reklamirete.
A sto uopste nema cosak?! Pa to mora da je “nesporazum”. Prodavac je verovatno mislio na levi cosak, a ne na desni. A cak i da je mislio na desni, nije slagao. Kako moze biti udaren, sami ste rekli da ga nema uopste. A nogara je zalepljaea selotejpom… Prekrsili ste pravila. Moracemo vas kazniti. Uputicemo vas na “uputstvo…”
Sacuvajte. Desice vam se. Pa da ne kuckate. U ovom stilu bi i isla vasa arbitraza i vasi odgovori.
Kao kupac sam do sada bio u prilici bar 4-5 puta da prodavac zasluzuje cistu negativnu ocenu, ali je na kraju bio ocenjen pozitivnom, tako sistem definitivno ne funkcionise kako treba.
Desavalo se:
– da predmet nikad ne stigne, a da prodavac nema dokaza da je predmet poslao
– da prodavac trazi da mu se plati postnetom, pa kao deca mu obrisala poruku pa ne zna da li sam platio
– da vise platim za dodatnu ambalazu da se predmet koji je osetljiv dobro upakuje, a da predmet stigne polomljen u obicnoj koverti i da pordavac tvrdi da on nije nista kriv
– da mi prodavac kaze da ne zna gde mu je trenutno predmet pa ako hocu moze nesto drugo da mi posalje.
Sve ovo su primeri cistog bezobrazluka prodavaca kojima sam na kraju bio primoran da dam pozitivnu ocenu, medjutim jedan primer je bez presedana.
Kupio sam i to po prilicno visokoj ceni predmete koje je prodavac oglasavao kao originale a poslao mi je falsifikate, nakon preganjanja konacno je pristao da mi vrati pare kad sam mu zapretio policijom.
Ja sam mu naravno dao pozitivnu ocenu, posto drugu ne smem da mu dam, i jos sam imao trosak slanja predmeta prodavcu od 100 dinara.
Medjutim sve to nije ono najgore, on je nastavio da prodaje predmete kao originale i da vara druge, i jos od mene ima pozitivne ocene da je prilikom prethodne kupoprodaje tih predmeta bilo sve u redu, cime ispada da sam ja zadovoljan falsifikatima koje sam dobio.
Na ovaj nacin Limundo podrzava varanje svojih korisnika i rasturanje lazne robe, a ja dovodim svoj ugled ako strucnjaka u odredjenoj oblasti u pitanje posto nemam primedbu na kupovinu falsifikata koji se i dalje slobodno prodaju.
Nakon prodaje, JA kontaktiram kupca (osoba X) i on zatrazi licno preuzimanje. Zamolim ga da mi se javi bar dan ranije da ga uskladim sa obavezama. Ok.
PET (5) dana kasnije, JA NjEGA pitam porukom sta se desava. Kaze, bolestan je, cucemo se. Ok.
Vise od DESET (10) dana kasnije ni traga ni glasa od kupca X. Nek za promenu on zove. Nemam nameru da ja NjEGA zovem, njemu treba. Negativna k’o kuca. Ponovo pokrecem aukciju.
CETRNAEST (14) dana nakon kraja aukcije, kupac me zove TELEFONOM kao, hteo bi da preuzme predmet. Naravno, ja na rostilju Bogu iza tregera 🙂 “Vidi druze, proslo je 14 dana od kraja aukcije, probio si sve rokove, nista nisi platio, dobio si negativnu, aukcija ide ponovo pa ti licitiraj…” Da ne pisem ovde sta mi je sve rekao preko fona… 🙁
Anyway, nova aukcija bila i prosla na obostrano zadovoljstvo i mene i novog kupca. Kad…
DVADESETOSAM (28) dana nakon aukcije eto meni negativne. Od kupca X. Hm. Nisam odmah ni primetio, stojala par dana. U komentaru sam lopov, prevarant itd. da ne dobijem cenzuru ovde 🙂 Obratim se LT i pitam “Sta je ovo?” “Da, da, upoznao nas je kupac sa situacijom, pratimo Vas slucaj bla bla”. Ja “slucaj”? Ok. A, da bi pratili bolje, izlozim sad ja LT-u moju verziju, sa sve datumima i porukama koje sam sacuvao u komunikaciji sa kupcem X.
