Napomena:
*Limundo Cash od 21. maja 2018. godine više nije dostupan kao način plaćanja u LimundoGradu.
Nedavno sam u blogu “Kako da kupujem sigurno?” izdvojio pridržavanje definisanih načina plaćanja i slanja predmeta u Limundo/Kupindo kupoprodajama kao jedan od najbitnijih faktora sigurnosti kupovine na Limundu i Kupindu.
U ovom tekstu detaljnije ćemo se pozabaviti ovim obaveznim stavkama svake kupovine na internetu i pokušaćemo da vam objasnimo na koji način možete dodatno da se zaštitite i online kupovinu obavljate na siguran, brz i lak način.
Načini plaćanja
U ovom odeljku približićemo vam najčešće načine plaćanja predmeta na Limundu i pokušati da istaknemo njihove karakteristike i bezbedne načine njihovog korišćenja.
Imajte na umu da članovi koji imaju manje od 10 jedinstvenih pozitivnih ocena vezanih za prodaju kao način plaćanja mogu, pored ličnog preuzimanja, koristiti jedino Limundo Cash*.
Limundo Cash
Kako ga je koleginica Hristina odavno nazvala: Naše rešenje za sigurnu kupovinu,
Limundo Cash predstavlja najsigurniji način plaćanja predmeta na Limundu i Kupindu.
Rečeno, modernim rečnikom, u pitanju je escrow sistem plaćanja koji garantuje da će kupac dobiti ili predmet koji je želeo da kupi, ili, ukoliko nešto krene po zlu, povrat svog novca.
Savet je da uvek koristite Limundo cash gde god je dostupan, naročito ukoliko kupujete skupe predmete.
Ukoliko plaćate putem Limundo Cash-a, bez brige možete uplatiti bilo koju svotu novca.
Detalje o funkcionisanju ovog sistema plaćanja možete pročitati na linku:
Pomoć >> Limundo Cash
Plaćanje pre slanja
Često korišćen način plaćanja na Limundu – omiljen kod prodavaca i obično znači uplatu na tekući račun prodavca.
Vrlo je pogodan pri plaćanju predmeta koji se obično šalju kao preporučena pisma.
Ovo je takođe i dosta brz način za obavljanje kupoprodaje, pogotovo ako se koristi e-banking.
Nisu retke situacije da se predmet nađe kod kupca, u drugom gradu, i manje od 24h od završetke aukcije.
Sigurno je koristiti plaćanje pre slanja:
- Ako je štiklirano na aukciji u obaveznim poljama
- Ako se novac uplaćuje na podatke koje je prosledio Limundo nakon kupovine.
Plaćanje pouzećem
Takođe često korišćen način plaćanja na Limundu – omiljen kod kupaca. Ne zahteva odlazak u banku ili poštu a kupci ga smatraju sigurnijim jer novac daju tek prilikom preuzimanja predmeta.
Da bi pouzeće zaista bilo sigurno – važno je pridržavati se pravila.
Sigurno je koristiti plaćanje pouzećem:
- Ako je štiklirano na aukciji u obaveznim poljama.
- Ako podaci pošiljaoca odgovaraju podacima koje je prosledio Limundo nakon kupovine.
Načini slanja
Načini slanja predmeta, usko su povezani sa načinima plaćanja, međutim, postoje određene stavke kojih je potrebno da se pridržavate kako biste se dodatno zaštitili:
- Kao dostavnu službu ovabezno birajte pravno lice sa licencom za obavljanje poštanskih usluga: Poštu ili neku od kurirskih službi.
- Nemojte pristajati na slanje predmeta autobusom ili na neki drugi sličan način jer na taj način niste zaštićeni.
- Prednost u biranju dajte kuriskim službama koje imaju opciju praćenja paketa on-line.
- Od prodavca uvek zatražite broj za praćenje pošiljke. Zašto je ovo važno?
Na osnovu broja pošiljke, na sajtu pošte možete videti broj pošte u kojoj je paket predat. Na primer, kupili ste mobilni od prodavca iz Novog Sada koji treba da vam stigne pouzećem, a videli ste da je paket predat u Jagodini? Tako nešto treba da probudi dodatnu sumnju i dvostuku obazrivost prilikom preuzimanja.
Primer iz prakse
Prva i ključna stvar, kao što je već istaknuto, je pridržavati se načina plaćanja i slanja obeleženih na aukciji tj. na Kupindo predmetu (uokvireno polje na fotogafiji):
Nažalost, nepridržavanje pravila može da nosi i posledice.
U slučaju da se ne pridržavate ovih načina plaćanja, već odlučite da se sa prodavcem dogovorite da kupoprodaju obavite na neki drugi način možete pogledati na fotografiji:
U pitanju je stvarna situacija koja se dogodila nedavno na Limundu koja pokazuje kako se prevara može izbeći pridržavanjem pravila.
- Prvi kupac novac je uplatio preko Limundo Cash-a, što je vezalo ruke zlonamernom prodavcu koji je odmah odustao od prodaje.
Kupcu je Limundo vratio novac. - Drugi kupac odlučio je da novac uplati prodavcu putem PostNet-a na podatke različite od onih koje mu je prosledio Limundo što predstavlja dvostruko kršenje pravila.
Samim tim ostao je bez novca i bez predmeta.
Svetla tačka u ovom slučaju je što nam je poznat identitet prodavca pa će policijska identifikacija i privođenje počinioca biti olakšani.
Da zaključimo, ovih saveta potrebno je da se pridržavate u slučaju da želite da kupujete bezbrižno. Ukoliko imate nedoumica ili niste sigurni na koji način treba da postupite – slobodno kontaktrajte Limundo tim, tu smo da vam pomognemo.
Placanje pre slanja – osim uplate na racun, moguci su i iz prakse izvodljivi i sledeci nacini placanja (moguce jos neki):
-uplata dopune za mobilni – na dostavljeni broj od strane prodavca,
-uplata na limundo racun prodavca – na dostavljeni korisnicki broj,
-uplata postNet-om – na ime prodavca.
No da li su svi i legalni preporucljivi, sa aspekta zastite od strane Limunda u slucaju eventualnog spora?
Koliko se secam ranijim pravilima se nije preporucivao postNet.
Plaćanje pre slanja, u slučaju da nije drugačije naglašeno podrazumeva uplatu na teukući račun prodavca.
– Uplata na mobilni (ovo članovi obično primenjuju za sitne iznose, 100-200 dinara) – sigurna je ukoliko je u pitanju broj telefona iz naloga prodavca.
– PostNet nije standardan način plaćanja već servis za transfer novca (postoje razlike). Kada koristi za stvari za koje je namenjen prilično je siguran i ekstremno brz.
Prodavac koji na Limundu/Kupindu koristi PostNet:
– Mora da ima 10 jedinstvenih pozitivnih ocena vezanih za prodaju (stiklirano obavezno polje “Plaćanje pre slanja”)
– Mora u opistu predmeta ili u uslovima prodaje da navede da zahteva takav način plaćanja.
Ukoliko se već opredelite da uplatite novac PostNet-om, to obavezno učinite na tačne podatke i prethodno proverite reputaciju prodavca.
Prodavci trebaju da imaju na umu da kupci preferiraju uplatu na tekući račun, ne zbog sigurnosti, već zbog visoke provizije za uplatu.
Po meni plaćanje pouzećem je naj nesigurnija kupoprodaja, jer paket lako može da se vrati , ili namerno od strane kupca ili kurirska služba nije našla kupca kući. Kada se paket vrati Prodavac plaća duple troškove transporta. Takve stvari su se meni dešavale i zbog toga sam promenio načine plaćanja, na plaćanje pre slanja. I sada imam pitanje , ko nama prodavcima da nadoknadi troškove ako nam se paket vrati , a jasno je naznačeno da kada kupac potvrđuje svoju ponudu da prodavac ima pravnu osnovu da zatraži sva sredstva od kupca u slučaju odustajanja od kupovine. ?
