Kako da trgovina u LimundoGradu bude 100% bezbrižna?
Ovo pitanje smo postavili još davne 2010. godine razmišljajući o tome kako da svakom članu pružimo i garantujemo sigurnu trgovinu. Ishod je bio sledeći.
Godine 2011. krenuo je sa radom Limundo Cash* sistem koji omogućava kupovinu bez briga. Kupac uplaćuje novac na Limundo Cash račun, novac ostaje na tom računu dok prodavac ne pošalje predmet. Kada kupac potvrdi da je sve u redu sa isporukom, novac se prosleđuje prodavcu.
Godinu dana kasnije sa radom je krenuo posebno oformljen tim ljudi koji se bavi isključivo sigurnošću korisnika i transakcija na Limundu i na Kupindu. Tim sprečava vršenje prevara u LimundoGradu i pomaže oštećenima da povrate svoj novac.
Preduzete mere su kao ishod imale da se u LimundoGradu 99,996% kupoprodaja obavilo bezbrižno tj. kupac je dobio predmet, a prodavac novac.
Ukoliko bismo posmatrali samo broj oštećenih, mogli bismo da kažemo da je mali i da se može smatrati statističkom greškom. Ipak, taj broj čine Limundovci koji su zaista bili materijalno oštećeni.
Iz tog razloga smo u januaru 2014. krenuli u pilot projekat nazvan Kupindo zaštita, a ubrzo zatim i projekat Limundo zaštita. Obe ove zaštite omogućile su kupcima koji poštuju pravila Limunda da budu obeštećeni ukoliko uplate novac i ne dobiju predmet. U ovom šestomesečnom periodu 24 člana je dobilo novčanu zaštitu od Limunda u vrednosti do 3.000 dinara.
Kako bismo bili još bliži 100% sigurnoj trgovini od 1. septembra 2014. Limundo zaštita i Kupindo zaštita više nisu pilot projekti već podrška koju ćemo pružati svim članovima, i kupcima i prodavcima. LimundoGrad zaštita važi za kupoprodaje koje se obavljaju i na Limundu i na Kupindu.
Da pojasnim, LimundoGrad zaštita kupaca podrazumeva da vam isplaćujemo do 3.000 din ako ste:
- pobedili na aukciji
- uplatili novac prodavcu na njegov tekući račun (na način i podatke dobijene od Limunda), a prodavac nije poslao predmet
- prijavili Limundo timu da niste dobili predmete najkasnije u roku od 20 dana od dana završetka aukcije i poslali uplatnicu kao potvrdu da je uplata obavljena
LimundoGrad zaštita prodavaca podrazumeva da vam isplaćujemo do 3.000 din ako ste:
- poslali predmet kupcu, a kupac vam nije uplatio novac (ukoliko ste poslali na podatke dobijene od Limunda i ukoliko ste na aukciji obeležili Slanje pre plaćanja)
- prijavili Limundo timu da niste dobili novac najkasnije u roku od 20 dana od dana završetka aukcije i poslali adresnicu kao potvrdu da je poslat predmet
Ova zaštita je podrška fer prodavcima i fer kupcima
koji čine da Limundo i Kupindo budu bezbrižno mesto za trgovinu i druženje.
Detalje o LimundoGrad zaštiti možete pogledati na stranicama
Zaštita kupaca i Zaštita prodavaca na Limundu
i Zaštita kupaca i Zaštita prodavaca na Kupindu.
Dodato 20. 10. 2014:
Od 20. 10. 2014. LimundoGrad zaštita za prodavce pokriva i slučajeve kada je
predmet poslat na podatke kupca koji se razlikuju od onih unetih u Limundo nalogu.
Kako bi bila isplaćena LimundoGrad zaštita potrebno je da ste:
- Poslali predmet kupcu, a kupac vam nije uplatio novac na tekući račun
(ukoliko ste na aukciji obeležili Plaćanje posle slanja) - Prijavili Limundo timu da niste dobili novac najkasnije u roku od 20 dana
od dana završetka aukcije odnosno kupovine predmeta
*Limundo Cash od 21. maja 2018. godine više nije dostupan kao način plaćanja u LimundoGradu.