Istog dana mi obrisana negativna.
Kupcu X ostala 😉
Naravoucenije: cuvajte poruke koje razmenjujete sa drugom stranom MINIMUM TRIDESET (30) DANA. Nikad ne znate kad vam mogu zatrebati, a cesto mogu biti jedini dokaz da ste vi taj/ta koji su sve ispostovali. S obzirom da se poruke cuvaju na L serveru, LT uvek ima uvid u njih.
pozz
@Slavko – kada vraćate predmet koji nije u opisanom stanju prodavcu, onda on plaća poštarinu kada predmet preuzima. Odnosno, ne plaćate poštarinu u oba smera.
@Darko – kupac ne može da da negativnu ocenu prodavcu ako mu prodavac uvaži reklamaciju i vrati novac. Ne kažnjavamo kupce koji daju negativnu ocenu pre traženja reklamacije. Takođe, ne kažnjavamo kupce koji traže reklamaciju. Reklamacija podrazumeva da prodavac vrati novac kupcu a kupac predmet prodavcu. Kao što sam vam napisala već par puta – možete da zadržite predmet i da date negativnu ocenu ako vam prodavac reklamaciju odbije. Ako imate problem sa nekim konkretnim članom, molimo vas da nam se obratite preko Kontakt strane.
@Rade – u ovim situacijama ne treba prodavcu da date pozitivnu ocenu.
ako vam predmet nije stigao, prodavcu dajete negativnu ocenu. Ako ste prodavcu predmet platili unapred, prodavac treba da vam vrati novac za predmet koji niste dobili.
Uvek čuvajte sve uplatnice dok se saradnja ne završi. Isto tako, ako vam prodavac ne pošalje predmet koji ste platili, treba da dobije negativnu ocenu i da vam vrati novac.
Ako vam prodavac nije poslao predmet kako ste se dogovorili, odnosno ako ste platili dodatnu zaštitu predmeta, onda prodavac treba da vam vrati novac a vi njemu predmet. Možete i da se dogovorite da zadržite predmet a da on vama vrati novac koji ste doplatili za posebno pakovanje predmeta.
Ne morate da pristajte na zamenu predmeta. Ono što ste izlicitirali, prodavac treba da vam pošalje. Ako ne pošalje predmet koji ste izlicitirali, možete mu dati negativnu ocenu.
Ako je predmet plagijat, naravno da imate pravo na reklamaciju. Prodaja plagijata na Limundu nije dozvoljena. Takođe, kada vraćate predmet, prodavac plaća poštarinu kada paket prima, odnosno to ne morate vi da plaćate.
Šta raditi sa kupcem, kome sve radi korektnosti, dva puta šaljem podatke za uplatu. Čovek redovno na limundu, dobija pozitivne ocene. Moj predmet koji košta 99 dinara, ne plaća. Tridesetog dana dajem negativnu ocenu, jer više ne verujem da će se išta promeniti. Trideset prvog dana (danas), stiže poruka na limundu (kaže da piše sa mobilnog), da ponovo pošaljem podatke (broj tekućeg računa za uplatu). Pa valjda ih ima u prethodnim porukama.
Kako ovakvih kupaca (koji se uzgred, registruju ko zna koji put, po ko zna čijim imenom i kad ih suspendujete) ima sve više, moj predlog je da se uvede mogućnost zabrane pristupa od strane člana. Sa nekim ljudima ne želim da se ponovo družim, jer mi ne prija da kupuju kod mene (košta me više živaca nego što mogu da podnesem).
Anja,
“ako predmet nije u opisanom stanju, kupac može da da neutralnu ocenu bez traženja reklamacije”
Zar nije najnormalnije da se kupac, ako nije zadovoljan predmetom koji je primio, prvo obrati prodavcu i to mu saopšti. Ako prodavac na to odreaguje pozitivno i ponudi povraćaj novca ne vidim zašto bi bilo ko to odbio i zadovoljio se davanjem neutralne ocene. Ako kupac odbija da primi novac nazad zar to ne znači da mu predmet, na kraju krajeva, ipak odgovara?