Plaćanje pouzećem je dosta praktično/sigurno za kupca ali često i dosta skuplje nego uplata na račun! Kada prodavac hoće da vas prevari on može i “ciglu” da spakuje u paket i da vam pošalje. Na taj način ni to što ste platili “robu” pouzećem nije vas poštedelo prevare! Paketi su po definiciji “zatvorene pošiljke” tako da kuriri nikada ne proveravaju da li se u paketu nalazi baš to što je pošiljalac rekao da se nalazi! Zato je jako važno gledati reputaciju tj. ocene koje je dobio prodavac,a takodje gledati i od koga ih je dobio pošto nekada i tu ima malverzacija koje se mogu dosta lako primetiti! Mislim da je jako važno da prodavac pre slanja upozna kupca sa visinom poštarine/otkupnine!!? Pa, tek kada mu ovaj potvrdi da mu to odgovara onda da mu pošalje predmet! Pitajte kurire i videćete da veliki broj primalaca odbije paket samo zato što nisu očekivali da će ih toliko izaći poštarina! Prodavci opet često prikriju taj podatak jer se boje da će kupac odustati! Bolje je i “jeftinije” da kupac odmah odustane ako mu je poštarina previsoka nego kada mu kurir donese paket na vrata! Tada je kasno! To se posebno odnosi na nove članove Kupinda i one koji praktično jedva da su bilo šta kupili/prodali i tu onda nastane problem! Meni se desilo da sam čoveku poslao paket koji je bio težak 12kg. Novac mi je uplatio na račun .Medjutim, kada mu je paket stigao on se iznervirao zbog poštarine (630 din). Jednostavno je prevideo (i ako je pisalo) da je predmet teži od 10 kilograma i očekivao je manju poštarinu. Da je plaćao pouzećem izašlo bi ga još 200 dinara skuplje i tada bi sigurno odbio paket pa bih ja platio 1600 dinara! Odbio bi ga on i ovako da nije uplatio novac unapred! Pouka je da svakog kupca treba unapred obavestiti o svim troškovima ,pa kada pristane tek tada mu poslati paket pouzećem! Veliki broj kupaca u opšte nije upoznat sa cenama/otkupninom i slično! Znam da će neki prodavci reći da kupac treba da razmišlja o visini poštarine i to je u teoriji tačno ali u praksi je veliki “kamen spoticanja” i jedan od glavnih razloga “odbijenih paketa”!
Slažem se sa zdenkom, ja sam imao iste probleme.
zdenko… koment.odg.
Niko ti nece nadoknaditi troskove, a limundo sigurno nece jer i meni se isti takav slucaj desio… pozdrav.
Potpuno se slažem sa zdenkom i ono što je napisao. Mi smo isto zbog takvih razloga promenili način plaćanja. Imamo oko 200 pozitivnih ocena i nemam cilj da prevarim bilo kojeg kupca. Ali toliko puta mi se desilo da se paket vartio jer mi se predomislio kupac dok je čekao paket i jednostavno nije se javio i niko naravno nije platio troškove, sve je ostalo na nama. Nije lako ni prodavcima!!!!
Moram da dodam na objašnjenje člana Johny. Na to da kupci treba da razmišljaju o visini poštarine i jeste tako jer na svakoj aukciji u rubrikama za način slanja , koja god je služba zavedena , samo treba tamo na tu službu kliknuti i kupac odmah vidi cenovnik poštarine. Ne znam zašto bi tu bio neki problem. Ako smo ovde , da prodamo i da kupimo, onda treba da posvetimo malo vremena toj aukciji , da pročitamo načine slanja i plaćanja, ako imamo nejasnoća oko predmeta, da pitamo prodavca i ako nam to sve odgovara , tek onda da dajemo ponude. Mnogo članova ni ne čita šta je napisano na licitaciji, samo da ponudu i to je to. Kasnije kada on pobedi , kaže mi , pošaljite mi PostExpressom ,pouzećem a ja nikada ne šaljem PostExpressom niti pouzećem. A za ono nadoknađivanje troškova, onda to treba da se obriše na opciji “potvrdi“ , jer nema nikakvog efekta, samo novijim članovima malo zada strah 🙂
I ja se slazem sa @Zdenkom i ostala dva clana koji su takodje podrzali! Ako neko hoce da vas prevari, to moze uciniti isto tako i kao kupac i kao prodavac – veoma lako. Zato je najbitnija reputacija kako kupca, tako i prodavca.
Drugo, LC je odlicna stvar, ali tesko primenljiva, jer je preskup za prodavce sa sitnijim iznosima aukcije… Ja imam polovinu aukcija 100-300 dinara, kad mi se skine provizija, pa onda i provizija za prebacivanje sredstava na tekuci racun, ja onda bolje da poklanjam takve predmete. A ima mnogo takvih aukcija na Limundu. Ako nekad budete resili nekako to da prebacivanje sredstava ide besplatno, istog trenutka cu na svim svojim aukcijama nuditi takvu opciju… Do tada mi se, na zalost, ne isplati, kao i mnogim prodavcima sa kojima sam razgovarao…
Pozz i nadam se daljem unapredjivanju opcija i zahteva kupaca i prodavaca…
Sa svime se slažem što ste naveli….. meni jedino nije jasno ”naduvanost” troškova, kada neko napiše da je poštarina 300 dinara ?!?!??!?! a da ukupna težina za slanje ne rpelazi 200 grama, pa mislim……
Ja , buvalno rečeno, zaokružujem, pošto mi je vrednosno najsigurnije, pa ak je iznos 688 dinara, nikada ne kažem ”Uplatite mi 700 dinara” već uplatite 680 dianra, nekako je i za kupca, da kažem, fer 🙂
A brze pošte…. pa ostave u susednom sandučetu na sasvim levom prezimenu potrvrdu o prispeću…niti ima veze sa prezimenom, niti sa brojem, jedino je ULICA pogodjena 🙂 hahahhaa
ja sam za opciju ,,placanje pre slanja,,.svako ko saradjuje samnom moze da vidi moje ocene,fer i korektan odnos prema kupcima.skoro sam imala situaciju da je kupac vrlo drsko insistirao da jako vrednu stvar plati pouzecem a pri tom ima 0(nula) ocena.Znam da mora postojati taj pocetak i da smo svi od nule poceli ali mora da postoji i malo postovanja prema clanovima sa vise ocena.Takodje,kupac mora dobro da pogleda nacine slanja i placanja a ne da posle zateze sa svojim pravilima i uslovima.
Po meni,najgore je kada izlicitiraju pa posle ne plate i tao ti zarobe i vreme i novac-jako bezobrazno i neprofesionalno.
Otkup, ne-otkup, svejedno, vratio se meni i paket, u kome je bio placen sadrzaj, jos uvek cuvam to nesto, i ne znam sta cu sa njim… sve u svemu, osoba se nikada vise nije javila, nigde, a platila je artikal manje, nego ja povrat posiljke…
Mene brinu te adrese… meni, kao prodavcu, dozvoljeno je (zapravo po pravilima je) da saljem paket samo na adresu iz podataka, e sad… bukvalno, ali bukvalno svaki drugi kupac menja bar jedan podatak, pa u nedogled… tipa:
“Mozete li mi poslati na adresu moje mama, jer ja nikada nisam kuci, ali posto mama ne zna da koristi telefon, onda upisite komsinicin, pa ce ona otici da joj zvoni, da izadje da preuzme paket, ili ako vam je to komplikovano, onda mozete da posaljete kod mog decka, ali na odmah, nego za 8 dana, jer cu ja biti tamo, ali tek kada se vratim sa puta… Ako ne moze, onda nista, bolje da mi ne saljete, jer ce vam se paket vratiti…”
I tako, ili da delim negativne, ili da zavrsim kurs za ludake!?!
Pritom, ako mi se paket vrati, nemam pravo na naknadu torskova, od strane kupca, jer nisam poslala na adresu iz podataka, a ako posaljem na adresu iz podataka, vratice se 100%, lud zbunjenog…
Ako nekog interesuje, imam jos masu interesantnih primera… 😉
Ja se uvek odlucujem na uplatu pre slanja,naravno zavisi od ocena.Ako neko ima preko 50 pozitivnih bez neutralnih i negativnih moze da dodje u obzir i slanje pouzecem.Poverenje je veliki problem generalno,jer nismo svi isti,a to je koliko dobro,toliko i lose.Uglavnom su mi pozitivna iskustva.Veci problem po meni je sigurnost paketa,to jest lomljivih(osetiljivih) stvari.Mislim da je vreme da kurir sluzbe uvedu neku sigurnosnu taksu,ako se nesto osteti ili nesto slicno.Ja sam greskom post-expresa dobio jednu neutralnu ocenu.