Vrlo bitna stavka u daljem funkcionisanju Limundo grada ali svakako ne i najbitnija. Mnogi od nas, mlade kolege ali i starosesdeoci dali su neka svoja viđenja i rešenja, ostvarljiva i malo manje ostvarljiva. Treba ih sagledati i uvažiti ( bar poneka) Limundo to smo svi mi , zar ne ?
Pohvale za LimundoGrad zastitu!
Ipak…jedno pojasnjenje i jedno pitanje (kritika):
– ˝ LimundoGrad zaštita prodavaca podrazumeva da vam isplaćujemo do 3.000 din ako ste:
poslali predmet kupcu, a kupac vam nije uplatio novac (ukoliko ste poslali na podatke dobijene od Limunda i ukoliko ste na aukciji obeležili Slanje pre plaćanja)˝
* obzirom da je pravilima dozvoljeno slanje i na drugu-dostavljenu adresu, da li se na ovaj nacin gubi Limundo zastita ?
-zasto se ne uvede – odnosno ne vazi Limundo zastita i za slanje pouzecem?
Mislim da bi LimundoGrad zaštita prodavaca trebala da obuhvati i slučaj kada prodavac pošalje predmet pouzećem a kupac ga ne preuzme.U tom slučaju prodavac mora da plati dve poštarine da bi došao do svog predmeta a pitanje je koliko mu se to isplati.Ovo je glavni razlog zašto većina prodavaca odbija da šalje pouzećem.
Da, slanje pouzećem je opcija koja je najproblematičnija za većinu prodavaca koji ozbiljno rade te kad se opečeš par puta ne dolazi u obzir da dozvoliš da ti se to ponovi. Stoga bi bilo lepo da pokrijete i tu opciju.
Moram se sloziti sa clanom Slooba, ali i reci da razumem zasto (za sada) nema zastite za slenje pouzecem.
Ali, na kraju krajeva, ukoliko su i kupac i prodavac korektni, onda i nece biti potrebe za zastitom i nece biti nikakvih problema.
Meni se desavlo da ne preuzmem kupljeni predmet jer nism bio u stanu kad su ga donosili, a posle ne bih stigao da ga podignem u posti, i redovno bih prodavcu (do)platio za te nepredvidjene troskove, iako nije ni moja ni njegova greska. Na kraju krajeva, ako zelimo da ostavimo dobar utisak o sebi, tako cemo se i ponasati.
S druge strane, takodje mi se desilo da mi kupac napise da je uplatio iznos za kupljeni predmet i da mu ja taj predmet posaljem, da bih tek danima kasnije proverio i utvrdio da novac nikad nije legao na koj racun. Nisam se nikom zalio jer mislim da malttretiranje oko toga ne bi bilo nekoliko stotina dinara (koliko je predmet bio izlicitiran), a takodje ne mogu ni biti siguran da li je kupac zaista uplatio novac ili ne. Tu bi, kao sigurnija opcija, mogao da pomogne Limundo kes, ali, po mom misljenju, ta opcija placanja je i dalje komplikovanija od drugih, pa je ni ja ne koristim, kao ni vecina ostalih clanova, koliko mogu da utvrdim.
I da zakljucim: kad nesto kupim, uvek cu platiti sve sto treba platiti, jer tako postujem i prodavca I SEBE, a kad prodajem, onda trazim placanje pre slanja, pa kad vidim da je novac legao, saljem.
Hvala.
Ne saljem nikom pouzecem iz razloga ne preuzimanja posiljke.Mislim da je to veliki problem za sve prodavce.Do sada su mi se vracale i placene posiljke jer se kupci predomisle kada im dodje velika postarina.Jednostavno na 100 prodaja velika je verovatnoca da Vam jedan nece preuzeti ne placenu posiljku.