Šta se događa ako prodavac zbog neutralne ocene kontaktira Limundo tim i kupca i saopšti da želi da vrati novac i na ovaj način poništi svoju neutralnu ocenu, a u isto vreme u potpunosti izađe u susret kupcu?
Unapred zahvaljujem na odgovoru.
Pozdrav
Moram da skrenem paznju u vezi sa jednim velikim propustom Limundo tima a to je da se ne daje negativna ocena ukoliko prodavac vrati novac, i plati povratnu postarinu. To jeste tako, ukoliko predmet nije saobrazan ugovoru. Ali kod netacnog opisa se ne radi o nesaobraznosti robe vec o nepostenom poslovanju, clan 19 Zakona o zastiti potrosaca. Tu je prodavac duzan da vrati novac kupcu kao i da ga obesteti za postarinu.Takodje, kupac bi smeo i trebao da da negativnu ocenu, jer se ne radi o nesaobraznosti vec o pokusaju prevare i obmanjujucem poslovanju. Limundo u ovom slucaju lose tumaci Zakon o zastiti potrosaca, i sve podvodi pod REKLAMACIJU. Netacan opis predmeta nikako ne podleze reklamaciji (cak i u slucaju da prodavac nije video ostecenje – MORAO je da vidi). Dalje, sto se tice reklamacije u slucaju nesaobraznosti, po Zakonu o zastiti potrosaca kupac NIJE DUZAN da dokazuje i uslikava ostecenja predmeta, vec zakon jasno kaze “teret dokazivanja pada na prodavca”. Ja prosto jedva cekam da dobijem predmet koji ne odgovara opisu, pa da vidimo ko je uporniji, nesavesni prodavac, Limundo tim ili pak ja.
nisam ni ja znao da se mogu ponistiti ocene.Ja sam prvu negativnu ocenu dobio od limundovca koja je namestala akcije ,licitirao sam ,sad se i ne secam koliko ali znam da sam ja recimo napisao 1111 din i to je stajalo sve do kraja licitacije ,kad na kraju ispalo11111 kako je uspeo da ubaci jos jednu jedinicu ni sam ne znam tako da nisam hteo to da uzmem posle nekoliko dana taj je suspendovan a meni je jos nakacena ta negativna,to je bilo pre 3 godine tad nisam toliko gledao na ocene, kako sam sve vise ucestvovao vodio sam racuna o oceni.Drugu sam dobio od osobe koja je kupila i platila predmet a dala mi je ocenu negativnu jer sam navodno prepisao tekst, mogao sam i ja osvetnicki ali nisam ja takva osoba Limundo mi se svidja i zelim da opstanem sto duze
@Miloš – ne morate da čekate 30 dana da bi kupcu dali negativnu ocenu. Ako vam kupac predmet ne plati 6 dana od kraja aukcije, možete mu dati negativnu ocenu i aukciju ponovo pokrenuti. Trenutno na Limundu nije moguće blokirati članove da ne licitiraju na vašim aukcijama.
@bb – ako predmet nije u opisanom stanju ali kupac ne želi da ga vraća, može da da neutralnu ocenu prodavcu. Na primer, kupac je kupio predmet za koji je na aukciji navedeno da je nov i nekorišćen a stiže mu predmet koji je polovan, ali i dalje služi svrsi (ispravan je, može da se koristi). U tom slučaju kupac može da da neutralnu ocenu a da predmet zadrži. Mi uvek upućujemo na reklamaciju kako bi obe strane bile zadovoljne, ali kupac ne mora da izmeni svoju neutralnu ocenu. Jedini način da se prodavac zaštiti od neutralnih ocena jeste da prodaje predmete u opisanom stanju kao i da naglašava sve mane predmeta na aukciji.
@Velibor – mi postupamo po važećem Pravilniku Limunda u slučajevima rešavanja spornih situacija između članova. Sam Pravilnik je napisan su skladu sa važećim zakonima Republike Srbije i da bi se član registrovao na Limundo potrebno je da bude saglasan sa Pravilnikom Limunda. Ako smatrate da Pravilnik nije napisan u skladu sa zakonom, slobodno nam se obratite preko Kontakt strane.