Igore (Milutinović), kurirske službe i sada nadoknadjuju štetu nastalu prilikom transporta ali ukoliko je predmet DOBRO UPAKOVAN! Meni je PostExpres nadoknadio štetu jer su polomili predmet prilikom transporta. Stvar je u tome što predmet nije bio upakovan po propisima ali su mi ipak nadoknadili štetu pošto kurir nije ni smeo da prihvati tako upakovan predmet! Da je predmet polomljen primitili su zaposleni pošte u mestu prijema pošto je bilo očigledno. Naravno morali su da se pišu neki zapisnici, zahtev za nadoknadu štete i procedura je trajala 30 dana ali sam ipak dobio 2000 din koliko je i pisalo da je vrednost predmeta!
Ja moram da se nadovezem na pricu i ispricam sta se meni desilo veoma skoro. Sredinom novembra prosle godine,sam izlicitirala predmet od prodavca a pre zavrsetka licitacije sam ga pitala dali moze da me saceka 10 tak dana zbog plate. On je pristao na to i ja sam pobedila na aukciji.
Po zavrsetku licitacije, prodavac je trazio da mu odma uplatim novac i navodno ne seca se da sam ga pitala da me saceka. Posle silnog moljakanja, pristao je da me saceka 5-6 dana. U dogovorenom roku sam mu uplatila novac na racun, i obavestila porukom na Limundu, a vec sledeci dan PRODAVAC JE SUSPENDOVAN.
Pokusavala sam da ga dobijem preko mob ali je bio non stop nedostupan. A podaci koje sam dobila preko Limunda po zavrsetku aukcije ( sem Imena i Prezimena ) sve je bilo NETACNO.
Sta sve nisam pokusavala, trazila preko facebook-a, prelistala silne stranice na Googlu…pozivala jedno 100 tinak brojeva telefona iz telefonskog imenika i trazila osobu sa tim imenom i prezimenom…I na kraju, posle skoro dva meseca mucenja…opet pozovem onaj mob koji je bio nedostupan kad ono zvoni! Valjda je mislio da cu odustati i pokloniti mu novac!
U pocetku je negirao da je prodavao bilo sta na Limundu, i da on nije ta osoba…e onda sam morala malo da pripretim zakonom. E to mu se vec nije dopalo, pa se gospodin naprasno setio da je ipak prodavao ” Nesto” prosle godine na Limundu!!!
I tako sam ja svoj predmet konacno dobila posle 2 meseca.
Nekome 2000 dinara nije nista, a meni taman toliko da mi nije za bacanje!
Ovo je bilo jedno najgore moguce iskustvo koje sam do sad imala.
Zaboravio sam da napomenem da kurirske službe po zakonu plaćaju “penale” ukoliko paket ne isporuče na vreme! Ako je usluga danas za sutra paket MORA sutra da bude na traženoj adresi! Naravno ne računaju se praznici , nedelja i slično. Stvar je u tome što dosta korisnika usluga kurirskih službi nisu upoznati sa tim. Na samom startu moje internet trgovine je AKS-a kasnila sa isporukom jednog paketa čitav dan (ja sam slao paket). Pisao sam reklamaciju i dobio 5X vrednost poštarine! Mesec dana kasnije moj rodjeni brat je kupio nešto preko interneta i paket je isto kasnio čitav dan (poslat je na vreme). Medjutim, kada je konačno stigao isto preko AKS-e na paketu nije bilo OTPREMNICE niti bilo kakvog papira što je inače obaveza da se vidi ko je poslao,šta, kada itd. Pošto je u pitanju bio rodjendanski poklon brat je ipak preuzeo taj paket jer nije bilo vremena da se naručuje novi itd. Stvar je u tome da je kurir namerno skinuo tu otpremnicu , jer je znao da ćemo OPET tražiti nadoknadu! Ovako nismo imali ni bar kod pošiljke ni otpremnicu, pa samim tim nismo se ni mogli žaliti. Taj isti kurir je donosio papire na potpis o vansudskom poravnanju, a kasnije i sam novac, kada sam prvi put tražio nadoknadu.
Nadovezujem se na prethodni komentar.
Dva puta sam trgovao AKS-om, oba puta iskustvo do bola.
1. Kupio patike. Kako radim pre podne, paket je trebalo da preuzme supuga koja je u tom momentu sa dvoje male dece kod kuće. Očekujem da kao i kod drugih službi kurir zazvoni na vrata i preda paket. U neko doba zvoni mi telefon, kurir pita gde se nalazi moja ulica (koja nije ni mala ni nepoznata, usput,on se nalazi u susednoj) i da pita da li mogu da izađem ispred zgrade da preuzmem paket. Ljubazno odgovaram da nisam kod kuće i da supruga sa dvoje male dece nema šanse da silazi sa 11- tog sprata (usput u sebi mislim, valjda mu se radno mesto i zove kurir, zato što isporučuje paket na kućnu adresu). Patike su sa srećom primljene nakon pet minuta.
2. Prodao knjigu. Kupac koji radi u AKS-u u drugom gradu,platio je na račun pre slanja i moli da mu pošaljem AKS-om da ne plaća poštarinu. Dva dana neuspešno pokušavam da ih dobijem (nisam baš bio preterano uporan). Konačno kupac svojim vezama dobija pozivni centar u Šapcu gde živim i oni obećavaju da će doći. Nakon toga iz pozivnog centra me zovu da izađem ispred zgrade gde me čeka njihov kurir u kamionu. Pošiljku sam predao i nisam dobio nikakvu povratnicu. knjiga je ipak isporučena i sve je prošlo u redu.
Živim u Šapcu, a sedište AKS-a je baš u Šapcu. Ovo sam napisao, jer smatram da oni koji ređe kupuju i prodaju, treba da imaju i iskustva nas ostalih
Ja sam prvi dao negativnu ocenu ovom prodavcu i tražio da se suspenduje, jer je očigledno da je prevarant.
Mnogo je loše što Limundo/Kupindo tim gleda samo da sebe zaštiti (svoju zaradu) i proverava članove da li razmenjuju kontakt podatke, a ne proverava da li je neko prevarant ili ne.
Koliko sam samo puta morao da se oprostim od 1000-2000din nakon što dokazima suspendujem nekog člana.
Član sa 1800 pozitivnih ocena je pokušao da me prevari, i ništa nisu uradili povodom toga, jer donosi dobru proviziju, pa je i dalje ovde…
Mogu o njihovim propustima da napišem knjigu…
Pozdrav i svako dobro.
@Johny
Kome se žaliti ako službe ne isporuče paket na vreme?
Hvala
Postupak reklamacije pokrećete direktno kod kuristke službe koja je paket isporučila.
Od kada trgujem na limundu i kupindu preferiram da saljem i primam pakete AKS -om i mogu reci da sve zavisi od kurira a ne od kurirske sluzbe … iako zivim na selu nikad nisam imao problema ni sa predajom ni sa preuzimanjem uvek u isto vreme i bez ikakvih problema …
@FULLSOUND
Mislim da sve kurirske službe na svojim matičnim sajtovima imaju objašnjenu proceduru, mail adresu ili kontakt formu. U mom slučaju reklamacije AKS-i prvo sam na njihovom sajtu popunio kontakt formu i odabrao opciju reklamacija. Pošto mi nisu ništa odgovorili onda sam poslao e-mail. Pa, pošto mi opet nisu odgovorili onda sam pozvao i žena koja se javila mi je rekla da opet pošaljem email i da će me ona pozvati telefonom i potvrditi da je reklamacija primljena (to sam insistirao). Tako je i bilo. Inače na AKS-ine email adrese meni niko nikada nije odgovorio i ako sam im se obraćao i potpuno drugim povodima. Što se tiče PostExpresa u pošti sam uzeo obrazac za žalbu. Obrazac može da se skeniran pošalje putem email-a ili fizički putem pisma! Ja sam poslao obično pismo. U oba slučaja mora se poslati i otpremnica tj. bar kod sporne pošiljke! Kada se procedura tj. zasedanje žalbene komisije završi morate da dobijete pismeno obaveštenje tj. rešenje o vansudkom poravnanju ili kako god već reše vaš slučaj. U mom slučaju oba puta pozitivno ali to ne mora uvek biti tako. Što se tiče same visine odštete ona je propisana zakonom i važi za sve kurirske službe u Srbiji, kao i uslovi pod kojima imate pravo na nju! Tako da ako ste u pravu SIGURNO dobijate!