Pohvale za Limundo tim i ovaj projekat zaštite. Ali na žalost nije potpun, ne vidim razlog zašto Limundo/Kupindo zaštita ne važi za Prodavca kad pošiljka ide pouzećem, bilo otkupnim pismom bilo brzom poštom. Čak taj slučaj je i najnepovoljniji za prodavca jer prilikom vraćanja predmeta plaća duplu poštarinu?
@sharenko
Baš tako LimundoGrad čine članovi, i to jesmo svi mi 🙂
@Sasa @Drakče
Drago nam je da Vam se dopada LimundoGrad zaštita.
LimundoGrad zaštita pokriva slučajeve kada se predmet šalje na podatke dobijene od Limunda/Kupinda. To znači da ukoliko prodavac pošalje na podatke potpuno druge osobe (ime i prezime) LimundoGrad zaštita, za sada, neće pokriti takvu situaciju.
Pouzeće nije pokriveno LimdunoGrad zaštitom jer kupac svakako dobija predmet određene vrednosti, a LimundoGrad zaštitu u ovom stadijumu razvoja za cilj ima da obešteti članove koji su potpuno oštećeni. U slučaju slanja pouzećem prodavci ne mogu ostati bez predmeta i time ne mogu biti potpuno oštećeni. Međutim kao što je slooba naveo prodavac može biti oštećen ako kupac ne preuzme predmet, i za sada ove situacije nisu pokrivene LimdunoGrad zaštitom.
@slooba @notorni
Hvala na predlozima.
Prvo da pohvalim napore na osiguranju bilo prodavca ili kupca svi vasi napori su nasa i vasa buduca saradnja. Evo i jedna od preporuka:
Osigurajte KUPCE jer pojedini clanovi prodaju odredjene predmete praveci se da “ne znaju nista o tom predmetu” da je predmet stigao iz “…..” i da predmet ne podleze nikakvoj reklamaciji a takvi prodavci verujte 100% su upoznati sa tim predmetom. Evo i jedan primer:
Kupio sam laptop od jednog clana koji je na tom laptopu mogao postaviti sve neispravne predmete od displeya, tastature jednostavno je kompletirao laptop sa svim neispravnim delovima a u opisu je pisalo PRODAJE SE KAO NEISPRAVAN I NE PODLEZE NIKAKVOJ REKLAMACIJI.
Razumem neispravan laptop ali toliko nisko spustanje clana da je bar ostavio wireless karticu ispravnu a sebe je zastito recima “NE PODLEZE REKLAMACIJI”. Mislim da ce se i ostali clanovi sloziti samnom, ostavite nama realnim kupcima NEKU SIGURNU KUPOVINU prema TAKVIM “prodavcima”
Bilo bi dobro da pokraj aukcije uvedete i opciju (Kupi sad) Buy it now, da vreme isteka aukcije vidimo kako istice a na opcijom refresh pratimo vreme isteka aukcije jer znete da najveca “borba” u zadnjim min ili s.
Srecno u daljem radu
“U slučaju slanja pouzećem prodavci ne mogu ostati bez predmeta i time ne mogu biti potpuno oštećeni. ”
Prodavac šalje pouzećem predmet veće težine i manje vrednosti.Poštarina 800 dinara a vrednost 1200 dinara (imao sam par takvih slučajeva).Kupac ne preuzima pošiljku koja se vraća nazad.Da bi je prodavac dobio mora da plati 1600 dinara.Da li sad stoji ova konstatacija:”U slučaju….”
Ovde prodavac u svakom slučaju ostaje bez predmeta i potpuno je oštećen a “LimundoGrad zaštita u ovom stadijumu razvoja za cilj ima da obešteti članove koji su potpuno oštećeni. “
@Slooba
Ideja i jeste da LimundoGrad zaštita u ovom stadijumu razvoja za cilj ima da obešteti članove koji su potpuno oštećeni i u skladu sa tim je i formirana.
U slučaju koji ste, naveli gde je vrednost duple poštarine veća od vrednosti predmeta slažem se da prodavac može biti oštećen, ali prodavac ima mogućnost da dobije natrag svoj predmet. Primer koji ste naveli navodi na zaključak da predmete gde je iznos duple poštarine veći od cene predmeta ne treba slati pouzećem.