Anja,
U redu, ali kako vi (Limundo tim) znate da kupac zaista govori istinu i da je dobio predmet koji ne odgovara opisanom stanju? Na primer; prodavac tvrdi da je poslao predmet koji odgovara opisu, a kupac suprotno. Kupac želi da zadrži predmet i da da neutralnu, to jest neće da prihvati povraćaj novca, a vi i dalje verujete više njemu nego prodavcu i prodavac nema nikakav način da dokaže da govori istinu i da je u pravu?
@bb – nama nije cilj da ustanovimo ko govori istinu a ko ne, već poništavanje ili menjanje ocena baziramo na načinu saradnje između kupca i prodavca. Kupac ima pravo na reklamaciju predmeta, a na prodavcu je da li će i kako izaći kupcu u susret. Ako prodavac želi da sarađuje, želi da vrati novac ili da na neki drugi način izađe kupcu u susret, potrudićemo se da mu ocena bude poništena jer je naš cilj zadovoljstvo i kupca i prodavca. Kako bi imali bolji uvid u sve nastale nesporazume od kupaca tražimo i fotografije da predmet nije u opisanom stanju a na osnovu njih često možemo da zaključimo da li je ocena opravdano ili neopravdano data a upoređujući sa onim što se nalazi na aukciji. Svako posredovanje ima svoja ograničenja, pa tako i naše, a i svaka reklamacija predmeta je različita. Trudimo se da maksimalno sagledamo svaki nesporazum između članova i da nađemo rešenje koje će odgovarati i jednoj i drugoj strani a u skladu sa našim mogućnostima u posredovanju.
Kako bi eliminisali mogućnost dobijanja neutralne ocene, uvek prodavcima skrećemo pažnju da predmet opišu što detaljnije i da sve mane predmeta napišu u opisu. Ako je nešto “nošeno samo jedanput” onda to nije nekorišćeno, već je polovno. Ako se napiše da je predmet neispravan, onda ne treba u opis aukcije napisati da je predmet “neispitan” i da radi.
Najvažnije je ono što je praksa pokazala, a to je da postoje prodavci sa hiljadama pozitivnih ocena i velikim brojem prodatih predmeta koji nemaju nijednu lošu ocenu jer su spremni da uvek izađu kupcu u susret.
Kako se ustanovi ovo.”ocena je rezultat lažne kupoprodaje, odnosno pobednik aukcije je bio član koji je veštački podizao cenu na aukciji prodavca”?
@Nina – imamo posebne sisteme razvijene za detekciju i sankcionisanje članova koji veštački podižu cene. Razmenjene ocene u tom slučaju smatramo nevalidnim, jer su rezlutat nepostojeće kupoprodaje, te ih stoga i poništavamo. Predlažemo vam da pročitate naš tekst o veštačkom podizanju cena:
http://blog.limundo.com/2013/06/vestacko-nudenje-istine-i-lazi/
@Panch0
Ja poruke nikad i nebrisem,imam ih preko 1000,brisem kad se setim posle dva tri meseca, zastarele,znam da opterecuje limundo sistem,ali sto je sigurno sigurno je,nek su tu na uvidu 🙂
GLUPOST!!!
Brisati ocene samo zato sto neko nije recit,ili nema vremena i napise “sve preporuke”-glupost!! Bolje bi bilo da izadjete u susret onima kojime treba,napr kao sto sam ja pitala za ocenu,koju mi je dala osoba (negativnu)iz osvete, samo zato sto sam joj ja dala negativnu jer nije otkupila predmet! Posle sam ja trezila da se brise ta negativna kod mene,posto je clan i onako suspendovan,nema pristup, bas zato sto ima GOMILU negativnih ocena,a nisu mi brisali zato sto se nisam zalila na vreme…ma bre,time se bavite ne sa glupostima…
A da ne pricam o drugoj oceni,takodje negativnom,tip mi je dao negativno(komada 3) samo zato sto ne zna da oduzima i sabira,pa sam mu rekla da 100-66 nije 44 din…to nije razlog da se ocenjuje negativno…da ne pricam dalje da je isti taj posle pretio preko mobilnih telefona,priredio sacekusu itd…TIME se bavite !!!