posto sam ja prezauzet i poslovan covek ja uvek praktikujem brzu i efikasnu saradnju putem postekspresa naravno.pitam prodavca dali je moguce i placanje pouzecem tu on odgovori ne mada imam sve pozitivne i onda naravno postujem pravila pa mu uplatim sumu na racun u banci.mada ima i onih koji su mi slali pouzecem bez problema vidi covek kakav sam da placam sve uredno.objasni mi za postarinu a posto je za mene vreme novac necu propasti ako platim postarinu.i van limunda i kupinda poslujem vecinom pouzecem a moze i slanje posle uplate logicno ispostujem coveka jer meni predmet treba koji sam izlicitirao.a to sto se desava da kupac odbije pa ja fino napisem kad trgujem preko limunda da ako clan ne ispostuje svoje obaveze u roku koji je naveo limundo ide negativna ocena.vidite meni se desilo izlicitira clan dve licitacije u istom smo gradu pa mozemo i licno.ja mu se javim on meni samo jednom.ok ispostujem limundo pravilnik kupac mi se ne javlja na poruke koje uporno saljem onda trazim ga preko telefona ispada da ne postoji.prodje 16 dana i ja mu prisijem 2 negativne.i za divno cudo on meni dve pozitivne ocene.a nije dobio predmete jer je prosao rok nije se javljao a za takve vremena i zivaca nemam.e to mi je bas zanimljivo.
Isprobala sam sve nacine slanja,i po meni najbolji nacin je uplata na racun i slanje postexpresom.Ranije sam zbog manje postarine slala preporucene posiljke,ali moraju propisno da se upakuju,ceka se u posti oko pola sata,a posle svega toga-paket ne stigne na adresu,negde zaluta…i onda se ceka oko 15 dana,pa tek tada se pise potraznica,pa se opet ceka 15 dana,i ako je postarina npr.bila 90 din,dobijete kao odstetu 10 postarina sto znaci 900 din.i dok vratite kupcu pare,platite proviziju,izracunate utroseno vreme zbog jednog paketa bar 5-6 puta do poste-katastrofa,..jako nezahvalan nacin slanja,a i nemam vremena da idem stalno na postu i da se guram sa penzionerima.
pouzecem treba slati iskljucivo proverenim clanovima,
Limundo bi trebao da napise najvecim crvenim fontom da nema provizije na transfer novca ako prodavac ima racun u Intesi jer mnogi (iskreno, ukljucujuci i mene svojevremeno) misle da je LC skup. Zapravo LC je po meni najbolje resenje za placanje jer mi kao kupcu pruza sigurnost a kao prodavcu me oslobadja obaveze da odem u postu i podignem novac ili da sacekam postara. Novac jednostavno legne na tekuci, imate u pozivu na broj podatke o trasakciji i sve je super. Cak Intesa prodavcu posalje SMS kad mi legne uplata koja je veca od 1000 dinara – naravno ko ima tekuci racun i ebanking.
Ono sto bi po meni bilo znacajno unapredjenje je da limundo uvede nesto sto bi se nazvalo kao “provereni kupac”. Znaci uvesti opciono (znaci ko hoce) mogucnost da clanovi limunda deponuju neki iznos na racunu recimo 500 dinara i da taj iznos mogu povuci nazad tek kada zele da zatvore limundo racun. Taj iznos bi se aktivirao kada kupac ne preuzme paket i kada ga kurirska sluzba vrati prodavcu a kupac vise ne bi mogao da kupuje sve dok ne uplati troskove postarine a limundo ne bi morao da arbitrira oko provizije nego bi imao jasan dokaz da kupac nije preuzeo posiljku i da tako postoje uslovi za povracaj provizije. Tako bi broj negativnih pao za barem 30-40% i zavladala bi generalno mnogo bolja klima na Limundu sto bi se u krajnjem efektu odrazilo i na ukupno poslovanje i Limunda i prodavaca. To bi demotivisalo one koji misle da je Limundo trgovina stvar “dobre volje i lepog raspolozenja” a ne ugovornog odnosa u kome postoje i troskovi. Onda bi svi oni uslovi gde treba 10, 20 ili ko zna koliko negativnih ocena prestali da budu aktuelni, clan koji se juce uclanio i danas kupuje bi vec mogao da kupi i plati kako mu odgovara pouzecem ili LC mada je tu onda LC najbolji izbor jer stiti kupca i prodavca. I po meni, to bi dalo izvesnu notu ozbiljnosti Limundu jer bi onda mogao da se napravi jedan logican dijagram trgovine u kome u svakom koraku na pitanje “sta ako” ima odgovor koji resava probleme ili ih iskljucuje u startu.
Najbolje bi bilo kada bi limundo imao svoju kurirsku sluzbu. 😉
Ja imam jedno pitanje za Limundo/Kupindo tim koji je sastavljao pravila. Zašto postoji opcija da prodavac izabere samo Lično preuzimanje(za slanje) i Lično za plaćanje? Naime, zar nije logičnije da NE MOŽE da izabere samo tu opciju, i da mora da izabere bar još jedan način preuzimanja/plaćanja, pored ličnog? Neko postavlja predmet da bi ga prodao onom koji ponudi najvišu cenu, a da to nije isključivo njegov komšija koji živi dve zgrade dalje!
Ja sam danas kupila predmet od kupca koji je 2 sata kasnije suspendovan. Opcija jeste bila lično preuzimanje/lično plaćanje, ali sam se ja pre licitiranja preko Limundo poruka dogovorila sa prodavcem da mi pošalje predmet Post Express-om. Prodavac inače ima preko 175 pozitivnih ocena. Uplatu izlicitiranog predmeta sam odmah izvršila preko e-banking-a, i dobila potvrdu od prodavca da mi šalje predmet u toku dana. Nakon par sati, pogledam, kad ono prodavac suspendovan! I šta sada?! Mislim, ne kažem, možda će mi žena poslati predmet, ali opet, šta sledeći put?! Pa zar se očekuje da se svaki član zaputi Bogu iza tregera, ako baš želi neki predmet, da bi ispoštovao pravila Limunda? Razumem da se ovako ograđujete za sve moguće prevare korisnika, jer naravno “Limundo tim nije u mogucnosti da razmatra nesporazume koji nastanu kada je saradnja obavljena mimo pravila Limunda.”
Ali opet kažem, mogli biste da promenite pravilo, i da ukinete mogućnost da se stavlja samo lično preuzimanje/lično plaćanje, odnosno, ako već član štiklira tu opciju, da izađe obaveštenje da mora da izabere bar još jedan način. Na taj način će i prodavac i kupac biti u povoljnijem položaju, a i ovaj naslov bi onda bio iskreniji…
Razumem vaš predlog ali opcija mora da bude dostupna solo jer postoje predmeti koje nije moguće poslati poštom ili kurirskom službom.
Sa druge strane, iskreno se nadam da ćete dobiti predmet koji ste platili, međutim imajte u vidu da ste postupili mimo pravila i da ste pristali da kupoprodaju obavite na nesiguran način.
U slučaju da ne dobijete predmet u roku propisanom pravilima zamolio bih vas da nam se obatite putem kontakta stranice.
@Jovan Šikanja Možda nisam precizirala, ali moj predlog se odnosi na sekcije odeća, obuća, knjige i slično, gde je pretpostavljam i najveća mogućnost za zloupotrebe od strane prodavca, korišćenjem samo ove opcije. Čisto sumnjam da postoji komad odeće, koji ne može da se pošalje poštom ili kurirskom službom-osim ako neko trokrilni orman ne smatra garderobom :)! A i vi i ja znamo da nije moguće postaviti predmet u pogrešnu oblast.