Podržavam, naravno, sve vidove zaštite članova, bilo kupaca, bilo prodavaca.
Sigurno je, takođe, da stoprocentna zaštita ne postoji. Posebno ne od onih koji svesno i namerno idu na prevaru. Kamo lepe sreće da smo svi pošteni i da ista i nije potrebna ali…ima nas svakakvih. Pretpostavljam da se uz mere zaštite paralelno primenjuju i mere sankcionisanja koje više mogu da zaštite poštene članove pa me tim pre iznenađuje da pojedini članovi mogu da nakupe i po 10 i više negativnih ocena po istom pitanju (recimo: odustajanje od kupovine) a da i dalje ostaju članovi.
Takođe, svaki limundovac sa malo više ocena, je zapazio koliko ima članova koji koriste tuđi nalog zbog čega vrlo često nastaju veliki problemi i nesporazumi.
Ipak, na kraju, ne bih bio limundovac kada ne bih verovao da je ogromna većina članstva poštena i sa časnim namerama pristupa prodaji ili kupovini, sve jedno.
Nadam se da će Limundo Grad zaštita dati doprinos protiv tog malog broja drugačijih.
Zastitite prodavca kada salje pouzecem ili dozvolite prodavcu da ima mogucnost izbora da kupcu sa negativnim ili malo pozitivnih ocena ne posalje pouzecem iako to stoji u opcijama!!! Veliki je broj nepreuzetih posiljaka kada se salje pouzecem i prodavci su prilicno osteceni. Toga ste i vi svesti pa zato ne zelite da zastitite prodavce jer cete time dovesti do velikih troskova na stetu limunda.
To je i razumljivo, ali se nemojte toliko hvaliti da stitite clanove kada ta pomoc ide samo zanemarljivo malom broju clanova.
Hvala.
…. ima jedna veoma bitna stvar kod vracanja posiljke, naime desilo mi se par puta da sam morao da platim duplu postarinu, kako bi preuzeo svoj predmet koji neozbiljni clan nije preuzeo. Pitao sam u posti. Sta ako ne preuzmem predmet. Rekli su mi da ako u roku ne preuzmem predmet. Predmeti koji nisu preuzeti se unistavaju. Tako da mozete sami da napravite racunicu da li vam se uopste isplati da za pojedine vracene predmete placate duplo.
Puno pozdrava Limundo timu I
Svim clanovima Limunda
Banemirkovic
Slažem se sa članom Laki da se veliki broj prodavaca (a ja mnogo više prodajem nego što kupujem) krije iza rečenice PRODAJE SE KAO NEISPRAVAN I NE PODLEZE NIKAKVOJ REKLAMACIJI.
Ako neko prodaje telefon i napiše da tač nije ispravan a onda stavi da se prodaje kao neipravan i da ne podleže reklamaciji onda to može da važi samo za tač a ne za svaki drugi kvar na telefonu.Tu bi ste trebali da uvedete neku zaštitu.
A što se tiče ovog oko slanja pouzećem mene to uopšte ne dotiče pošto se ja držim toga da ništa ne šaljem pouzećem.Bolje je da nešto ne prodam nego da me posle boli glava.Samo sam skrenuo pažnju na nešto što po meni nije baš logično jar ako je neko oštećen on je oštećen nije bitno da li je kupac ili prodavac i na koji je način oštećen.Ovde treba sva pravila da važe podjednako za sve.
Poštovanje,
u prethodnoj poruci smo kritikovali rad Limundo marketinga , citiramo “Ako postoji neka nazovimo krivica u vašem radu, odgovornost pre svega treba da snosi “Marketing” ako ga imate” (deo citata)
Ovaj put je marketing uradio odličan posao po pitanju istog stoga i čestitamo.