Ne znam da li je ovaj komentar za ovu temu, možda delom i jeste, a opet tema je za sebe…
Naime u današnjem trenutku, kada smo rastrzani izmedju besparice, nezaposlenosti i uopšte u totalnoj moralnoj krizi i dezorijentisanosti, dešavaju se nerazumne situacije.
Naime, ne samo na Limundu kao web-prodavnici nego i u RL prodavnicama imamo situaciju da trgovac razmišlja izmedju nabavne i prodajne cene, neki i o ekstra profitu… sve u detalj da ne budu na šteti… samo jedno zaborave – USLUŽNOST i LJUBAZNOST
Svaki Ciga svoga konja hvali beše nekad, ali sada Ciga samo da uvali konja bez da se potrudi. Tako recimo u Maksiju ili onim drogerijama, umesto da vam kažu “Dobar dan” kada udjete, prodavci su instruirani da vas prate kao da ste potencijalni lopov pored svih nakačenih kamera i aparata za deteciju nenaplaćenih artikala. Ja tada spustim korpu sa stvarima na pod prodavnice, zahvalim na praćenju i izadjem.
E slična moda je i na Limundu, u poslednje vreme više novca potroših na kredit jureći prodavce da im dam pare nego što roba vredi. Džaba m:ts i VIP daju besplatne poruke i minute u mreži kada prodavci izgiravaju fensere pa uzimaju neke lude mreže… Da ja nešto prodajem i da je neko to hteo da kupi pa ja bih odmah cimao čoveka, ali avaj, poziv košta… Pa ako je predmet štagznam 500 dinara onda odbijem cenu poziva, to znači da sam zaradio manje… JEL TO TA OGIKA PAJE PATKA?
A isto tako imao sam i simpatičnu situaciju gde je prodavac za kupljeno dodao još par stvarčica pride, po sistemu “kad ide june nek ide i uže” i onda me tave osobe ostave bez teksta.
Ali ipak, ovde je reč o “MAKSIJEVCIMA”, odmilošte – da prodaju, da ne budu na šteti i da zarade masno preko web servisa tek eto da ne otvaraju prćiju i ne podmićuju po opštini za prodajni objekat – pa opet nemaju za mobilni poziv a hoće da zarede… Eeee moji “MAKSIJEVCI” super vam “IDEJE”, namazani ste svim “LILASTIM” farbama…
@viragons – ako smatrate da vas je neki član ocenio na način koji ne odgovara vašoj saradnji, molimo vas da nam pošaljete korisničko ime člana preko Kontakt strane kako bismo razmotrili da li je poništavanje ocene moguće.
@Dima, ti ocigledno nikada nisi usao u Ideju. Tamo te psuju pa ti kazu izvolte.
Ali potpuno se slazem sa tobom. Meni se mozda u 10% slucajeva desi da se kupac prvi javi. Takodje, u 50% slucajeva moram da ih zovem na mobilni jer se ne odazivaju na poruke. Kod mene je situacija obrnuta, ali isti princip. Istrosim makar 30-40 dinara kredita dok nahvatam kupca. Kupindo jeste olaksao sve to time sto prodavac odmah odabere nacin placanja i slanja, ali moram da potvrdim adresu.
PREPORUKA ZA LIMUNDO/KUPINDO: Ubacite obaveznu potvrdu adrese pri svakoj kupovini. Da kupac mora da stiklira “potvrdjujem da je ovo moja adresa” kad god kupuje nesto, a ne da ih jurim da mi daju adresu na koju treba da posaljem.
Znam da ovo o cemu cu pisati nema veze sa temom,ali posto sam od Limundo tima digla ruke,resih da ostavim komentar ovde.
Jako me nerviraju novi clanovi koji su na Limundo dosli da posto-poto prodaju stvari po ceni koja njima odgovara.
Ali da bi postigli ocekivanu cenu,oni naprave jos jedan nalog ili pozovu prijatelje da im licitiraju i podizu cene dok ne ostvare zeljenu cenu. Ti prijatelji takodje imaju “nula” ocena i iz istog su mesta-puka slucajnost,priznacete.