Mislim da bi bilo sasvim u redu da se u sekcijama tog tipa, uvede obavezno još jedan način slanja/preuzimanja, pored ličnog. Tako biste smanjili mogućnost prevare od strane nekorektnih prodavaca, a kupci bi bili sigurniji pri kupovini. Mislim da je to u obostranom interesu, nas kao korisnika i vas kao pružaoca usluga. Ovako ispada da vi samim pravilnikom dozvoljavate nepoželjno ponašanje i povećavate mogućnost zloupotrebe od strane nelojalnih korisnika, a u isto vreme se ograđujete od toga, već pomenutom rečenicom. I na kraju opet strada oštećena strana, jer ne može da dobije nadoknadu za uloženi novac.
Ne kažem, možda ću ja na kraju dobiti svoj izlicitirani predmet, ali eto, čisto nešto o čemu možete da razmislite.
Svako dobro!
Ukoliko je na aukciji obeleženo lično preuzimanje a kupac se odluči za plaćanje pre slanja kupac je taj koji je odgovoran u slučaju da bude oštećen.
Uputstva data članovima su jasna – nemojte licitirati na aukcijama gde je obeleženo lično preuzimanje ako ne planirate da predmet preuzmete lično jer takvo ponašanje nije sigurno.
Tu prestaje mogućnost za zloupotrebu.
Ne možete kriviti sistem ako se odlučite da ga zaobiđete.
Što se tiče načina plaćanja mislim da bi za Limundo najbolje bilo da se uvede mogućnost da se roba plaća LimundoKreditom! Naravno trebalo bi tu dobro osmisliti detalje tog sistema ali verujem da bi to bio pun pogodak! Pre izvesnog vremena je bila nekakva anketa na Limundu gde je izmedju ostalog bilo i pitanje da li bi ste voleli da postoji opcija plaćanja Limundo Kreditom, pa se nadam da neko razmatra i tu mogućnost!?
Vidim da sam vas malo iziritirala, izvinite, stvarno mi nije bila namera. Ovo je bila samo jedna pozitivna sugestija, i jako mi je žao što je tako niste shvatili.
U svoju odbranu, ja jesam svesno zaobišla sistem, jer mi vi niste ostavili drugu opciju. To nisam uradila da bih vama naškodila, već da bih pokušala da ostvarim svoje pravo kao kupac i dodjem do predmeta koji želim. Besmisleno je da se zaputim iz Bg-a u Zrenjanin za predmet od hiljadu dinara, a imam bebu kod kuće. Moje vreme i sredstva su ograničeni i usmereni, i ne mogu da se razbacujem parama okolo. Da mogu, sigurno ne bih kupovala stvari na Limundu.
Vi ste me naterali da zaobiđem sistem, postavljanjem pravila za koje je toliko očigledna mogućnost zloupotrebe. Vi ste dozvolili mogućnost obmane sistema od strane nekorektnih ljudi, i to ne sankcionišete. Pardon, sankcionišete tako što suspendujete korisnika, a oštećena strana ostaje oštećena strana. Zar ne bi bilo bolje da jednostavno isključite i tu mogućnost?
Kažete: “Ukoliko je na aukciji obeleženo lično preuzimanje a kupac se odluči za plaćanje pre slanja kupac je taj koji je odgovoran u slučaju da bude oštećen.
Uputstva data članovima su jasna – nemojte licitirati na aukcijama gde je obeleženo lično preuzimanje ako ne planirate da predmet preuzmete lično jer takvo ponašanje nije sigurno.
Tu prestaje mogućnost za zloupotrebu.
Ne možete kriviti sistem ako se odlučite da ga zaobiđete”.
Lepo sročeno, ali malo vređa inteligenciju korisnika. Možda smo siromašni, ali nismo glupi. JA sam svesno preuzela rizik i ne tražim opravdanje, već sam samo želela da ukažem na propust koji postoji. Kako god se završila ova moja poslednja transakcija, JA sam odgovorna za ishod. Nije mi potrebno da me podsećate na pravila.
Sistem nije savršen, i vi to znate, jer tako nešto ne postoji. Uvek će neko naći neku rupu. Stoga, umesto što se kunete u njega, bilo bi lepo da izmenite neka pravila, na obostrano zadovoljstvo, ukoliko već znate da postoji propust. Sistem služi da bi se unapređivao, prilagođavao rastu potreba korisnika, njihovim željama i uvažavanjem pozitivnih sugestija. SISTEM POSTOJI DA BI SE STALNO MENJAO, USAVRŠAVAO I BIO BOLJI. Sigurno nisam ni prva ni poslednja koja je zapala u ovakvu situaciju, i vi ste sigurno odavno upoznati sa ovim problemom. A rešenje je po meni veoma jednostavno. Kao što možete da uvedete tu opciju za članove sa malim brojem ocena, isto tako sam sigurna da je možete ostaviti aktivnu i za nas ostale, bez obzira na to koliko pozitivnih ocena imamo. Videli smo na bezbrojnim primerima, broj ocena nije merilo poštenja.
I tako, možemo ovako u nedogled. Poenta je da vi sigurno ovo nećete promeniti, jer profit je ipak iznad svih nas. Ne možete vi da izgubite koliko možete da dobijete, ostavljanjem ove opcije. Tu je svakako i negativna reklama, a kao što znamo-svaka reklama je ipak reklama, makar bila i loša.
Još jednom se izvinjavam ako sam vas uznemirila. Ništa lično.
Sve je u redu, preživećemo 🙂
Moja poenta je bila sledeća:
Postoje pravila za obavljanje saradnje koja ste odlučili da zaobiđete.
Zašto bi vas nova pravila sprečila da ponovo učinite isto?
Problem nije u pravilniku već u edukaciji korisnika i trudimo se da to ispravljamo i na ekukaciji radimo intenzivno (ovaj blog je produkt upravo tog rada).
Daću vam samo jedan podatak o prevarama iz druge polovine 2012. godine:
10 aukcija na kojima je došlo do prevare, na čak 7 bio je aktiviran Limundo Cash koji kupci nisu želeli da koriste.
Nadam se da vam je sada jasnije na šta sam mislio u prethodnom komentaru.
Pravila sam zaobišla da bih ostvarila svoje pravo, ne da bih nekom nanela štetu, tako da, ima razlike :D! Moja sugestija se odnosi na to da promenom pravila sprečavate njihovo često zaobilaženje, ako me razumete? Ukoliko nekom ostavite samo jednu jedinu mogućnost, i to po njega nepovoljnu, normalno je da će doći do nepoštovanja pravila. To je toliko očigledno. Zar ne bi bilo lepše i korisnije, uvesti izbor, a ne ograničavati?
Moram da vas pitam zašto je toliko nemoguće ako korisnik štiklira samo lično preuzimanje/plaćanje, da dobije obaveštenje da mora da izabere bar još jedan vid transakcije? Zašto bi to neko shvatio negativno, ukoliko je to sve u cilju zaštite kupoprodajnih strana? Nijednom nisam dobila objašnjenje.
Vama svakako veliki pozdrav, mama mora da se vrati na dužnost-dete se probudilo :D!
jedno pitanje:
da li je opravdano prodavcu dati negativnu ocenu ukoliko odbija da predmet posalje pouzecem iako stoji kao jedna od ponudjenih opcija na aukciji?
hvala.
Sonja, takva negativna ocena je opravdana.
Kupac ima pravo da od ponuđenog odabere kombinaciju opcija koja mu odgovara.
@lady justice, prodavac, koji je pred iskljucenje, nema pravo da stiklira nista osim licnog preuzimanja i LC, mozda je to razlog (a po suspenziji, ocigledno i jeste), zasto “vas” prodavac nije imao odabrane druge opcije placanja i slanja, a to sto se odlucio da ne izabere LC, to je njegov izbor.
U tom slucaju je ipak najpametnije ne kupiti artikal, nego ga kupiti mino pravila… 🙂
@Johny, interesantna je ta ideja sa Limundo kraditom, ako je moguce sprovesti je, bez komplikacija, takodje bi se trebala smanjiti provizija za LC, ako je to ikako moguce, onda bi se mnogi prodavci odlucili za tu opciju, a kupci imali vecu sigurnost.
Meni je LC odlicna opcija, ali mi je ponekad, za jeftinije artikle, prilicno skupa, dok platim pokretanje, pa proviziju za prodati artikal, pa prenos od 25 din. za LC, ne ostaje nista za mene… 😀
Postovani,
Drago mi je da vodite racuna u interesu kupaca, imam pitanje, kako cete zastiti prodavca, koji je nov i ima limundo cash opciju i on posalje, recimo neki uredjaj kupcu, kupac, izvadi bateriju, socivo ili neki deo, i vrati pod izgovorom da je neispravan uredjaj, i kako mislite da zastite prodavca limundo cash sistemom?