Naše viđenje Limundo zaštite :
Mislimo da je Limundo zaštita potpuno bespotrebna jer pored Limundo cash-a ona gubi svaki smisao.Dovoljno bi bilo da je Limundo cash obavezan za svakog prodavca stim da se ne uzima provizija za samu transakciju što se opet može dovesti na način prebacivanja novca na Limundo račun.
Novac sa Limundo računa je moguće podići kao i što se plaća na šalterima pošte ili prebacivanje na račun (uz proviziju).
Citiramo delove teksta :
“Godinu dana kasnije sa radom je krenuo posebno oformljen tim ljudi koji se bavi isključivo sigurnošću korisnika i transakcija na Limundu i na Kupindu. Tim sprečava vršenje prevara u LimundoGradu i pomaže oštećenima da povrate svoj novac.”
– Molimo Vas da nam pojasnite na koji tim mislite i na koji način sprečava ?
“Preduzete mere su kao ishod imale da se u LimundoGradu 99,996% kupoprodaja obavilo bezbrižno tj. kupac je dobio predmet, a prodavac novac.”
– Ako je već navedena cifra od 99,996% za period od 60 dana onda Limundo zaštita je procentualno rađena za 0,004% članova Limunda.
http://blog.limundo.com/2014/07/limundo-zastita-se-nastavlja/
U ovom blogu od 28.07.2014. jsano se vidi da je prijavilo 4 člana Limunda u periodu od dva meseca ili 60 dana što je ukupnu trošak između 4 i 8.000 dinara.
Za jedan marketinški potez iznos je i suviše mali stoga smo i na početku pohvalili merketing na početku teksta.
p.s.
Ako Vam je potreban savet po pitanju marketinga možete nam se obratiti na Vama poznatu mail adresu, mi možemo da Vam ponudimo mnogo boljih rešenja koja možda i nisu za blog.
Ako postoji deo teksta koji krše pravila Limundo bloga saglasni smo da obrišete isti stim da rečenica ne gubi smisao.
Prijatno veče!
@HydraulicIN
Drago nam je da podržavate korišćenje Limundo Cash-a. Trenutna situacija je takva da se oko 2% transakcija obavi putem Limundo Casha, što nije veliki broj. Zbog toga smo želeli da pružimo podršku većem delu članovima koji se odluče za druge načine kupoprodaje. Slažem se sa vama da je Limundo Cash najsigurniji način plaćanja i zbog toga je plan da radimo na njegovo unapređenju kako bi bio lakši i jednostavniji za korišćenje.
Samo dodatno pojašnjenje, broj od 99,996% se ne odnosi na prethodnih 60 dana već na 2014. godinu (januar-avgust).
Kao što imamo marketing tim, tim korisničke podrške, IT tim tako postoji kao poseban tim zaposlenih ljudi koji se bave sigurnošću kupoprodaja. Naše svakodnevne aktivnosti su sprečavanja članova sklonih prevarnom ponašanju da izvrše prevaru i sprečavanje njihovog daljeg vraćanje na sajtove. Pored toga sarađujemo sa odeljenjem MUP-a za Viskotehnološki kriminal kako bi počinioci prevara bili procesuirani.
Extra je Limundo zastita.
Mnogo bolja opcija je je zastita od troskova postarine.
Kada se kupcu roba posalje pouzecem po njegovoj zelji a on je ne primi,iz nekih razloga.
Bilo bi Extra da implementirate to.
Hvalospevi?!
Pitanje za Vas Jelena.
Zasto su obrisani mnogi komentari koji su imali za cilja nove predloge a i kritike?
@Dragovan
U protekloj nedelji je vršena migracija Limundo bloga na novi blog LimundoGrad.
Primetićete da je izgled bloga sada potpuno drugačiji.
Pri migraciji je došlo do tehničkog problema koji je kao posledicu
imao neprebacivanje određenog broja komentara.
U toj grupi su se našli i komentari koje ste vi ostavili.
Žao nam je zbog toga međutim trenutno ne možemo retroaktivno vratiti komentare.
Predlažem da ponovo ostavite komentar sa istim sadržajem
i ponovo ćemo ga odobriti.