Prijavila sam Limundo timu,i detaljno objasnila o cemu je rec,i dobila sam odgovor kako ce svi biti provereni.
Nakon 72 h,opet ih kontaktiram jer mi je neverovatno da za proveru IP adresa i utvrdjivanje prevare treba vise od 3 min,a ne 3 dana ; na sta dobijem odgovor da je provera u toku.
I tako prodje jos par dana,ovi prevaranti “prodaše” naivnim ljudima to što su hteli i nikom nista!!!
Kao prodavcu,ovo mi jako smeta,i smatram ovakvo ponašanje udarom i na inteligenciju i na čast!
Hvalite se sa 400000 hiljada članova,od toga su 100000 hiljada nalozi rodbine i prijatelja!
Jasno mi je da Limundu ovakvo ponašanje ide u korist,jer što se predmet bolje proda,veca ce se provizija naplatiti,ali dokle?!
@Shvrle – zaista se trudimo da provere izvršimo u što kraćem roku, ali radi se o tome da imamo veoma veliki broj prijavljenih nepravilnosti a rešavamo ih po datumu prispeća. Ono šta je bitno jeste da svaku prijavu proveravamo i svakako ćemo ove članove sankcionisati ako se ispostavi da je u pitanju veštačko podizanje cena. Kako je ovo ipak tema o ocenjivanju, predlažem vam pročitate naš tekst o veštačkom podizanju cene na sledećem linku (gde možete i učestvovati u diskusiji):
http://blog.limundo.com/2013/06/vestacko-nudenje-istine-i-lazi/
dobio sam negativnu ocenu , jaooo , kuku lele buuaaaa plakao sam 3 dana i 3 noci . ha dobra rima , mozda . salu na stranu . moja negativna je sasvim opravdana u to nema spora , zabrljao sam , obruka se za 200 din. ali sad ja sam u obavezi da ocenim drugu stranu jer ako ne ocenim druga strana moze da se obrati limundu timu i da me tim kazni. a koju ocenu da dam . negativnu? pa ne ide jer ja sam kriv . pozitivnu ? zasto pozitivnu ? trgovina nije ni bilo , kako da ocenim pozitivnom nesto ne postojecu radnju i meni sasvim ne poznatog clana. ili ovde ocenjumo sta bi bilo kada bi bilo .zato ja ocenio neutralnu ocenu ali izbrisase moju ocenu , pa se pitam zasto je ocenjivanje obavezno? cemu to ?
@Ledeni_ – Pored toga što ocene predstavljaju reputaciju nekog člana na Limundu, one su vezane i za određena ograničena i sankcije. Stoga su ocene obavezne i trudimo se da što više unapredimo sistem ocenjivanja kako bi svaka saradnja bila ocenjena.
Ako ste dobili negativnu ocenu, kako kažete vašom greškom, onda bi trebali drugu stranu da ocenite pozitivnom ocenom.
Skoro smo imali situaciju da je kupac susendovan zbog zbira ocena -2, a uspešno je završio nekoliko saradnji te je nalog trebao da bude aktiviran, ali ga prodavci nisu ocenili pozitivnim ocenama jer su išli logikom da je kupac suspendovan pa mu ocene ne znače, a i onako on njih ne može da oceni.
Poštovanje,
prvo me zanima da li postoji mogućnost, da se posle određenog vremena i uspešnih aukcija, limundovcima koji su dobili po 1 negativnu ocenu (opravdano ili ne – nebitno) poništi ista?
Drugo, zašto vaš Limundo tim uvek mora biti u pravu ??? Prema nekim članovima se ponašaju kao da su im rođaci !!!
Iako misle da su u pravu, ne slažem se sa pojedinim agentima i TO JE TO !!!