Hvala unapred na odgovoru i zelim Vam sretan rad
lady znas kako bih ja resio problem trasakcije fino nazvao osobu telefonom pa da mi posalje paket pouzecem posto je suspendovana sto budi sumnju zasto.i onda uplatio sumu kad bih mi stigla posiljka i postarinu naravno.jer danas se ne moze svakom verovati jer sigurno postoji razlog sto je suspendovan clan.ja sam jednom slucajno napravio gresku tako sto sam komunicirao preko limundo poruka da trgujemo van limunda.i stigla mi opomena.nisam procitao bio pravilnik.ali mi je skinuta ta etiketa veoma brzo od strane limunda.i to ti je moj nacin kako bih resio problem.ja sam sad izlicitirao jedan predmet i ljudski se dogovorio s covekom da salje pouzecem.i sve ok.za postarinu snosim ja jer vreme je novac a ja ga imam malo.ja sam dosad dao coveku 2 negativne zbog ne postovanja poslovanja s pravilima limunda i on meni nakon nekog vremena dao 2 pozitivne.
Više puta je istaknuto da Limundo cash nije samo ono što se vidi spolja, već postoji ozbiljan sistem kontrole zloupotreba i pokušaja obmane.
Verovatnoća da se dogodi slučaj koji navodite vrlo je mala.
Nazalost, nije mala.. Mala jeste u dosnou na celokupni promet, ali ja kao “stariji” prodavac sam nazalost, iskusio blagodeti kod slanja pouzecem,.. Pa cak i reklamacije..Gde su ljudi dobili proizvod, iskoristili za sta su nameravali, pa posle vratili toboz neispravno, pa kad smo ustanovili da nije, “zasluzuje negativnu”.. :p Pa jaka uteha, kod stvari od 4-5.000 din. 🙂
Ili kad su vracali kao nepreuzete parfeme, ili reklamirali a uvlajivali fals, turski od 1,600 din umesto regularnih od 5-6.000 din 🙂
Nazalost, svi nesto se bave sa kupcima, a to sto prodavci dozive, to je malo i nebitno.. Naravno, Vama kupac pravi promet, Ne prodavac koji postavi robu da biste imali uopste promet….
Nazalost, ja sma iskusio na desetine puta takve stvari.. A trudim sse da budem i vise nego korektan..Ali dobro, kad pukne film, kao i mnogi, ici ce se dalje..
Svako dobro
@Jovan Dobro, verovatnoća je mala ali ipak postoji! Prodavcu koji se bude “popekao” neće biti nikakva uteha to što je on jedan u 1000 koji je tako prošao! Posebno ako se radi o vrednom predmetu. U prethodnim komentarima je naveden primer šta ako “kupac” ukrade neki deo predmeta ali takodje postoji šansa i da kupac recimo zbog nepažnje (mada može i zbog dosade, pakosti…jer ima jako puno čudnih ljudi) OŠTETI predmet i šta onda? Lepo prodavcu vrati tako oštećen predmet, a ovaj čik neka dokaže da mu je poslao ispravan/ceo!? Znam da je praktično nemoguće napraviti savršen sistem ali to što sam naveo je jedan od glavnih razloga zašto za skuplje predmete NIKAD ne stavljam opciju LC! Limundo keš je ipak krojen po meri KUPCA (provizija,čekanje nekada danima da se kupac smiluje da “oslobodi” novac itd.), pa je to i glavni razlog zašto ga prodavci izbegavaju! Koliko ima nesavesnih prodavaca toliko ima i nesavesnih kupaca!
Moram da dam predlog limundo timu , da se u pravila ubaci , da kupac mora da kontaktira prodavca za dogovor, jer kupci kupe po jedan , dva artikla i njma je i lakše i brže da naprave dogovor sa prodavcem , dok prodavac može da ima i po 10 pa i više prodatih artikala i da svakog mora da kontaktira , pa da čeka odgovore po nekoliko dana stvarno nema smisla. Evo baš sada imam 2 kupca koji ne odgovaraju na poruke, od njih je jedan izvršio uplatu , ja sada ne znam ko je uplatio i tu se napravi čitava zbrka. Eto moj predlog limundo timu da razmotri ovo . Jeste da ovo nije u vezi slanja i plaćanja , nego u vezi dogovora ali eto, moj predlog.
@Zdenko Po novom pravilniku Limunda koji je stipio na snagu 01. januara 2013 (ako se ne varam) KUPAC je dužan da PRVI kontaktira prodavca i POTVRDI kupovinu! Rok je 2 dana za kontakt+4 dana za upalatu+4 dana za slanje=10 dana kupoprodaja!
Zasto dozvoljavate da se u ponekim aukcijama kao jedini nacin placanja stavlja iskljucivo PostNet uplata, a sami ste naveli da se ovaj nacin uplate izbegava kao nepouzdan, sa cim se slazem, a u par slucajeva koje sam vidio radi se o novim clanovima, koji su prilikom otvaranja naloga morali da imaju racun kod neke banke.
Ne postoji problem da PostNet koristi član koji nema ograničenja u načinima slanja i plaćanja.
Nepovoljnost PostNet-a u tom slučaju je visoka cena.
Problem je kada PostNet koristi član koji ima ograničenja, kao što vi ste naveli, nedovoljno ocena.
Aukcija koju ste opisali neregularna i potpada pod dodatne uslove prodaje.
Takve aukcije redovno se zatvaraju.
U prethodnom postu dao sam savet da se takve aukcije obavezno prijave, kako bismo brže odreagovali i aukciju zatvorili.
Hvala Johny za odgovor, ja sam mislio da je novo pravilo samo za kupindo jer mi se čini da je bilo obaveštenje od kupindo tima. Ako to važi i za Limundo , u redu. Pozdrav.
Imam preko 1000 kupovina što je prilično iskustvo. Ocene prodavaca ni njihova “reputacija” mi ne znače BAŠ ništa jer ima mnogo razloga za to, ali to je neka druga teme.
Sa prodavcima od kojih kupujem češče odmah posle kupovine netom uplaćujem (nekada i troškove dostave) i javim im. Samo sa njima komuniciram telefonom, a sa ostalima limundo porukama koje su me nekoliko puta spasile negativne ocene od strane prodavaca.
Limundo Cash je najsigurnija i najprihvatljivija opcija plaćanja i po prodavca i kupca, ali je uglavnom prodavci izbegavaju zbog % banke.
Od ostalih načina slanja Postexpres i AKS dozvoljavaju otvaranje paketa pre plaćanja, gde se kupac može uveriti da li e dobio ono što je kupio ili “ciglu”, s tim što je potrebno da kupac zahteva od prodavca da na pošiljci napiše – DOZVOLJENO OTVARANJE PRE PLAĆANJA. Samo nekoliko puta sam to tražio od prodavaca i nekolicina nisu prihvatili, i naravno da nisam hteo ni preuzeti pakete.
Mnogi prodavci iz raznih razloga ne žele da knjige pošalju kao preporučenu tiskovinu već insistiraju na kurirskim službama iako im nudim unapred uplatu i poštarine.
Prodavci čekiraju opcije slanja, ali bi trebalo i da za svaku od njih naznače i troškove poštarine na svojim aukcijama koje mogu lako izračunati shodno težini paketa, jer kako neko gore napisa kupci odustaju od transakcije jer im je skupa dostava. To prevashodno zbog novih limundovaca koji nisu s tim upoznati.
Naježim se od uplate PostNet-om i strepim dok ne obijem paket.
Zaista mnogo prodavaca mi šalje broj računa koji glasi na drugo lice a ne na prodavčeve podatke dobijene u limundo/kupindo poruci. Tri prodavca su mi uporno slali isti broj računa i podatke za uplatu, prijavio sam LT-u, sankcionisali su ih, ali ja ostah bez robe. Znači ni to nije dobro rešenje, pa sada na sopstveni rizik (kršeći Pravilnik) uplaćujem, a po okončanju transakcije prijavljujem LT-u. Dešava se da mi je nepoznata osoba poslala paket, često čak i iz sasvim drugog mesta 🙂
Na više mesta čitam da Limundo Cash treba praktikovati za “skuplju ” robu!? Za nekoga je komp od 30-40000 skupa roba, ali ne i za ostale. Vrednija je knjiga iz 1900 i neke godine od tog kompa, i zato bi trebalo da opcija Limundo Cash bude obavezna SVIM prodavcima za SVU robu.