Elem neki brđanin učestvovao u jednoj od mojih aukcija (čovek nezna ni da kuca), ja lepo postavio uslove (šaljem posle uplate),pobedio ali nije postupio po uslovima koji sam postavio u aukciji, čovek kaže sledeće:
“…pozdrav.neznam u čemu je problem zašto mi ne šalješ haed…..?” ,
ja mu napišem poslaću kad uplati izlicitiranu cenu, a on opet:
“…nisam čito da šaljete posle uplate znate kako ide pošalješ bilo kojom kurirskom službom ja dobijem paket nemogu da podignem dok ne dam novac ali koliko vidim vi nemate poverenja za čak ni 160din ili vam se ne šalje pošto je to malo ja nikog nisam prevario pa nebi ni vas ali necemo se pravdat sad ko je pošten ako hocete pošaljite novac cete dobiti ako ne od mene dobit cete negativnu ocenu.toliko od mene pozrdav.”
Vrisnuo sam od smeha, i odmah kontaktirao agenta, koji me posavetovao da sačekam 6 dana pa da ga ocenim negativno… Ovaj kukao da mu pošaljem predmet i da će uplatiti pouzećem, ja nasednem i pošaljem. Ruku na srce, uplati on 160 kinti ALI ME OCENI NEGATIVNO što sam mu tražio da uplati pre slanja, kao navodno hard zaključan pa nemože da ga formatizuje, ma neke providne fore…. Ja se javim agentu, oni ponište negativnu ocenu koju mi je dao, i sve je to OK ali tu nastaje problem… KAKO JA SADA DA UPOZORIM OSTALE LJUDE SA KIME IMAJU POSLA??? Dodelim mu ja negativnu ocenu jer nije ispoštovao uslove aukcije, on se žalio i meni ponište negativnu koju sam mu dao; navodno osvetnička… OK i to prihvatim ali tražio sam da mi dozvole da mi omoguće da mu dodelim neutralnu ocenu i ostavim komentar, kako bih upozorio na “brđanina”… ali famozni limundo agent nedozvoljava… KO JE U PRAVU ? AGENT ? Pa nije uvek…
Ali nema veze…. ostaće samo agenti i po koji preprodavac…
ELEM PAZITE SE OVAKVIH, I NE ŠALJITE PREDMET POUZEĆEM AKO STE DRUGAČIJE USLOVIMA !!!
Moja jedina greška je ta što nisam trebao u roku od 6 dana da mu pošaljem predmet da plati pouzećem jer je stajalo u uslovima “ŠALJEM POSLE UPLATE”- što on to nije uradio, da sačekam hoće li uplatiti u roku od 6 dana I da ga ocenim negativno !!!
@Ljubomir – ako je na vašoj aukciji bilo samo plaćanje pre slanja a kupac tražio da mu pošaljete pouzećem, onda možete sa njim da ne obavljate saradnju i da mu date negativnu ocenu za tu aukciju. Upravo taj slučaj nesporazuma kod plaćanja smo obradili u sledećem blog postu:
http://blog.limundo.com/2013/10/kako-pravilno-platiti-predmet-na-limundu/
Pošto ste vi ipak odlučili da predmet pošaljete pouzećem, i kupac je predmet platio i preuzeo, on može da dobije samo pozitivnu ocenu. Odnosno, mogli ste da uradite dve stvari
– odustajete od saradnje sa kupcem jer plaćanje pouzećem nije navedeno na vašoj aukciji i dajete negativnu ocenu kupcu
– šaljete predmet pouzećem i dajete pozitivnu ocenu kada kupac plati i preuzme predmet
Upravo sad imam problem jer je clan ostavio tudji broj telefona a ja sam mu poslao izlicitirane patike.
Clan ima 5 negativnih ocena i to bas se vidi da ne postuje pravila limunda ali to izgleda niko sankcionise.
Cak je u svom opisu profila ostavio ime sajta sto je strogo zabranjeno.
Opet smo mi prodavci u mnogo losijem polozaju jer se kupci ocigledno drugacije tretiraju.
@Pravda za sve – negativne ocene se sankcionišu, samo što vi nemate uvid u sankcije upućene drugom članu. Ako mislite na suspenziju, postoji više faktora koji na suspenziju utiču a u vezi sa ocenama. Zamolila bih vas da nam pošaljete korisničko ime čkana preko Kontakt strane a kako bismo izvršili dodatne provere:
http://www.limundo.com/Kontakt#