Mnogi prodavci pošalju robu a da to ne jave !!! Teško im da napišu poruku, pravdajući se velikim brojem transakcija, pakovanjem, kuririma …
Kada je upisana opcija – lično preuzimanje, a prodavci često ne pišu odakle su već jednostavno upišu naziv grada (BG, NS…) a tek po dobijanju podataka vidim da su u stvari sa oboda Grada BG i to na suprotnoj strani od mene, e tada se snalazim za preuzimanje ili nekog zamolim da to uradi ili u auto i odlazim lično, a da sam znao odakle je u stvari prodavac sigurno ne bih kupio kod njega.
@zuki LC ovakav kakav je NIKADA neće biti OBAVEZAN za SVE PRODAVCE i SVU ROBU, jer ukoliko bi se to uvelo Limundo bi uskoro ostao bez većine prodavaca!
@Johny ma to mi je jasno, napisao sam to više kao figurativni predlog, daleko od toga da sam i sam mislio ozbiljno, ali … ako se setimo šta je navelo LT da osmisli LC videćemo da su to prevare koje su činili prodavci a ne kupci. Prodavci su ti koji šalju “cigle” i kamenčiće (pročitah u kafeu da se i to desilo), a uglavnom traže uplate unapred. Pa najveće prevare (u pojedinačnim finansijskim iznosima) su i bile te da su kupci UNAPRED uplatili, a dobili ciglu ili nikada nisu ni nju dobili. Zašto takvi primeri iz prakse nisu motivisali LT pa da uvede OBAVEZAN LC način plaćanja za vrednije stvari?
A ako već postoji opcija da Postexpres i AKS (nije mi poznato za ostale službe), da dozvoljavaju otvaranje paketa pre plaćanja zašto se ta opcija (Plaćanje: Plaćanje pre slanja) ne ukine, a da se šefovi Limunda postaraju da to bude i u praksi ? Naravno, tu je i stara dobra pošta sa plaćanjem pouzećem.
@zuki i svi ostali..
Nigd eu svetu se roba ne salje pouzecem, osim u nekim retkim drzavama, koje imaju robne markete, pa salju pouzecem, ali oni imaju obezbedjenje za tave usluige, o kojima necu sad da raspredam. Onos ot je cinjenica, na svim velikim i ozzbiljnim sajtovima, pa cak i kad je rec o slanju unutar iste drzave, roba se salje po IZVRSENOM PLACANJU! Samo u Srbiji svi voile da rade sa tudjim parama, toboz radi nekog obezbedjenja. Uostalom, VI ne morate kupiti posto poto taj artikal od tog prodavca koji trazi placanje unapred, pa zasto insisitirati i nametati ono sto se Vama licno dopada? Kupujte u trgovinama, uzmete u ruku, prevrnite sto puta, pa kupite ili nemojte. Ali je nekorektno nametati Vase ideje prodavcima<% ako njima to iz vise razloga ne odgovara, da robuje kutrirskim sluzbama,m i Vasim zeljama! Svako ce izaci u susret prema svojim mogucnostima i raspolozivog vremena,. i na kraju, Vi mozete birati, ali zasto prodavcima uskracivati izbor nacina rada na njihovu stetu? Ocigledno ste dokonim kao i oni sto traze da im saljemo neke sitne predmete kao stampani materijal, sto i nije, pa se nadju uvredjenima. A meni licno cak i amerikanci i nemaci plate robu unapred, oi cekaju i do 40 dana da je dobiju i nemam nikakav problem sa njima, dok u ovoj meni dragoj drzavi, svi su filozofi i svi su pametni i svi bi hteli onako kako se njima dopadne i jos se nadju uvredjenima ako im ista kazete ili ukazete, ili ako im kazete da je rkelamacija neosnovana, i da je upotreba nepravilna iako ste im pre toga ksrenuli paznju pa do slucajeva, kad uzmu neki artikal, pa kad s euvere d anjihov uredjaj ne radi, vracaju artikal pod laznim izogovorima, i do slucajeva kad je covek prodoa fotoaparat, koji je reklamiran posle vikenda, da bi se ispostavilo da je brojac pokazao preko 1500 napravljenih fotografija za 4 dana! Kupci, Imate ocene prodavaca, ako cete verovati tim ocenama, super, ako ne, Vas problem, uvek imate na raspolaganju maloprodaje i markete, pa kupujte tamo. Vi mozete i nemorate prihvatiti uslove prodavca i gotova prica. Ali je izlisno nametati prodavcima Vase neke ideje ili stvari koje su za Vas prihvatljive posto poto! Nemojte kupovati tamo gfde Vam se ne dopadaju uslovi, bilo da nemate poverenja, ili Vam je tesko dati pare na 3 dana iscekivanja a sve u cilju licne satrisfakcije isterivanja sitnih momenata i na precac konstruisani onstrumenti "zadovoljavanje licne pravde".
Svima zelim svako dobro
placanje-i-slanje-sigurno-brzo-i-lako
@Biti lud i truditi se | 23.01.2013. – 10:58
to gore je naziv ove teme, a akcenat je na sigurnosti trgovine. Shodno tome je i moj komentar napisan u tom pravcu.
Da je naziv teme bio “placanje-i-slanje” sigurno bih napisao nešto drugo. Tvoj komentar je prepun žuči i totalno van teme, pa shodno tome uopšte ne želim da ga komentarišem. Preporučujem ti da nađeš drugo mesto za smirivawe emocija.
@zuki 🙂
Prvo cu Vam se zahvaliti na svrsishodnom podsecanju o naslovu teme. Potom cu spontano i nicim izazvano konstatovati da upravo osoba, koja spominje raspad zucnog sistema, ima problem sa tim, a pokusacu da Vam obrazlozim pisaniju svih ovde pa i cenjenog blogera, da je prosto nemoguce napraviti 100 posto siguran sistem dokle god LT nije voljan svojim finansijama pokrivati stetu kao sto se radi na svim ozbiljnim sajtovima ovog profila, Sto je uredu, i trude se da osmisle sistem, koji ce toliko toliko bar interes kupaca stititi.Jer nemoguce je stiti obe strane u potpunosti, A vasa sujeta, i vasa egocentricnost Vas izjeda u nesupsesnim nametanjima Vasih zelja koje ne ukljucuju, realno ni prodavca. I u najboljoj nameri rekoh, ako imate sumnje, bojazan, prema nekom prodavcu, i ne znace Vam njihove ocene, niti komentari u tim ocenama, niti umete da procenite, ili Vas mrzi da pogledate obe strane te ocene, oba komentara. onda je za Vas zaista najbolja preporuka da se manete online kupovina (makar kakav sistem placanja – isoruka i svega ostalog bio), i idite u prodavnice, a iskreno se nadam, da ce zbog ovakvih i slicnih prevara i od strane kupaca, LT tim konacno ozbiljno razmisliti o potrebi uvodjenja “blacklist”-e za kupce, na kojima ce prodavac stavljati sve te ljude, koji uprkos molbama da ne kupuju vise kod odredjenog prodavca i dalje kupuju i nanose stetu o kojoj ne zelim da dajem drugima informacije sta i kako. Svugde u svetu, imate opciju da odredjenog clana stavite na listu i onemogucite mu davanje ponuda Vasim artiklima, i izbegnete dalje neprijatnosti i nepotrebne price. Nazalost, ne postoji 100% siguran nacin za obe strane, dokle god LT ne bude bio voljan da pokriva eventualne gubitke, kao sto cine neki drugi sajtovi.. Pa tako Gospodine, ne preporucujem da se drzite zuci i zucne raprave, nego razmisljajte o svim ucesnicima, ravnopravno (a ne potencirajuci svoje zelje) i ne zaboravite, Uvek imate izbora, ako Vam ne odgovaraju,niste obavezni da prihvatite, a tada nema potrebe da namećete svoj stil, koji ne zelim da karakterišem ovde..
Svako dobro!
Jednostavno uputvo u par reči…
Evo kako to ja gledam:
Placanje LC-om ,ako član ima 0 do 50 ocena
Plaćanje LC i pouzećem od 50 ocena pa navise
Preko 500 ocena(bez crvenih)plaćanje na sve nacine,
što da ne,smatram da niko nece da “uprlja nalog” sa ogromnim brojem ocena,
dakazana praksa.
I jednostavno,većinom sam prodavac ali i kupujem na limundu,pogledam štiklirana polja ,ocene i preporuke prodavca,ako mi odgovara licitiram,ako ne produzim dalje…
Na mojim aukcijama sve jasno označim ,obeležim,napišem,i uvek se neko nadje ko bi drugačije,nevidim svrhu davanja ponude aukcije,ako kupcu neodgovaraju navedeni uslovi.
I jedna stvar koja me najvise nervira na limundu:
Imam nesto preko 4000 ocena(nehvalim se),i onda neko sa par ocena licitira ,recimo kao na jednom primeru ,čovek licitirao memoriju za 400 din,i nece da uplati jer kako kaze “ko mu garantuje da cu ja istu poslati”???
Zar takvi clanovi misle,da bi neko sa velikom reputacijom rizikovao negativnu ili iskljucenje za jednu aukciju? SMEŠNO …..ja licno nebih ni da je u pitanju 100x veci iznos,tesko je igraditi reputaciju i ovoliki broj ocena,za to trebaju godine postenog rada ali uvek se nadje neki “neverni Toma…”….
Mislim da bi ipak trebalo da ako prodavac navede vise vrsta slanja,on trebao da proceni i odluci kojim ce nacinom da posalje paket.Ja sam imao slucaj da mi clan izlicitira predmet i po zavrsetku aukcije ja ga kontaktiram a on se nadje uvredjen zasto sam ga ja kontaktirao tako brzo (cemu zurba),da mi je posle dva dana poceo da trazi da ja njemu posaljem aparat koji je izlicitirao postekspresom ali bez otkupnine,pa kad se uveri u ispravnost istog,onda tek da izvrsi placanje.(znaci on neveruje meni iako sam na aukciji naveo da je aparat sto posto ispravan).Kako se clan nasao uvredjen samo zbog kontakta,kako da ja njemu verujem posle toga da ce on platiti aparat.Naravno ja sam prisato i na to da ako aparat nije ispravan clanu vratim novac ali ni to mu nije odgovaralo i bio je uporan da mu ja posaljem aparat bez otkupa.Nisam hteo da mu posaljem aparat i on meni zalepi negativnu ocenu,cak mi je i sms (na mob.tel)poslao da on ipak nije hteo taj aparat tj pokajao se,ali onda bi ja njemu mogao dati negativnu,a ovako on mene prijavi i jos mi da negativnu.Mislim da takve stvari limundo nesme da dozvoli.Treba da prodavac ima pravo da odluci kojim ce nacinom poslati predmet,a ne da kupac koji odustane nadje rupu u pravilniku i onda se zajebava i jos mi da negativnu.
kako je ko licnog preuzimanja predmeta i placanja
Prodala sam predmet kupcu koji nema nijednu ocenu, niti prodaje predmete, nov je na kupindu, i istog dana kada je napravio profil na kupindu je i kupio predmete. Greskom sam kad sam postavljala predmet stiklirala placanje posle slanja a ne pre slanja i stavila sam jos i licno preuzimanje i pouzecem. Kad mi je stigla poruka da sam prodala, izabrana opcija je bila posle slanja (tada sam i videla da sam greskom oznacila) , da li to znaci da je ona tako birala i da ne mogu pouzecem da posaljem, jer sam vrlo nepoverljiva, nova je na kupindu, a velika suma novca je u pitanju, pa sam htela da pitam, da li postoje neke mere zastite od ovakvih stvari jer sutra treba da posaljem, cula sam se sa njom, a u velikoj sam nedoumici?
I nigde nisam procitala nakon koliko dana ona ima obavezu da uplati novac, da li se to vreme smatra vreme kupoprodaje, kada je u obavezi da se obavi . Da li je neko imao slicna iskustva ?
@Milka
Naš predlog je da pokušate da se dogovorite sa kupcem o načinu isporuke. Komunicirajte iskreno i iznesite vaše razmišljanje kupcu i predložite slanje pouzećem.
Ipak, kupac nije obavezan da obavi kupoprodaju na način koji nije odabrao.
Što se tiče rokova, on je dužan da vas kontaktira u roku od 48 sati od trenutka kupovine. Komplatna saradnja potrebno je da se obavi u roku od 10 dana.
Kako biste bili sigurni da će sve proći kako treba vodite računa o podacima na koje ćete poslati predmet. Potrebno je da oni budu identični podacima koje vam je Kupindo prosledio.
Biti lud i truditi se | 25.01.2013. – 08:38… Šta bi trebalo da uradi menažment firme Limundo d.o.o. nemam pojma jer je to privatna firma, a koliko je efekat privatniku predlagati …. ??? Dovoljno sam dugo na ovom sajtu da mogu reći da je to zanemarljivo. Elem, prodavac čekira ponuđene mu opcije plaćanja/slanja, a na meni kao kupcu je da odaberem jednu, a uglavnom biram da mu ODMAH uplatim sa sve poštarinom.”Svojim stalnim prodavcima” uplaćujem ODMAH po završetku kupovine, i pošaljem mu poruku o uplati. Pa kud ćeš bolje od toga ???
A čini mi se da nisam nigde napisao da strepim da li ću dobiti robu koju sam uplatio. Taj osećaj ostavljam prodavcu…
Prodavac koji čekira nekoliko opcija, pa po okončanju licitacije/kupovine sam bira način plaćanja/slanja, nema šta da traži na ovom sajtu jer ne poštje pravila koja najverovatnije nije ni pročitao.
Evo očit primer da prodavc NIJE pročitao pravila:
“Milka | 02.12.2013. – 21:06
I nigde nisam procitala nakon koliko dana ona ima obavezu da uplati novac, da li se to vreme smatra vreme kupoprodaje, kada je u obavezi da se obavi . Da li je neko imao slicna iskustva ?”
a da je kojim slučajem pročitao, video bi i ovo:
http://www.limundo.com/fajlovi/uputstvo_za_koriscenje_Limunda.pdf
Licitiranje i Realizacija
Rok za plaćanje predmeta je 4 dana, plus dodatnih 4 dana kao rok za slanje.
I sada zapeva i svi su krivi ….
I još nešto o “rejtingu” prodavaca. Mnogi se u OPISU robe pozivaju na svoje ocene, čak i oni koji su 70 i više % transakcija obavili sami sa sobom. Stariji limundovci znaju koliko je naloga “ISKUSNIM i UGLEDNIM”prodavcima zatvoreno, a evo u zadnje vreme se to dešava i sa TOP prodavcima. Preko 15 takvih naloga je zatvorno, hoćemo l tipovati zbog čega 🙂 🙂 🙂
Kada bi se svi pridržavali pravila, nikada ne bi bilo problema. Ali … prodavac postavi robu u pogrešnoj kategoriji, a LT ćuti, a nema prcvo da ćuti. U prijavi aukciju izbrisali su opciju POGREŠNA KATEGORIJA iz njima znanih razloga, vojne sajlice se mogu naći u skoro svim kategorijama i podkategorijama i to po nekoliko komada, a i dalje je to po pravilima kažnjivo :
http://www.limundo.com/fajlovi/Lista_zabranjenih_predmeta_sistem_sankcionisanja.pdf
34. Pogrešne kategorije i duple aukcije ili predmeti
Na Limundo.com i Kupindo.com nije dozvoljeno postavljanje predmeta u
neodgovarajuću ili pogrešnu kategoriju, istovremeno postavljanje više istih (ili sličnih) predmeta u više različitih kategorija, kao ni postavljanje više istih (ili sličnih) predmeta u jednu kategoriju ukoliko to nije opravdano velikom tražnjom.
PS – osnovna stvar je ta što su na ovom sajtu POMEŠANI LONČIĆI. Postoji net KUPOVINA, ili KUPOVINA iz fotelje, a ne prodaja.